Nvidia 6800 ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• question
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 19:44
Deze kaart kwam ik tegen op alternate bij stom toeval.. ik dacht dat het een superaanbieding was want ik kan me nog herinneren dat deze kaart voor 300 euro over de toonbank ging. echter toen ik pricewatch bekeek bleek dat meerdere (web)shops deze kaart voor slechts 130 euro aanbieden. kan iemand met persoonlijke ervaring vertellen hoe deze kaart (128mb versie) presteert op games als BF2, HL2 en UT2k4 ?
hier had ik een review gevonden waar ik hem heel aardig vind presteren..
http://www.tbreak.com/rev...=grfx&id=326&pagenumber=3

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
kijk ook nog eens even om tomshardware voor reviews en benchmarks, daar staan er ook veel.

Ligt er ook aan wat je met je vid kaart wil doen.

• question
games als bf2,hl2 en ut2k4 spelen op een resolutie van gemiddeld 1024x768 geen aa & af en details medium. fps tog wel graag niet onder 50 fps
Waarom ik liever persoonlijke ervaring hoor is omdat ik niet uit wil gaan van een FX55 proc en 2gb geheugen..
ben een simpel socket939 3000+ systeempje aant opbouwen.. daarom denk ik dat die bench resultaten online vaak misleidend zijn..

[ Voor 47% gewijzigd door question op 03-10-2005 11:21 ]

Verwijderd

Ik denk dat je beter in dit topic kunt kijken. Daar staat echt alles over de 6800xx serie.

Verwijderd

Ik heb deze kaart al vrij lang en heb er erg veel plezier van. HL2 en UT2K4 speel ik allemaal op high zonder dat hij stottert of wat dan ook. BF2 speel ik op medium omdat het dan iets soepeler loopt allemaal. Je moet niet overal alle eyecandy aanzetten want dat trekt hij nou net weer niet.

Al met al heb ik geen spijt dat ik deze kaart heb gekocht (toen hij nog rond die 300 euro lag), als je hem nu voor 130 euro kan kopen zou ik dat zeker doen. Ik heb met rivatuner ook nog het een en ander kunnen unlocken dus dat was ook mooi meegenomen. Hij heeft er een zeer goede koeler op zitten ( asus ) die ervoor zorgde dat de kaart niet het werd dan 60 graden. Samen met asus smartdoctor kun je hem zo instellen dat hij redelijk stil is als je gewoon aan het internetten bent. Ik heb er pas geleden een zalman koeler op gezet en dat zorgde ervoor dat de temp idle niet boven de 46 gr uitkomt. Hij loopt nu dus ook 375 core en 870 mem. Das dus een aardige overklok. Ik haal in 3dmark 05 zo rond de 4800 punten op een amd64 3200.

edit: ik speel alles op 1280x1024

• question
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:26:
Ik heb deze kaart al vrij lang en heb er erg veel plezier van. HL2 en UT2K4 speel ik allemaal op high zonder dat hij stottert of wat dan ook. BF2 speel ik op medium omdat het dan iets soepeler loopt allemaal. Je moet niet overal alle eyecandy aanzetten want dat trekt hij nou net weer niet.

Al met al heb ik geen spijt dat ik deze kaart heb gekocht (toen hij nog rond die 300 euro lag), als je hem nu voor 130 euro kan kopen zou ik dat zeker doen. Ik heb met rivatuner ook nog het een en ander kunnen unlocken dus dat was ook mooi meegenomen. Hij heeft er een zeer goede koeler op zitten ( asus ) die ervoor zorgde dat de kaart niet het werd dan 60 graden. Samen met asus smartdoctor kun je hem zo instellen dat hij redelijk stil is als je gewoon aan het internetten bent. Ik heb er pas geleden een zalman koeler op gezet en dat zorgde ervoor dat de temp idle niet boven de 46 gr uitkomt. Hij loopt nu dus ook 375 core en 870 mem. Das dus een aardige overklok. Ik haal in 3dmark 05 zo rond de 4800 punten op een amd64 3200.

edit: ik speel alles op 1280x1024
dit klinkt erg interessant, het lijkt dus precies wat ik zoek.
wat heb je 'zoal' geunlocked met rivatuner als ik vragen mag

[ Voor 4% gewijzigd door question op 03-10-2005 11:33 ]

Verwijderd

Ik heb 1 vertex unit kunnen unlocken en helaas kon ik geen pixel unit unlocken. Het is niet veel maar toch weer mooi meegenomen.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
die 6800 is wel een redelijke kaart als je de lat niet zo hoog legt. Maar als je nieuwere spellen mooi en vloeiend wilt spelen zou je hem tog echt moeten unlocken en overclocken. Ik heb daarom persoonlijk gekozen voor de 6800GE. Goeie prijs kwaliteit kaart. 209 eurotjes en je hebt bijna een GT van 350 euro. en als je sneller wilt overclock je hem gewoon en of unlock je hem. Zalman koelertje erop om zeker van te zijn dat die echt niet stuk gaat. en klaar is kees.. beste prijs kwaliteit geforce op dit moment aangezien het een in princiepe een gelockte ultra is. zelfde geheugen (256MB DDR3) zelfde cpu, printplaat en 2 molex aansluitingen.

>PC specs<

Verwijderd

Je hebt het nu over een kaart die ff 80 euro duurder is. Dat vind ik nogal wat. Zo zijn er altijd wel betere kaarten te vinden. TS vroeg om ervaringen en niet om wat er beter was.

• question
KappeNou schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:49:
die 6800 is wel een redelijke kaart als je de lat niet zo hoog legt. Maar als je nieuwere spellen mooi en vloeiend wilt spelen zou je hem tog echt moeten unlocken en overclocken. Ik heb daarom persoonlijk gekozen voor de 6800GE. Goeie prijs kwaliteit kaart. 209 eurotjes en je hebt bijna een GT van 350 euro. en als je sneller wilt overclock je hem gewoon en of unlock je hem. Zalman koelertje erop om zeker van te zijn dat die echt niet stuk gaat. en klaar is kees.. beste prijs kwaliteit geforce op dit moment aangezien het een in princiepe een gelockte ultra is. zelfde geheugen (256MB DDR3) zelfde cpu, printplaat en 2 molex aansluitingen.
het is natuurlijk erg moeilijk te zeggen wat iemand mooi en vloeiend vindt, de een is al tevreden met 30fps de ander nog niet met 60. grafisch gezien intresseert het mij vrij weinig. persoonlijk ben ik meer voor een hoge fps dan high quality, ik speel net zo lief op low settings als de resolutie maar 1024x768 is en het spel vloeiend loopt. een 6800GE, ik weet het nog niet zo zeker misschien vervang ik dan liever de kaart wat sneller dan dat ik er nou 209 euro voor betaal. kan jij een schatting doen hoeveel % een GE beter presteerd dan een 6800, want 50 of 55 fps dat intresseerd me niet zo veel :) en 80 euro erbovenop is idd tog weer een meerprijs van 65%

[ Voor 3% gewijzigd door question op 03-10-2005 12:00 ]

• KappeNou
Aaahh ok ik dacht dat je hem nog niet gekocht had :P maar iedergeval om iets snel te laten lopen wat jij dus wilt dan zijn die pixel pipelines heel belangrijk. Dus unlocken zou wel handig zijn in jou geval. Het verschil met die GE is dat die rondjes om die instap model 6800 loopt. en overclocken veel verder gaat. maja heeft geen nut om nu een GE te gaan kopen dus haha.

>PC specs<

Verwijderd

KappeNou, welkom op GOT trouwens

• KappeNou
Ghihihi bedankt ciris :P kwou al eerder maar moest ff een niet gratis mail adres regelen. Eindelijk kan ik mijn "ownage" mening geven bwaha soz :P

>PC specs<

• question
KappeNou schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:14:
Aaahh ok ik dacht dat je hem nog niet gekocht had :P maar iedergeval om iets snel te laten lopen wat jij dus wilt dan zijn die pixel pipelines heel belangrijk. Dus unlocken zou wel handig zijn in jou geval. Het verschil met die GE is dat die rondjes om die instap model 6800 loopt. en overclocken veel verder gaat. maja heeft geen nut om nu een GE te gaan kopen dus haha.
nee ik heb hem nog niet gekocht, maar ik wil gewoon een goedkope kaart die tog nog redelijk presteerd.
de GE is een stuk duurder.. en vervangen is tog wel jaarlijks nodig. of ik nou een 6800 of GE koop.
ik wil niet te veel moeten vertrouwen op het unlocken van pipelines, heb ook vaak gelezen dat bij de nieuwere revisies dit moeilijker tot onmogenlijk is.

• KappeNou
Als je dus nog fftjes mee wil gaan is een GE echt de beste oplossing aangezien die bijna de prestaties leverd van een GT van 350 euro. Dan vindt ik die 200 euro niet zo veel. Hij heeft 12 pixel pipe lines en loopt hogere clock snelheden. Dus komende tijd hoef je niks over te clocken als je dat niet wilt. Ik heb namelijk maar een amd xp 2200+ en 1024MB + die 6800GE nu nog helemaal standaard alles. en ik speel spellen zoals far cry, BF2, DOOM3 +- op hoogste instelling. probeer dat maar is met je standaard 6800 LE, dan moet je hem tog flink gaan overclocken en unlocken. en dan haal je het misschien net.

Dus met die GE kan je nog flink vooruit, en als je uiteindelijk echt niet anders kan overclock je hem, dat is heel makkelijk te doen en dat kan die ook aan omdat die DDR3 geheugen heeft wat veel koeler blijft en 2 aansluitingen voor je voeding.

Het zou idd stom zijn als je een GT van 350 euro zou kopen, dat is 220 euro meer dan een LE. Maar voor 80 euro meer heb je +- even groot verschil.

Dus je moet het zelf weten of je nog een paar maanden met je 6800LE op LOW instellingen wil spelen en dan een nieuwe kopen. Of een GE kopen en op high spelen en dan over een half jaartje als alles weer hogere eisen krijgt een beetje over te clocken. Die GE echt beste deal sinds tijden als je alles op een rijtje zet. Trust me

>PC specs<

Verwijderd

eh wacht ff. We hebben het hier niet over een 6800LE maar over een 6800 non ultra. Dat heeft niets met een LE te maken. Ik zou zeker geen LE kopen als je voor 130 euro een 6800NU kan kopen.

edit: Ik geloof dat je mijn verhaal nog even moet doorlezen eerder in dit topic. Ik speel bijna alle genoemde spellen gewoon op high. Ik doe alleen niet aan AA en dat soort zware dingen. Dat je nou met een GE 20 of 30 fps meer hebt zegt niet zoveel want dat veschil zie je toch niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 13:59 ]

• KappeNou
maakt niet uit waar we het over hebben :P het gaat iedergeval over die gozer die wilt zo min mogelijk geld wil uitgeven aan een 6800 waar die zo lang mogenlijk mee kan doen. En voor die beslissing heb ik ook gestaan, kep alles lopen uitzoeken en allemaal wiskundige berekeningen er op los gelaten. Het kwam uit op dat je minimaal wel 12 pixel pipe lines nodig hebt, liever 16 en 256mb !DDR3! geheugen.

Als je dan veel geld hebt en je wilt niet overclocken dan koop je natuurlijk een 6800GT of ultra. Maar aangezien die k*t euro alles zo duur maakt wil menig mens een goedkope maar tog goed presterende kaart. dan kom je gewoon bij de GE van asus. Zet gewoon die stomme 6800 instap modelletjes uit je hoofd. 200 euro is nog te doen aangezien je al 130 wou uitgeven. want je gaat echt teleurgesteld zijn over een tijdje met je low budget 6800.

>PC specs<

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:54:
eh wacht ff. We hebben het hier niet over een 6800LE maar over een 6800 non ultra. Dat heeft niets met een LE te maken. Ik zou zeker geen LE kopen als je voor 130 euro een 6800NU kan kopen.

edit: Ik geloof dat je mijn verhaal nog even moet doorlezen eerder in dit topic. Ik speel bijna alle genoemde spellen gewoon op high. Ik doe alleen niet aan AA en dat soort zware dingen. Dat je nou met een GE 20 of 30 fps meer hebt zegt niet zoveel want dat veschil zie je toch niet.
Je natuurlijk kan die spellen nu idd wel redelijk.. spelen. Zoizo zie je al hele grote verschillen maar maakt niet uit. Het gaat ook om de toekomst. En aangezien de spellen steeds meer data te verwerken geven aan je videokaart zijn de aantal pixel pipe lines van groot belang omdat die het limiet aangeven. En het snellere DDR3 geheugen is ook van belang in de toekomst. dus alsnog blijft de GE een betere prijs kwaliteit kaart.

>PC specs<

• KappeNou
nouja zeg kijk ik net op price watch hebben al die winkels waar die GE zo goedkoop was geen GE meer :S nu is de goedkoopste 295 euro ( ongeveer de oude prijs €350). ik was dan tog 1 van de gelukkige :P dan wordt het tog die van 130 voor jou of je moet wachten tot ze hem weer ergens goedkoop hebben :( beetje jammer.. iedergeval goodluck

>PC specs<

• RnCyber
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-04-2022

RnCyber

unknown

tja ik koop die 6800AsusNU editie(12 pipes) ook gewoon en trap er gewoon een krachtige cpu in +nieuw mobo ofcourse ,Amd 64 3700+ + 2gb ram ,nou dan werkt die kaart heus wel soepel op 1280x1024 op high detail , :)

[ Voor 6% gewijzigd door RnCyber op 03-10-2005 14:30 ]

Athlon 2800+xp, 1 GB ddr (3200), Sparkle 6800GT

Verwijderd

ik heb ook de asus 6800 (V9999TD), heerlijk kaartje echt.. bij mij stonden er btw al 6 vertex units open :D, en heb toen zelf nog 4 pipe's opengezet en dat doet ie artifactloos, met nature van 3dmark05 niks, met Nalu (een zeemeermin van Nvidia) waar een vriend van mij met zn unlockte kaart wel arti's had heb ik ze niet en scoor iets van 10xxx in 3dmark03 en 44xx in 05 maar komt omdat mn bak laatste tijd een beetje loom is. Heb de core niet echt geoced en het geheugen ook niet.

• KappeNou
RnCyber schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:27:
tja ik koop die 6800 ook gewoon en trap er gewoon een krachtige cpu in +nieuw mobo ofcourse ,Amd 64 3700+ + 2gb ram ,nou dan werkt die kaart heus wel soepel op 1280x1024 op high detail , :)
zoveel verschil merk je niet met spellen. alleen met oude benchmark proggies zoals aquamark. kep die GE tegelijker tijd met een vriend van me gekocht. ik heb xp2200+ met 1024MB en standaard 300 watt aopen voedingkje(die vervangen wordt door tagan 480watt :P) en hij heeft pentium 4 3.02 @ 3.44 + 1024MB tagan 480 watt voeding. dus hij heeft super snel systeem verder en ik sloom. en verschil zie je haast niet. dus verwacht niet te veel

>PC specs<

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Het enige verschil tussen een 6800NU en een 6800GE is toch dat de GE 256 MB ddr3 heeft? De kaarten hebben allebei 12/5 open staan. Dus dat de GE rondjes loopt om de NU dat kun je niet echt zeggen...

• KappeNou
WillemJanJansen schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:50:
Het enige verschil tussen een 6800NU en een 6800GE is toch dat de GE 256 MB ddr3 heeft? De kaarten hebben allebei 12/5 open staan. Dus dat de GE rondjes loopt om de NU dat kun je niet echt zeggen...
6800NU? ik ken een LE, LE/TD, TD, GE, GT/TD, GT, ultra etc..

als nog er zijn meer verschillen. idd dat geheugen, wat een belangrijk onderdeel is. en natuurlijk loopt die standaard hogere clocksnelheid. verder zit de GE ook op de zelfde printplaats als de ultra, vandaar ook 2 molex aansluitingen. als je mazzel hebt en hem volledig kan unlocken en bv voor de zekerheid een zalman koelertje of waterkoeling erop zet. dan valt er een ultra van te maken. maarja aangezien die op dit moment voor zover ik weet niet meer voor €200 valt te krijgen is die budget 6800 misschien wel een tijdelijke oplossing..

>PC specs<

• WillemJanJansen
KappeNou schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:06:
[...]

6800NU? ik ken een LE, LE/TD, TD, GE, GT/TD, GT, ultra etc..

als nog er zijn meer verschillen. idd dat geheugen, wat een belangrijk onderdeel is. en natuurlijk loopt die standaard hogere clocksnelheid. verder zit de GE ook op de zelfde printplaats als de ultra, vandaar ook 2 molex aansluitingen. als je mazzel hebt en hem volledig kan unlocken en bv voor de zekerheid een zalman koelertje of waterkoeling erop zet. dan valt er een ultra van te maken. maarja aangezien die op dit moment voor zover ik weet niet meer voor €200 valt te krijgen is die budget 6800 misschien wel een tijdelijke oplossing..
6800NU is een 6800 Non Ultra dus eigenlijk gewoon een 6800.
Ja de GE is sneller maar is ook 2.5 keer zo duur! Voor mij gewoon een 6800NU

• KappeNou
WillemJanJansen schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:20:
[...]

6800NU is een 6800 Non Ultra dus eigenlijk gewoon een 6800.
Ja de GE is sneller maar is ook 2.5 keer zo duur! Voor mij gewoon een 6800NU
Ik kan nergens vinden dat die NU 12 pixel pipe lines heeft.. kan je misschien een link geven met die informatie? Als die dat echt heeft maakt het verschil wel kleiner maar als nog voor 1.6 keer zo duur inplaats van 2.5 keer zo duur :P zou ik het wel doen. aangezien hij hoger en veiliger over te clocken is. Maja dan moet je hem natuurlijk wel net zoals mij nog voor 200 euro ergens zien te vinden. anders zou ik het idd ook maar doen met die NU.

>PC specs<

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
KappeNou schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:19:
nouja zeg kijk ik net op price watch hebben al die winkels waar die GE zo goedkoop was geen GE meer :S nu is de goedkoopste 295 euro ( ongeveer de oude prijs €350). ik was dan tog 1 van de gelukkige :P dan wordt het tog die van 130 voor jou of je moet wachten tot ze hem weer ergens goedkoop hebben :( beetje jammer.. iedergeval goodluck
Misschien is de XFX 6800 XG iets voor je, heb hem gehaald bij informatique zit standaard 2,2 ns Hynix geheugen op, klokt bij mij met een Arctic Cooling nv 5 cooler dik 800 Mhz, Core doet 380 en ik heb hem fully kunnen unlocken >:).

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

• KappeNou
Axeman schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:33:
[...]

Misschien is de XFX 6800 XG iets voor je, heb hem gehaald bij informatique zit standaard 2,2 ns Hynix geheugen op, klokt bij mij met een Arctic Cooling nv 5 cooler dik 800 Mhz, Core doet 380 en ik heb hem fully kunnen unlocken >:).
hoe duur is dat ding dan? want ik snap niet zo veel van al die XFX nummertjes. btw 800mhz is niet zo veel.. me GE loopt standaard 1000Mhz en is met standaard cooling zelfs tot 1200Mhz te brengen.. =P maja als dat ding ook iets van 130 euro is kan je er over na denken tog..

>PC specs<

• WillemJanJansen
KappeNou schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:33:
[...]

Ik kan nergens vinden dat die NU 12 pixel pipe lines heeft.. kan je misschien een link geven met die informatie? Als die dat echt heeft maakt het verschil wel kleiner maar als nog voor 1.6 keer zo duur inplaats van 2.5 keer zo duur :P zou ik het wel doen. aangezien hij hoger en veiliger over te clocken is. Maja dan moet je hem natuurlijk wel net zoals mij nog voor 200 euro ergens zien te vinden. anders zou ik het idd ook maar doen met die NU.
Kijk Hier maar even de eerste paar posts door. Ja, klopt, 2.5 keer was overdreven. Ik wist zo even niet precies wat de prijs was van een GE

stukje van een duitse site:
AGP-Standards: AGP 4x/AGP 8x, GeForce 6800, Taktfrequenz 325 MHz, Pixel-Pipelines 12, Speicher: 128 MB SDRAM-DDR, Taktfrequenz 700 MHz, Speicheranbindung 256 Bit, maximale Auflösung: 2048 x 1536 Pixel - 16 Mio Farben - bei 85 Hz

[ Voor 15% gewijzigd door WillemJanJansen op 03-10-2005 16:15 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

KappeNou schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:46:
Als je dus nog fftjes mee wil gaan is een GE echt de beste oplossing aangezien die bijna de prestaties leverd van een GT van 350 euro. Dan vindt ik die 200 euro niet zo veel. Hij heeft 12 pixel pipe lines en loopt hogere clock snelheden. Dus komende tijd hoef je niks over te clocken als je dat niet wilt. Ik heb namelijk maar een amd xp 2200+ en 1024MB + die 6800GE nu nog helemaal standaard alles. en ik speel spellen zoals far cry, BF2, DOOM3 +- op hoogste instelling. probeer dat maar is met je standaard 6800 LE, dan moet je hem tog flink gaan overclocken en unlocken. en dan haal je het misschien net.

Dus met die GE kan je nog flink vooruit, en als je uiteindelijk echt niet anders kan overclock je hem, dat is heel makkelijk te doen en dat kan die ook aan omdat die DDR3 geheugen heeft wat veel koeler blijft en 2 aansluitingen voor je voeding.

Het zou idd stom zijn als je een GT van 350 euro zou kopen, dat is 220 euro meer dan een LE. Maar voor 80 euro meer heb je +- even groot verschil.

Dus je moet het zelf weten of je nog een paar maanden met je 6800LE op LOW instellingen wil spelen en dan een nieuwe kopen. Of een GE kopen en op high spelen en dan over een half jaartje als alles weer hogere eisen krijgt een beetje over te clocken. Die GE echt beste deal sinds tijden als je alles op een rijtje zet. Trust me
als jij een 6800GT AGP koopt voor 350euro dan ben je een dief van je eige portomonnee, die dingen zijn veel en veel goedkoper te krijgen, voor 229 euro heb je een echte sparkle GT, voor een 10tje meer een MSI en voor nog een tientje meer een echte Asus GT (dus 16 pipes 6 vertex en 256MB gddr3)

ps. waarom zet je dit niet gewoon in het 6800(GT) topic?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08 14:07
KappeNou schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:33:
[...]
zoveel verschil merk je niet met spellen. alleen met oude benchmark proggies zoals aquamark. kep die GE tegelijker tijd met een vriend van me gekocht. ik heb xp2200+ met 1024MB en standaard 300 watt aopen voedingkje(die vervangen wordt door tagan 480watt :P) en hij heeft pentium 4 3.02 @ 3.44 + 1024MB tagan 480 watt voeding. dus hij heeft super snel systeem verder en ik sloom. en verschil zie je haast niet. dus verwacht niet te veel
Volgens mij haalt die vriend van je 65k in aquamark en jij net aan 50k ^_^

Hallo met Tim

Verwijderd

Ik heb ook sinds een jaartje ongeveer een Geforce 6800 128 mb van XFX. Bevalt aardig goed tot nu toe. Heb alles kunnen unlocken, GT bios erin gedaan en loopt op 400/900 ipv 325/700. Alleen stotters BF2 behoorlijk met alles op medium en 4x AA, iets wat vroeger makkelijk kon op mijn systeem :? De rest van de spellen loopt gewoon soepel, doom 3, half-life 2 enz draaien perfect.

Zoals de mensen hier al zeggen, je moet niet volledige eye-candy verwachten. Nieuwste games zullen veelal niet soepel draaien met hoogste instellingen, het spul op medium gooien zal dan wel te spelen zijn.

Voor 129 zou ik deze kaart zeker niet laten liggen. Ik zie sowieso leuke aanbiedingen de laatste tijd, zoals een x800 Pro 256 mb voor 199 en een X800 XT voor 249

• question
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:12:
Ik heb ook sinds een jaartje ongeveer een Geforce 6800 128 mb van XFX. Bevalt aardig goed tot nu toe. Heb alles kunnen unlocken, GT bios erin gedaan en loopt op 400/900 ipv 325/700. Alleen stotters BF2 behoorlijk met alles op medium en 4x AA, iets wat vroeger makkelijk kon op mijn systeem :? De rest van de spellen loopt gewoon soepel, doom 3, half-life 2 enz draaien perfect.

Zoals de mensen hier al zeggen, je moet niet volledige eye-candy verwachten. Nieuwste games zullen veelal niet soepel draaien met hoogste instellingen, het spul op medium gooien zal dan wel te spelen zijn.

Voor 129 zou ik deze kaart zeker niet laten liggen. Ik zie sowieso leuke aanbiedingen de laatste tijd, zoals een x800 Pro 256 mb voor 199 en een X800 XT voor 249
zoals ik al eerder vermelde gaat het mij niet zozeer om de eye-candy.
het systeem wordt voornamelijk gebruikt voor FPS games, ik ben niet iemand die tijdens het schieten kijkt naar de textures op de muur :p, ik irriteer me meer aan dingen zoals een spel wat gaat haperen als ik door een klein leger wordt beschoten.
ik heb ook een 7800gtx top en speel ook 'maar' op 1024x768 omdat ik op een grote resolutie niet eens fijn vindt spelen. (misschien komt het door mn 21").

Ik weet dat het beter is om een x800pro te kopen maar zo blijf je natuurlijk bezig, waarom dan ook niet even 1 gb extra geheugen en tog maar die 3200+ proc ipv 3000+.
het zijn al die kleine extra's die een budget systeem tog weer een avarage maken.

Verwijderd

question schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:33:
[...]

zoals ik al eerder vermelde gaat het mij niet zozeer om de eye-candy.
het systeem wordt voornamelijk gebruikt voor FPS games, ik ben niet iemand die tijdens het schieten kijkt naar de textures op de muur :p, ik irriteer me meer aan dingen zoals een spel wat gaat haperen als ik door een klein leger wordt beschoten.
ik heb ook een 7800gtx top en speel ook 'maar' op 1024x768 omdat ik op een grote resolutie niet eens fijn vindt spelen. (misschien komt het door mn 21").

Ik weet dat het beter is om een x800pro te kopen maar zo blijf je natuurlijk bezig, waarom dan ook niet even 1 gb extra geheugen en tog maar die 3200+ proc ipv 3000+.
het zijn al die kleine extra's die een budget systeem tog weer een avarage maken.
Yep zeker waar. Voor fps is het idd lekker als het goed draait zonder haperingen. Ik zou het dus zeker doen aangezien je toch geen superhoge eisen hebt.

Verwijderd

ik heb die kaart en in mijn Sempron 3000+ loopt hij super. Framerates in de genoemde spellen zijn goed. Ik draai alles in 1280x1024 en als een spel die res niet gebruikt maar 1280x960 dan draai ik 1280x960. Ik draai alle games met vsync aan, aa en af aan en de performance is goed. De performance is nog beter nu ik alle pipelines geunlocked heb en de gpu op 375 ipv 300 en het vram op 900 ipv 700 heb draaien:)

het enige dat ik niet in alle games aan heb is softshadows maar ik heb ook niet zo'n heel snelle cpu dus de totale performance van mijn systeem is zeker geremd door mijn cpu. Verder heb ik alle opties in games aan. nfsu2 bijv. alles aan, fear demo, alles behalve softshadows aan, ook aa en af!

Ik vind deze kaart zijn prijs absoluut waard.

ps. bf2 lijkt misschien behoefte te hebben aan een supervideokaart maar mijn ervaring is dat tenminste 1gb ram en liever 1.5 a 2 gb ram heel veel uitmaakt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 19:42 ]

• question
offtopic:
ik weet dat dit laat is maar nou herinner ik dat ik ook nog een Ati Medion 9800XXL ofziets had liggen.
zojuist heb ik gelezen dat deze op 391/675 draaid (tussen een 9800Pro en XT in). is het opwaarderen naar een 6800 dan 130 euro waard? ik weet dat dit moeilijk is in te schatten maar zoals ik al zeg eye-candy doet me niks.

Verwijderd

Nee dat is niet de moeite waard. Die 6800 rent een 9800pro of xt er met gemak uit.

• question
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:12:
Nee dat is niet de moeite waard. Die 6800 rent een 9800pro of xt er met gemak uit.
dan is die 6800 toch wel het geld waard? 8)7

Verwijderd

Ja sorry, het staat er een beetje krom. Ik bedoelde meer dat het niet de moeite waard is om met 9800 aan de gang te gaan.

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:12:
Ja, de 9800 Pro heeft bijna een rollator nodig (2 generaties achter), Morgen test ik mijn V9999/td uit, de resultaten post ik wel even.

• KappeNou
mja uhh allemaal leuk. als nog zou ik een GT/TD of een GE eerder kopen. is ander ontwerp dus beter over te klocken. en jij wilt frames dus dan is overclocken belangrijkste. en zo'n standaard 6800 is dan gewoon KUT maak niet uit wat jullile er over zeggen (de gene die dat ding hebben en er zo trots op zijn ahum 8)7 ) performens kost geld. dus als je het nuttig wilt besteden zoek je de goedkoopst mogenlijke kaart met 12/16 pixel pipelines en DDR3 geheugen en liefst 2 molex aansluitingen. dus ik denk dat wel beetje afgehandeld is deze topic.

>PC specs<

Verwijderd

Ik heb dit hele weekend gegamed op een lan. Ik heb een 6800LE (12x6 @ 360/860) in een 2400+ met 1GB Ram.

BF2 settings op high en 1280 had ik 60 fps. Bij FEAR 40 fps.

Prima resultaten voor een kaartje van 125 euro. :)

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
Maar als ik het dus goed begrijp is dit (6800 of de V9999/TD) in de prijscategorie 100-140 euro wel de beste keuze. Een vriend van me zoekt namelijk een kaart in deze categorie. Hij vroeg mij om advies, nou weet ik dr best het een en ander van af. Ik heb hem dus ook geadviseert om dan maar een asus V9999TD 128mb voor 129 euro bij alternate te overwegen. Alleen de echte pro's vind je natuurlijk op tweakers :P Ik denk ik vraag het maar even.

• WillemJanJansen
KappeNou schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:29:
mja uhh allemaal leuk. als nog zou ik een GT/TD of een GE eerder kopen. is ander ontwerp dus beter over te klocken. en jij wilt frames dus dan is overclocken belangrijkste. en zo'n standaard 6800 is dan gewoon KUT maak niet uit wat jullile er over zeggen (de gene die dat ding hebben en er zo trots op zijn ahum 8)7 ) performens kost geld. dus als je het nuttig wilt besteden zoek je de goedkoopst mogenlijkekaart met 12/16 pixel pipelines en DDR3 geheugen en liefst 2 molex aansluitingen. dus ik denk dat wel beetje afgehandeld is deze topic.
Paar grote grammatica fouten bij.. :Z

Jij hebt dus overduidelijk dat extra beetje geld voor je supergoeie videokaart van je schoolgeld afgetrokken. Een 6800 heeft standaard 12 pipelines EN is goedkoop, dus daar heb je het ook al weer helemaal fout. Die kaart scoort misschien iets minder maar het is nog steeds een hele degelijke kaart. :Z

Afhandelen met foute argumenten.. }:O

NOFI overigens

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 04-10-2005 15:08 ]

• KappeNou
WillemJanJansen schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:04:
[...]

Paar grote grammatica fouten bij.. :Z

Jij hebt dus overduidelijk dat extra beetje geld voor je supergoeie videokaart van je schoolgeld afgetrokken. Een 6800 heeft standaard 12 pipelines EN is goedkoop, dus daar heb je het ook al weer helemaal fout. Die kaart scoort misschien iets minder maar het is nog steeds een hele degelijke kaart. :Z

Afhandelen met foute argumenten.. }:O

NOFI overigens
[offtopic] of jij bent zo'n vwo/universiteit mannetje B) dan maakt het niet uit met je opmerking.
als je lager geschoolt bent ben je gewoon een NOlive :9~

En tis niet veel geld + die video kaart is niet supergoed. Klaar :)

nu mag een admin wel dit topic dicht gooien voordat mensen nog laten blijken dat ze triest zijn 8)7

>PC specs<

• WillemJanJansen
Sinds wanneer moet je op VWO zitten om je eigen taal te beheersen? 8)7

Er zijn hier enorm veel mensen die harstikke tevreden zijn met hun 6800LE of NU, dan is het dus zeker geen "KUT" kaart, ook al presteert hij iets minder dan jouw geweldige GE

Op hieronder

O+ O+

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 04-10-2005 15:41 ]

• KappeNou
WillemJanJansen schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:20:
Sinds wanneer moet je op VWO zitten om je eigen taal te beheersen? 8)7

Er zijn hier enorm veel mensen die harstikke tevreden zijn met hun 6800LE of NU, dan is het dus zeker geen "KUT" kaart, ook al presteert hij iets minder dan jouw geweldige GE
om mijn chat taal af te blaffen moet je daar wel zitten :)
En idd voor sommige mensen is een LE of een NU goed genoeg, ik zeg alleen maar dat je niet te veel moet verwachten. Aangezien dat als je een nieuwe videokaart koopt wel veel verwacht. (Tenminste dat lijkt me logisch) Dan is dat kleine prijsverschil minimaal.
Als nog is dit vaak op mening gebaseerd. Dus zullen we het die gozer nu verder laten beslissen met onze meningen. Dan kunnen we in vrede dit topicje sluiten :P O+

>PC specs<

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ook ik heb de v9999td van Asus vorige week gekocht.
Ter vervanging van mijn GF2MX kaart die dus écht weinig presteerde (ach, voor 4,5 jaar terug heel veel; alles is relatief in tijd ;) ).

Maar goed, de AGP 6800 van Asus is inderdaad overal erg goedkoop. Waarom weet ik niet, waarschijnlijk door de PCI-E kaarten die AGP overbodig maken. Anyway, de kaart bevalt supergoed. Op mijn systeem (zie specs) is de v9999 een welkome afwisseling. Ik speel btw DTM2/NFS2U. Voorheen op 640x480 en weinig details, nu full op 1024x768. Gaat goed.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• question
KappeNou schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:39:
[...]

om mijn chat taal af te blaffen moet je daar wel zitten :)
En idd voor sommige mensen is een LE of een NU goed genoeg, ik zeg alleen maar dat je niet te veel moet verwachten. Aangezien dat als je een nieuwe videokaart koopt wel veel verwacht. (Tenminste dat lijkt me logisch) Dan is dat kleine prijsverschil minimaal.
Als nog is dit vaak op mening gebaseerd. Dus zullen we het die gozer nu verder laten beslissen met onze meningen. Dan kunnen we in vrede dit topicje sluiten :P O+
Je maakt niet echt een goede entree door het beginnen met flamen.
Dat mensen je hier op je taalgebruik zullen aanspreken zal je altijd houden, misschien willen ze de BrEeZaHSleTjuHz verweren.
Je zegt dat ik niet veel moet verwachten, ik verwacht ook niet veel als ik een videokaart van 130 euro aanschaf, en je mening dat je veel moet verwachten bij het aanschaffen van een 'nieuwe' videokaart snap ik ook niet helemaal. ik heb het over een 'vervangende videokaart' met als doel een snelheid verhoging, niet een 'nieuw type videokaart'.
Het ging hier om een budgetkaart die toch goed presteerd..
het kan altijd beter en sneller maar het gaat om de uitgave, als dit topic over een 6800LE ging kan iemand ook wel zeggen voor een paar tientjes extra kan je beter een GT halen.. dat weet ik.. maar het zijn net die paar tientjes die ik probeer te besparen op een 'Budget gamer PC' voor eye-candy gebruik ik mn GTX TOP wel..

Maarja back ontopic:
ERVARINGEN :)

[ Voor 10% gewijzigd door question op 04-10-2005 16:16 ]

• KappeNou
question schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:14:
[...]

Je maakt niet echt een goede entree door het beginnen met flamen.
Dat mensen je hier op je taalgebruik zullen aanspreken zal je altijd houden, misschien willen ze de BrEeZaHSleTjuHz verweren.
Je zegt dat ik niet veel moet verwachten, ik verwacht ook niet veel als ik een videokaart van 130 euro aanschaf, en je mening dat je veel moet verwachten bij het aanschaffen van een 'nieuwe' videokaart snap ik ook niet helemaal. ik heb het over een 'vervangende videokaart' met als doel een snelheid verhoging, niet een 'nieuw type videokaart'.
Het ging hier om een budgetkaart die toch goed presteerd..
het kan altijd beter en sneller maar het gaat om de uitgave, als dit topic over een 6800LE ging kan iemand ook wel zeggen voor een paar tientjes extra kan je beter een GT halen.. dat weet ik.. maar het zijn net die paar tientjes die ik probeer te besparen op een 'Budget gamer PC' voor eye-candy gebruik ik mn GTX TOP wel..

Maarja back ontopic:
ERVARINGEN :)
Ja sorry ik vindt zo'n GE, GT/TD en GT al een budget kaart.. aangezien ik vroeger altijd de highend kaarten van €500+ kocht.. vandaar dat ik ook deze mening hebt. Maja als jij echt niks wilt uitgeven kan je wel zo'n instap model 6800 kopen. ze lopen voor de spellen die er nu zijn goed genoeg. ( Uit mijn ervaring)

ps. als je dit al flamen vindt.. Je komt duidelijk niet uit het westen :P

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 04-10-2005 16:38 ]

>PC specs<

• question
KappeNou schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:37:
[...]

Ja sorry ik vindt zo'n GE, GT/TD en GT al een budget kaart.. aangezien ik vroeger altijd de highend kaarten van €500+ kocht.. vandaar dat ik ook deze mening hebt. Maja als jij echt niks wilt uitgeven kan je wel zo'n instap model 6800 kopen. ze lopen voor de spellen die er nu zijn goed genoeg. ( Uit mijn ervaring)

ps. als je dit al flamen vindt.. Je komt duidelijk niet uit het westen :P
flamen flamen.. ik vindt het kinderlijk om over vooropleiding te beginnen als iemand je op spelfouten aanspreekt. maar dit is allemaal te offtopic..
je snapt denk ik alleen niet wat ik bedoel, je zegt het zelf al..
een high-end kost 500
een budget kost geen 250 euro..

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:47

XanderDrake

Build the future!

Ik denk dat ik wel een grappig voorbeeld ben qua het "budget vs high end" denken.

Ik heb dus (nu... het was ooit anders) een Leadtek 6800LE, en de laatste 8pixelpipelines zijn allemaal gaar, dus daar zit ik.

Ik begin dus met overclocken om toch nog die prestaties te krijgen, ik haal 400mhz/920mhz (dat is respectievelijk 33% winst op de core en 30% op het geheugen).

Op Battlefield2 draai ik 1152*864 met 4xAA (2xQ, nVidiaStyle!), Helft High, helft Medium.
Draait als een zonnetje. 60fps gemiddeld, laagste is 42fps.

Is het nou echt zo essentieel om nu toch 1600*1200 en alles high te draaien om jezelf een high-end gamer te noemen?

En daarbij, is dus een half gare 6800LE met maar 8p (net zo veel als een Ati 9700) een slechte, slome kaart? Ik dacht het niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door XanderDrake op 04-10-2005 17:13 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• WillemJanJansen
XanderDrake schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:12:
Ik denk dat ik wel een grappig voorbeeld ben qua het "budget vs high end" denken.

Ik heb dus (nu... het was ooit anders) een Leadtek 6800LE, en de laatste 8pixelpipelines zijn allemaal gaar, dus daar zit ik.

Ik begin dus met overclocken om toch nog die prestaties te krijgen, ik haal 400mhz/920mhz (dat is respectievelijk 33% winst op de core en 30% op het geheugen).

Op Battlefield2 draai ik 1152*864 met 4xAA (2xQ, nVidiaStyle!), Helft High, helft Medium.
Draait als een zonnetje. 60fps gemiddeld, laagste is 42fps.

Is het nou echt zo essentieel om nu toch 1600*1200 en alles high te draaien om jezelf een high-end gamer te noemen?

En daarbij, is dus een half gare 6800LE met maar 8p (net zo veel als een Ati 9700) een slechte, slome kaart? Ik dacht het niet :)
Hoeft helemaal niet. Ik doe erg vaak Wolf ET en dat speel ik op 800x600 op een 19" scherm :X
Simpelweg omdat ik mensen dan nog harder own :)
Spellen zoals San Andreas wil ik weer wel op zo mooi mogelijk. Het ligt er bij mij echt aan welk spel het is. Ik speel nu vooral ET Fable en SA, Fable. De laatste 2 in het rijtje wil ik toch echt zo mooi mogelijk spelen.

En ja XanderDrake, in jouw geval ben je toch echt beter af met een 6800 dan met een 6800LE ;) voor die ene 5 euro heb je toch 4 pipes en 1 vertex geval meer zekerheid ;)

[ Voor 20% gewijzigd door WillemJanJansen op 04-10-2005 17:24 ]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:47

XanderDrake

Build the future!

WillemJanJansen schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:19:
En ja XanderDrake, in jouw geval ben je toch echt beter af met een 6800 dan met een 6800LE ;) voor die ene 5 euro heb je toch 4 pipes en 1 vertex geval meer zekerheid ;)
Het gaat over de definitie van een goede of een slechte kaart, niet om de prijs.

Je kan het verhaal lezen hoe ik aan deze kaart komt, op de oude 6800LE unlockbare versies thread.
Ik heb em iig niet gekocht ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• WillemJanJansen
XanderDrake schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:32:
[...]

Het gaat over de definitie van een goede of een slechte kaart, niet om de prijs.

Je kan het verhaal lezen hoe ik aan deze kaart komt, op de oude 6800LE unlockbare versies thread.
Ik heb em iig niet gekocht ;)
Ja, ik ken het verhaal er achter. Dit zegt echter wel wat over welke keuze je het beste kunt maken op dit moment. Dit is toch echt de ASUS V9999/TD.

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Die non-Ultra is als het goed is nog steeds in de aanbieding bij de Mycom. (Asus v9999/td)
(Ik verkies een normale winkel toch boven een webshop)

Standaard al een prima kaart. Ik heb hem ook nog kunnen unlocken tot 16.5, helemaal dus.
nu heb ik dus een GT met 128 mb DDR RAM voor 128 eutjes.

Ik draai met een oude P4 2,4 (weet niet welk type) en 768 mb Ram Battlefield 2 op alles high, behalve texture en ook helemaal geen AA&AF (1024*768). Happert wel een beetje maar is toch prima te spelen.

Kortom waar voor je geld.

• WillemJanJansen
tiescarbo schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:43:
Die non-Ultra is als het goed is nog steeds in de aanbieding bij de Mycom. (Asus v9999/td)
(Ik verkies een normale winkel toch boven een webshop)

Standaard al een prima kaart. Ik heb hem ook nog kunnen unlocken tot 16.5, helemaal dus.
nu heb ik dus een GT met 128 mb DDR RAM voor 128 eutjes.

Ik draai met een oude P4 2,4 (weet niet welk type) en 768 mb Ram Battlefield 2 op alles high, behalve texture en ook helemaal geen AA&AF (1024*768). Happert wel een beetje maar is toch prima te spelen.

Kortom waar voor je geld.
Niet volledig, dan heb je 16/6 en niet 16/5 of je hebt een typfoutje gemaakt..

• question
iig bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ga ook maar eens een een kijkje nemen bij mycom.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
question schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:13:
iig bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ga ook maar eens een een kijkje nemen bij mycom.
Daar komt die van mij ook vandaan, geen verzendkosten en dat scheelt ook weer. Plus dat je een echte winkel hebt om op terug te vallen :D...

Anyway, ik heb geluk want hij draait sinds gisterenavond op 16x1,6. Door m'n processor / overige apparatuur overigens weinig performance stijging in 3dmark (resp +10%, +5% voor 03 en 05).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• hfad
  • Laatst online: 10:18
Ik wil niet dom overkomen maar ik wil even wat kwijt over mijn ''ongelukkige'' (wat later dus niet zo bleek te zijn) koop van een ASUS V9999LE/6800LE.

ik kwam afgelopen vrijdag aan bij mycom in Almere na een belletje gemaakt te hebben, ik had diezelfde dag nog gezien dat de 6800 het redelijk goed deed namelijk vandaar dat ik interesse kreeg.

Mycom vertelde me dat ze de 6800TD op voorraad hadden in Almere voor E 129, maar dit bleek dus niet te zijn, na een onaangename discussie met de manager kon hij me een ''gebruikte v9999LE'' meegeven voor dezelfde prijs. De bedrijfsmanager beweerde dat het dezelfde kaart was, maar ik probeerde hem nog duidelijk te maken dat de 6800LE op 300 stock draait ipv 325 als de TD.

De manager er verder niet op ingaan en niet toegeven dat ze me fout hadden geinformeerd, maar goed dat even terzijds. Hij zette zijn handtekening op de bon zodat ik de kaart mocht ruilen bij ontevredenheid.

Ik kwam een beetje somber thuis omdat ik geen idee had hoe de 6800LE presteerde t.o.v de 6800TD. Na de kaart aangesloten te hebben deed hij het ''redelijk'', maar het verbaaste mij dat ik STOCK al veel zwarte lange strepen zag in het beeld bij aquamark3, ik was al bang dat de kaart beschadigt was, maargoed de manager had zijn handtekening gezet op de bon dat ik de kaart mocht ruilen, dus gaan we mooi verder testen.

stock haalde ik 45fps met aquamark3, met overklokken van gpu en mem: 430/925, haalde ik een score van maar liefst 55 fps met aquamark3.

Ik was hier best tevreden mee vooral omdat de kaart heel mooi onder de 55-60 graden bleef. met 3dmark03 haalde ik geloof 8k.
De volgende dag ging ik eens rond surfen met 56k (net verhuisd nog geen inet thuis) ik kwam toevallig een topic tegen dat de 6800LE ungelockt kon worden. Dit vond ik interessant en ging ik dat dus ook maar eens uittesten met rivatuner. Na veel gepruts had ik alles unlocked: 16 pixel pipes, en 6 vertex shaders, ik had ook voor de gein de gpu de naam 6800 Ultra gegeven, na rebooten deed alles het fijn en de kaart werd als 6800ultra herkend :) !

ik was best tevreden, ik ging verder kijken, de kaart was op stock speed (300/700) een stuk beter dan LE + overklok, aquamark haalde ik al 56fps met hoge waarden bij drukke fragmenten.

maar overklokken zat er niet in, volgens rivatuner was de kaart op stock speed al te hoog, dus ging ik eerst van 16 naar 12 pixel pipes, en had toen weer de speeds op 400/900 gezet wat toen wel mogelijk was. Dit ging prima en scoorde behoorlijk beter, toen de speeds goed zaten had ik de 16pixel pipes weer open gezet. Ik ging toen weer testen, maar merkte dat hij af en toe vast liep (ik heb een waardeloze airflow in mn kast) Ik pakte een grote ventilator die ff op 1e stand richting de kast (die ik altijd open heb, omdat hij dicht altijd ongelooflijk heet word ivm slechte flow). Met de ventilator aan was de kaart echt heel koel, de temp van gpu en mem waren echt mooi laag (onder 50 graden).

met aquamark haald ik 67 fps met een als aller laagste snelheid van de hele benchmark van 28.0. Hij zat altijd wel ruim boven de 50fps ook met hele zware gedeelten haalde hij 40-60 fps, sommige stukken waar ik met 9800pro normaal scoorde (50) haalde deze kaart ruim 90fps.

Toen maar eens 3dmark03 getest, ik haalde een score van 12000 marks, hier was ik echt zeer tevreden over, ik had geen enkele hapering slechts 1x zeer kort bij het ''nature'' onderdeel.

Met 3dmark05 haalde ik een score van 4900 marks, ook hier was ik tevreden mee, vergeleken met 9800pro oc'ed is deze kaart ongelooflijk beter (unlocked)

mijn mening over de 6800LE is zeer positief, ik had met 6 vertex shaders last van strepen, dat kwam omdat de 3e STOCK vertex shader beschadigd was, die heb ik uitgevinkt en de kaart doet het nog even goed, op sommige stukken nog iets beter (wat ik niet helemaal begrijp).
ik vind de koeler zeer goed van asus, maar een goede flow in je kast is belangrijk, anders kan je beter een andere koeler nemen :)

mvg,

hamza

PS.

deze benches zijn gebasseerd op het volgende systeem:

Asus k8v se deluxe s754
athlon 64 3200+ met zalman cu7000 koeler
512mb OEM DDR400
2x 160gb sata
Asus V9999LE (6800LE)

Win XP met SP2, mijn systeem was behoorlijk rommelig (vandaag word alles opnieuw geinstald, dan test ik nog maals)

[ Voor 18% gewijzigd door hfad op 05-10-2005 11:01 ]

• KappeNou
Volgens mij klopt die temperatuur indicatie echt nooit bij rivatuner etc.. Want ik haal met mijn standaard geklockte 6800GE (12pipelines, 350/1000) Met zalman koeler echt niet onder de 50 graden. met standaard koeling was die rondt de 60 a 65 en ik heb echt goede airflow in me kast.

Weet niet iemand een goed programma ervoor of bestaat dat gewoon niet? Volgens mij zijn die censors die erop zitten ook echt niet zo goed.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 05-10-2005 11:04 ]

>PC specs<

• KappeNou
question schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:41:
[...]

flamen flamen.. ik vindt het kinderlijk om over vooropleiding te beginnen als iemand je op spelfouten aanspreekt. maar dit is allemaal te offtopic..
je snapt denk ik alleen niet wat ik bedoel, je zegt het zelf al..
een high-end kost 500
een budget kost geen 250 euro..
Ik vindt het kinderlijk als iemand je op je spelfouten wijst als je gewoon op een simpel forum wat tikt. Ik ben geen cv aan het maken ofzo! get a life man damn... maja dit is allemaal offtopic idd

jij snapt volgens mij niet wat er bedoeld wordt, als een "high end" kaart €500+ kost dan is €200 budget imo! pc gamen kost geld en €200 is dan niks vergeleken €500 dus kom niet zeggen dat wat jij vindt meteen een feit is. allemaal gebasseerd op meningen.

nou doei heh :)

>PC specs<

Verwijderd

Zeg niet om te zeuren ofzo, maar kan je hier nou even mee ophouden. Gebruik gewoon normale taal. Niet iedereen vind het prettig om posts te lezen zoals jij ze neerzet.
We weten onderhand ook dat jouw kaart beter is dan een een 6800NU. Kunnen we nu gewoon weer verder gaan met de ervaringen van mensen die wel een 6800NU hebben en deze graag kwijt willen aan de TS. :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08 21:50
Gamen kost niet superveel, gewoon wachten tot er leuke kaarten voor een leuke prijs te koop zijn :)

* NoepZor had een GF6800GT 256MB voor €206 :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1