Hoi, ik ben momenteel aan het zoeken naar code coverage, memory leak/usage en performance tools. Maar ik heb nog niet echt een 'feel' van wat wel en wat niet goed is. Ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar. Ik gebruik Eclipse als IDE dus het zou leuk zijn als ik de tools daar in kan pluggen. Verder moeten de tools ook commandline en via ant werken. Het mooiste zou zijn natuurlijk dat alles in 1 pakket te verkrijgen zou zijn. Het liefste zou ik open-source tools hebben, maar dat wil niet zeggen dat ik niet geintresseerd ben in commercieele tools. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit soort tools, en welke jullie gebruiken.
De enige die ik zo snel kan vinden is Clover http://www.cenqua.com/clover/. Helaas niet gratis, maar wel als Eclipse plugin.
[edit] Nog iets gevonden: http://java-source.net/open-source/code-coverage
[edit] Nog iets gevonden: http://java-source.net/open-source/code-coverage
[ Voor 25% gewijzigd door Nick_S op 03-10-2005 10:38 ]
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Verwijderd
Toevallig een tijdje geleden naar gezocht en Emma gevonden.
En als je met JBuilder werkt: OptimizeIt (Overigens zou dit voor mij de enige rede zijn om terug te gaan naar JBuilder)
En als je met JBuilder werkt: OptimizeIt (Overigens zou dit voor mij de enige rede zijn om terug te gaan naar JBuilder)
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 10:48 ]
JProfiler heeft een trail van 30 dagen, en voor Netbeans IDE heb je ook een gratis Profiler die je als add-on kunt downloaden, maar voor Eclipse weet ik niks.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
JProfiler vind ik een fijne profiler om mee te werken. OptimizeIt en JProbe.. tja.. volgens mij zijn het al een tijd dooie producten. Een andere bekende profiler is YourKit (vandaag net versie 5 gereleased). Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb de indruk dat deze veel meer is gemaakt voor j2ee problematiek en JProfiler toch minder.
Clover is 'de' code coverage tool die overal met kop en schouders boven uit steekt. Prachtige integratie met je ide bv. Alleen wat brak op het gebied van excluden van coverage patterns (bv getters/setters ed.. het is wel mogelijk.. maar zou imho een stuk beter kunnen).
Clover is 'de' code coverage tool die overal met kop en schouders boven uit steekt. Prachtige integratie met je ide bv. Alleen wat brak op het gebied van excluden van coverage patterns (bv getters/setters ed.. het is wel mogelijk.. maar zou imho een stuk beter kunnen).
Voor code coverage is Cobertura een mooie open source tool. Het is gebaseerd op de open source versie van JCoverage, minus al de bugs die nog in deze oude versie van JCoverage aanwezig zijn. Clover is de meest bekende commerciële tool, maar ik vind het een beetje prijzig als je het verschil vergelijkt met de gratis tools. Misschien dat Agitator je meer waar voor je geld geeft.
JProfiler vind ik zelf een fijne profiler. Over Yourkit heb ik ook goede verhalen gehoord. Beiden zijn redelijk schappelijk geprijsd. Helaas zijn alle open source profilers (incluis de Netbeans en Eclipse Profilers) erg slecht. Ze zijn veel te traag en/of laten gewoon niet genoeg zien om oorzaken van performance problemen snel te kunnen vinden.
JProfiler vind ik zelf een fijne profiler. Over Yourkit heb ik ook goede verhalen gehoord. Beiden zijn redelijk schappelijk geprijsd. Helaas zijn alle open source profilers (incluis de Netbeans en Eclipse Profilers) erg slecht. Ze zijn veel te traag en/of laten gewoon niet genoeg zien om oorzaken van performance problemen snel te kunnen vinden.
Pagina: 1