Toon posts:

Is dit wel een verbetering voor mij. (videokaart)

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb even advies nodig, ga weer de nodige euro's uitgeven, maar wil graag weten of mijn keuze zinnig is, (en dit dan wat de videokaart aangaat)
Lijst oude systeem:
ASUS A7V8X,
ATI 9800 Pro 128MB,
AMD 3000+ 32 bit

Lijst nieuwe onderdelen:
Asus A8N-E
HIS Radeon X800 GT IceQ II iTurbo 256MB, (de nodige testen bekeken, en komt altijd goed uit de testen) 191 euro
Athlon 64 - 3500+ 2.0 GHz BOX S 939

Nu heb ik de volgende vraag: is het wel een stap vooruit, als ik van een 9800 Pro, naar een X800 GT ga. Wil wel even melden, dat ik geen 450 a 500 euro overheb voor een andere kaart, anders was mijn keuze niet moeilijk geweest :) . Richtprijs wat ik er voor uit wil geven is tussen de 200 en 250 euro.

Moet zeker BF2 een beetje redelijk kunnen spelen, maar hoeft niet met extreme settings.

B.v.d. Comprofs

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je gaat er wel wat op vooruit maar voor de prijs veel te weinig.
Kan je beter een X800xt voor 250 euro zoeken. Die vind je ook wel vaak bij aanbiedingen. :)

pricewatch: Asus Radeon X800 XT 256MB (AGP, DVI), AX800 XT/TVD
Met deze kaart merk je veel meer verschil :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Satch op 03-10-2005 11:57 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe zit je nu qua geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Ga met 1024 ddr 3200 draaien

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 19:05
Metal schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:34:
Je gaat er wel wat op vooruit maar voor de prijs veel te weinig.
Kan je beter een X800xt voor 250 euro zoeken. Die vind je ook wel vaak bij aanbiedingen. :)

pricewatch: Asus Radeon X800 XT 256MB (AGP, DVI), AX800 XT/TVD
Met deze kaart merk je veel meer verschil :Y)
Leuk, maar da's AGP, en hij gaat naar PCI-E.. Dan heeft ie niet zoveel keus voor rond de 200 euro.. Een X800XL 256MB voor rond de 260 euro is misschien wel wat voor hem, die is een stuk sneller (vergelijkbaar met een 6800GT)..

[ Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 03-10-2005 11:53 ]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:58

DeluxZ

Livin' the good life

Misschien besparen op je CPU. En een 3000+/3200+ halen. Ik had ook in gedachte een 3500+ te halen maar aangezien een hoop mensen hier praten dat een 3000+/3200+ beter overclockt dan een 3500+ en minder kost toch voor een 3200+ gegaan hier.

Die 1gb geheugen zit wel goed met BF2. Je kan ook voor een 6800GT gaan misschien ? :) of een x800xt zoeken zoals hierboven gezegd

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Inflatable schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:51:
[...]
Leuk, maar da's AGP, en hij gaat naar PCI-E.. Dan heeft ie niet zoveel keus voor rond de 200 euro.. Een X800XL 256MB voor rond de 260 euro is misschien wel wat voor hem, die is een stuk sneller (vergelijkbaar met een 6800GT)..
Argh, ik vergeet altijd daar naar te kijken 8)7 :X

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou niet voor de X800 GT gaan, maar de X800 GTO pakken. Als het kan nog liever de GTO² van Sapphire, want die kaart kan je via een eenvoudige BIOS-update omhoog krikken naar een X850 XT-videokaart. De X800 GTO² heeft een R480-core aan boord, de reguliere X800 GTO wordt daarentegen met een core uit de R420-serie geleverd. Alleen moet je je handen weten te leggen op een GTO²-kaart, want die zijn schaars en gewild :).

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Hey,

Ik heb misschien een intressant iets voor je.
Zelf ga ik deze week een nieuw systeem kopen ik heb momenteel het volgende systeem hier draaien en is 3 maandjes oud. (PCI-E)

AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) € 229,-

Asus A8V-E Deluxe, K8T890 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 103,45

Sapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I, ViVo) € 399,-

Totaal nieuwprijs volgende de tweakers.net price watch € 671,45,-

Je mag alles samen overnemen voor € 450,-

Ik woon in de buurt van Eindhoven, dus mocht je intresse hebben kun je gerust komen kijken.

wesley_vogels[ed]hotmail.com

edit;
Ik lees dat je BF2 speel, doe ik ook veel.. speel dit alles op high, 2x FSAA met 60 tot 100 fps. (heel afhankelijk van het aantal speler en de map(size) heb zelf alleen wel 2 gig geheugen.

[ Voor 13% gewijzigd door Predje op 03-10-2005 14:52 ]

Verwijderd

Hey, ik hoop dat het niet al te erg is dat ik hier even post. Ik heb het al in een ander topic geprobeerd, maar daar krijg ik niet veel reacties, dus misschien gaat het hier beter :P
Ik wil een nieuwe tft monitor. Maar aangezien je dan het beste alles in de native resolutie kunt/moet spelen, zal ik een videokaart moeten hebben die o.a. Half-life2 etc, op 1280x1024 kan draaien.

Wat is dan mijn beste keuzemogelijkheid uit de volgende opties:Budget: ongeveer 300-350€.
Eisen: F.E.A.R., Half-life2, Farcry, e.d. in de native resolutie van tft scherm kunnen spelen (meestal 1280x1024 dus) én 't liefst dat ik er 2 schermen op kan aansluiten, de oude CRT en de nieuwe tft. Maar dat is geen vereiste, het eerste is belangrijker.
Technisch: uhm..AGP, géén PCI-E. DVI én CRT uitgang (heet dat vga? :P ). ATI, geen Nvidia. Tv-out enzo is overbodig voor mij, hoef ik niet.

Enig advies?

Alvast bedankt.

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 13:55
Als je tot 250 wilt uitgeven voor een videokaart kun je ook eens kijken naar een 800XT. Heb er 2 weken geleden ene gehaald bij MyCom voor 249. Tis een 800XT PE VIVOmet 256MB. Op het moment zijn ze uitverkocht bij de MyCom in Eindhoven. Weet niet hoe het elders zit.

Een vriend van me heeft ergens online dezelfde besteld voor 259. Dus als je een beetje zoekt kun je ze voor deze prijs vinden en dit is wel een aardige upgrade voor een 9800 pro want die had ik eerst ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Predje schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:50:
Hey,

Ik heb misschien een intressant iets voor je.
Zelf ga ik deze week een nieuw systeem kopen ik heb momenteel het volgende systeem hier draaien en is 3 maandjes oud. (PCI-E)

AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) € 229,-

Asus A8V-E Deluxe, K8T890 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 103,45

Sapphire Radeon X850 XT PE 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I, ViVo) € 399,-

Totaal nieuwprijs volgende de tweakers.net price watch € 671,45,-

Je mag alles samen overnemen voor € 450,-

Ik woon in de buurt van Eindhoven, dus mocht je intresse hebben kun je gerust komen kijken.

wesley_vogels[ed]hotmail.com

He predje
Opzich geen slecht bod, maar ik ga voor nieuw, en wil iets meer vrijheid in de keuze van de videokaart. en tis iets uit de richtig van waar ik woon, (Holwerd, waar de boot naar Ameland vertrekt)
Succes met de verkoop

comprofs

edit;
Ik lees dat je BF2 speel, doe ik ook veel.. speel dit alles op high, 2x FSAA met 60 tot 100 fps. (heel afhankelijk van het aantal speler en de map(size) heb zelf alleen wel 2 gig geheugen.

Verwijderd

Killua schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:03:
Als je tot 250 wilt uitgeven voor een videokaart kun je ook eens kijken naar een 800XT. Heb er 2 weken geleden ene gehaald bij MyCom voor 249. Tis een 800XT PE VIVOmet 256MB. Op het moment zijn ze uitverkocht bij de MyCom in Eindhoven. Weet niet hoe het elders zit.

Een vriend van me heeft ergens online dezelfde besteld voor 259. Dus als je een beetje zoekt kun je ze voor deze prijs vinden en dit is wel een aardige upgrade voor een 9800 pro want die had ik eerst ook :)
Ik heb nu een 9600pro, en ben bereid om 300-350€ uit te geven voor een nieuwe.. wat is dan de beste keuze denk je, in die prijsklasse?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:55:
Hey, ik hoop dat het niet al te erg is dat ik hier even post. Ik heb het al in een ander topic geprobeerd, maar daar krijg ik niet veel reacties, dus misschien gaat het hier beter :P
8)7
Een topic op deze manier kapen is niet echt netjes te noemen. :)
offtopic:
Doe het dan op zijn minst middels de off-topic tag

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
Daarom ben ik zo gek op gathering forum's, je krijgt er advies waar je iets mee kunt.

Mij is nu, aan de reactie's te zien, dat ik beter een iets andere kaart kan kopen, wil ik er op vooruit gaan, natuurlijk kun je het geplande bedrag verhogen, maar waar is het einde dan, denk dat ik voor het advies van DeluxZ ga, en een 3200 proccesor koop (ben geen overklokker, dus niet om die reden), denk dat ik dat niet ga merken in bv. het spel BF2.
Het zal dus een ATI 800 serie worden maar dan een XL versie
Nvidia kaarten, ja mischien de 6800 GT, maar ik ben een ATI man, kan er niks aan doen.........

Bedankt voor de tot nu toe gekregen tips
Comprofs

Verwijderd

WooK schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

8)7
Een topic op deze manier kapen is niet echt netjes te noemen. :)
offtopic:
Doe het dan op zijn minst middels de off-topic tag
offtopic:
Klopt daarom bied ik ook meteen mijn nederige excuses aan O-)
Ik wil er alleen niet een nieuw topic voor openen want dan krijg ik waarschijnlijk nog meer kritiek. Als de TS voldoende advies heeft ingewonnen, kan iemand mij misschien ook advies geven. Buiten dat wat ik al gekregen heb (waarvoor dank Killua). Met goedkeuring van TS natuurlijk O-)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je gaat er niet echt veel op vooruit eigenlijk, ik vind het de 190 euro niet waard, voor zo veel geld is er eigelijk niet echt iets te koop hoe je er wel veel op vooruit gaat...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Predje
@ Comprofs;

Je quote me zonder bijgevoegde tekst ;)
Maar als ik het goed begrijp is mijn aanbod niet intressant genoeg?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:11:
[...]

offtopic:
Klopt daarom bied ik ook meteen mijn nederige excuses aan O-)
Ik wil er alleen niet een nieuw topic voor openen want dan krijg ik waarschijnlijk nog meer kritiek. Als de TS voldoende advies heeft ingewonnen, kan iemand mij misschien ook advies geven. Buiten dat wat ik al gekregen heb (waarvoor dank Killua). Met goedkeuring van TS natuurlijk O-)
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGV63&#tecData
de x850xt dus ;)
je kan wel wachten tot de nieuwe kaarten van ati uitkomen maar als je zo denkt kan je altijd wel wachten op iets nieuws.
en stel dat ze over een paar weken uitkomen dan zijn ze meestal nog niet leverbaar.
komt nog bij dat ze eerst verlopig alleen pci-e kaarten uitbrengen en mischien niet een agp kaarten ;)
Predje schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:21:
@ Comprofs;

http://tweakers.net/aanbod
daar hebben we dit voor :z

[ Voor 15% gewijzigd door chucky666 op 03-10-2005 17:24 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Predje
I know, maar dit is een persoonlijker bericht.

Verwijderd

DeluxZ schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:51:
Die 1gb geheugen zit wel goed met BF2. Je kan ook voor een 6800GT gaan misschien ? :) of een x800xt zoeken zoals hierboven gezegd
BF2 draait pas echt soepel met 1,5 GB aan geheugen maar 2 is natuurlijk met het oog op de toekomst beter.

Verwijderd

chucky666 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:21:
[...]

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGV63&#tecData
de x850xt dus ;)
je kan wel wachten tot de nieuwe kaarten van ati uitkomen maar als je zo denkt kan je altijd wel wachten op iets nieuws.
en stel dat ze over een paar weken uitkomen dan zijn ze meestal nog niet leverbaar.
komt nog bij dat ze eerst verlopig alleen pci-e kaarten uitbrengen en mischien niet een agp kaarten ;)
Tnx.. ik denk dat dit het wel voor me beslist heeft :) Wel klote dat ik er net een nieuw topic voor geopend heb :+

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 16:05
Robin schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:03:
Ik zou niet voor de X800 GT gaan, maar de X800 GTO pakken. Als het kan nog liever de GTO² van Sapphire, want die kaart kan je via een eenvoudige BIOS-update omhoog krikken naar een X850 XT-videokaart. De X800 GTO² heeft een R480-core aan boord, de reguliere X800 GTO wordt daarentegen met een core uit de R420-serie geleverd. Alleen moet je je handen weten te leggen op een GTO²-kaart, want die zijn schaars en gewild :).
Sapphire Radeon X800 GTO² TV-out 256MB PCI-E 249,90 EUR
Is een GTO² altijd modbaar naar 16 pipelines?

[Updated spec's]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:38:
[...]

BF2 draait pas echt soepel met 1,5 GB aan geheugen maar 2 is natuurlijk met het oog op de toekomst beter.
De (aankomende) patch moet er voor zorgen dat ie juist minder geheugen gaat gebruiken... dus 1 Gig moet volstaan :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 19:05
MetalRush schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:18:
[...]

De (aankomende) patch moet er voor zorgen dat ie juist minder geheugen gaat gebruiken... dus 1 Gig moet volstaan :)
Ja, dat las ik ook.. Beetje lullig dat ze daar nu pas mee komen.. Want ik heb net er 1GB bijgeprikt o.a. voor BF2 (2GB totaal nu).. Achja, geheugen heb ik iig genoeg voorlopig.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Predje schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:21:
@ Comprofs;

Nee had ik wel gedaan, maar tis echt niet een gek aanbod hoor, maar ik wil wat vrijer zijn in de keuze van de videokaart, en daar komt bij, dat ik een stukje van je vandaan woon,(Holwerd, waar de bood naar Ameland vertrekt)

Comprofs

Verwijderd

Topicstarter
Nu keer ik mijn spaarpot om, en zie er zit nog 100 euro extra te besteden in boven op mijn 250 euro.(nee hoor,grapje :*) heb mijn vriendin even lief aangekeken) .

Nu zie ik bij ALTERNATE het volgende kaartje staan: Asus AX850XT/HTVD (Retail) 349 euro

http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=44807&

Heeft iemand ervaring met dit kaartje, zoja dan graag je mening.

B.v.d. Comprofs
Pagina: 1