Wat voor voeding..

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:38

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik zit hier met afentoe een vast loper en mijn harddisk beginnen af en toe ook te tikken en kunnen niet meer op toeren komen...

Heb ik dan een voeding die te weinig wattjes levert... Ik weet niet hoe zwaar mijn voedig is maar hij komt uit een midi AT kast..

Aan die voeding hangt

epox s7 moederplank
amd k6-2 450 @ 500 2,3 volt
3 64 MB dimm pc100
viper2
ati pci 2 mb kaatje
SBlive! eerste versie
2 keer 10 MB netwerk kaarten
1 WD 8,4 giga
1 seagate 17,3 giga
1 funai 16X
1 ricoh brander 4x4x20
1 diskdrive
4 8 cm koelers (voeding mee gereken)

Wat voor voeding raden jullie mij aan.. Ik of geen nieuwe kast want ik heb al een goeie.. Mijn moederplank kan at en atx voedingen aan dus dat is geen probleem

AKA Rinkel weblog

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Een AT voeding is nooit veel, een standaard is meestal maar 200W. Koop een ATX voeding van minimaal 250 Watt, liever 300 tot 350 Watt van een goed merk, kan je hem meenemen tijdens een upgrade.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Even opletten. Een AT en een ATX voeding zijn absoluut niet compatible. De stekkers zijn compleet anders. Waarschijnlijk heb je een AT moederbord. Hier kan dus GEEN ATX voeding op. Behalve als je een AT/ATX mobo hebt.
Daarnaast zijn er ook 250 Watt AT voedingen te verkrijgen. Probleem is alleen dat die in omvang wat groter zijn.

• Maf
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Je hebt ZAT moederborden die allebei ondersteunen, deze hebben beide connectors op bord zitten.

BTW; wat is er voor gevaar als je een ATX voeding op een AT ansluiting wilt doen (of andersom) geloof me, dat past niet.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

[shame mode] Had weer eens niet goed gelezen.

Maf heeft volledig gelijk. Gewoon een goeie ATX voeding kopen.
[/shame mode]

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
350 watt?! DOE NIET ZO MAF ;)

da's erg veel en zelfs met 'n dual athlon en 2 geforce gts-sen is dan nog mogelijk.. kun je naagaan wat voor 'n extreme hoeveelheid hd's je dan kunt aansluiten.. nee hoor 300 watt is meer dan voldoende

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

300 watt voldoende voor 2x athlon en 2x gts d8 ut niet!!!

ik heb nu 300watt redundant, 900mhz athlon, 4hdd's 7200 toeren, geforce en 3 cdrom drives en soms wil 1 (???) van mijn hdd's niet opstarten

ik ben dus op zoek naar een 400 watt redundant ps

• MF
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

431 wat voeding bij www.thetatech.de wel een duits bedrijf maar ze hebben wel mooie zware voedingen.

Verwijderd

Belangrijker dan het aantal watts is het aantal amperes wat de voeding kan leveren. er is vast wel een voeding die subs systeem kan draaien en die niet meer dan 300w is.
je kan er een 2e AT bij gooien en daar een paar van je dingen aan zetten das de goedkoopste oplossing als je het goed doet kost het je niks gewoon een beetje rondvragen.
succes

ThaVinnY

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:38

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Dat is een goed plan... Een tweede voeding erbij.. In mijn kast is voldoende ruimte.. Maar dan moet ik wel een relais schakeling bouwen die eerst de cdrom/hd aandrukt en dan pas de voeding van mamaplank aanzet

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1