Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Arctic Silentium T4 VS Antec Sonata II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben op zoek naar een Midi-Tower kast met bijgeleverde voeding van rond de 100,- euro.
Nu is me oog gevallen op 2 kasten de Antec Sonata II, en de Artic Silentium T4 beide met 450Watt voeding.

Afbeeldingslocatie: http://www.xyzcomputing.com/images/stories/reviewimages/antec_sonataII/antec_sonata_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/75_big.jpg

Nu heb ik al wat reviews gezezen van de Antect Sonata II zoals deze, maar van de Artic Silentium T4 kan ik geen reviews vinden.. (Alleen van de T1 of is dat gewoon de zelfde met alleen andere vormgeving?)

Ik wil een stille kast dus daarom lijkt de Antec me de beste keus, alleen ik vind hem niet echt zo mooi :D De Artic kast is 30 euro goedkoper, en ziet er ook wel wat mooier uit vind ik.

Dus mijn vraag is, heeft iemand ervaring met 1 van deze kasten en welke zal je me aanraden?

Verwijderd

Ik weet niet hoe het bij de nieuwe artic silentium zit maar bij de andere (en voor zover ik op die 2e foto kan zien aan het profiel onder de kast) lijkt bij de T4 ook de voeding beneden voorin te liggen. HIerdoor is het niet mogelijk om de voeding te vervangen, daardoor ben je wel behoorlijk gelimiteerd.

Bovendien vind IK de Sonata echt vele malen mooier maar dat is smaak :)

Productpagina T4:
http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=75

en er zit dus een 350 watt voeding in, beetje licht voor hedendaagse configs :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 13:53 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:26
ik weet wel dat de silentium T1 en T2 idle erg stil zijn, maar als je een redelijk zwaar systeem hebt en het is warm (zomer), dat de voedingsfan dan behoorlijk wat herrie maken.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Ja die Sonata komt in veel review heel goed uit de test, dus ik denk wel dat dat hem wordt. Ik vind hem ook niet zo lelijk, maar ik hou niet echt van deurtjes :p Maarja daar moet ik maar niet op letten :)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

waarom zou je een voeding die onderin zit niet kunnen vervangen ?

bij de stacker kan er tog ook eentje onderin :?

het zou kunnen omdat voedingen met een 120 / 140 mm fan lucht van onderen aanzuigen. er zijn ook voedingen die met 2x80 mm werken... en daar zijn er ook best stille van.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

De voeding van de arctic is niet te vervangen omdat hij speciale afmetingen heeft, oftewel, hij is wat kleiner en de fans zitten aan de buitenkant van de voeding.
Uit ervaring kan ik zeggen dat silentium kasten heerlijk stil zijn en dat de airflow ook nog eens dik in orde, ook de voeding heeft genoeg pit om een flink en ook nog eens overclocked systeem van goede voltages te voorzien (bastijn heeft zitten kwijlen bij het nieuwe systeem van zijn broer :9 )
Als je het aan mij zou vragen zou ik voor de arctic silentium gaan, omdat het een stille en stevige kast is die er ook helemaal niet gek uitziet.

met vriendelijke groet, bastijn O-)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 15:40
Heb laatst een pc in de Sonata2 gebouwd.
AMD64 3000@3500 met Zalman 7000 koeler (langzaamste stand) op de CPU in combinatie met de door antec standaard volledig op maat te schuiven ingebouwde fanduct werkt het als een zonnetje.
Standaard 12cm fan op laagste stand gezet.
Denk dat de asus nf4 chipsetfan de meeste en de x800xl fan daarna de meeste herrie maakte (al throttlen ze beide wel)
Voeding van Antec is ansich ook niets mis mee voor zover ik zag/hoorde.
Piano zwarte lak afwerking is ook erg mooi en het geheel is gewoon heel goed verzorgd.
De pc werd gebouwd voor iemand waarbij stilte niet echt op de 1e plaats stonden maar wel gewaardeerd werd.

Ik zou eerder voor de Antec gaan dan voor de Arctic, alleen al omdat ik gewoon een standaard voeding in een pc wil en niet zo'n speciaal op maat gemaakt geval.

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 03-10-2005 18:10 ]

Pagina: 1