Toon posts:

System BSOD - Sisoft Sandra

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heej tweakers,

Mijn systeem lijkt stabiel te draaien, maar crasht bij het draaien van de burn-in test van Sisoft Sandra. Ik krijg dan of een BSOD of gelijk een zwart scherm.

Ik heb het geheugen net nieuw en getest met mem86 0-fouten. Verder zit er net een nieuwe HD en DVD-burner in.

Kan het te maken hebben met drivers of de sis 648 chipset?

Systeem:
Asus p4s8x
P-IV 2.4 Ghz 533FSB
Kingston PC2700 1GB
320 GB SATA WD HDD
160 GB IDE WD HDD
Geforce t6600 (volgens mij)

groeten,

vinnie

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:19:
Heej tweakers,

Mijn systeem lijkt stabiel te draaien, maar crasht bij het draaien van de burn-in test van Sisoft Sandra. Ik krijg dan of een BSOD of gelijk een zwart scherm.
[...]
Kan het te maken hebben met drivers of de sis 648 chipset?
Dat is niet te zeggen als je niet vermeldt wàt voor BSOD je krijgt. Denk hierbij aan STOP-codes, bestandsnamen, etc. Neem eens een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de Windows XP en 2000 BSOD guide :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de burn-in test nog een x gedraaid, ik kan niets in de log weervinden, maar ik zag iets op het scherm over dat hij niet naar schijf kon schrijven (de test draaide toen 65 minuten), Er is genoeg space vrij (300gb).

stopcode:
STOP: 0X00000024 (0X001902FE, 0XF12A4418, 0XF12A4114, 0X804EDF75)

Bij M$ staat er dat dit met de ntf.sys te maken heeft (een drive die niet goed functioneerd of wat dan ook), gezien de drives nieuw zijn denk ik dat het meer met software te maken heeft.
Ik zal van het weekend de hele pc eens formatteren en alle partities opnieuw aanmaken, even kijken wat hij dan doet.

gr
VInnie

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:03:
Ik heb de burn-in test nog een x gedraaid, ik kan niets in de log weervinden, maar ik zag iets op het scherm over dat hij niet naar schijf kon schrijven
Je zag iets? Wat dan? :)
stopcode:
STOP: 0X00000024 (0X001902FE, 0XF12A4418, 0XF12A4114, 0X804EDF75)
Zoeken bij Google naar '0x00000024'
Windows XP en 2000 BSOD guide » 0x00000024 NTFS_FILE_SYSTEM
Microsoft.com » Troubleshooting Stop 0x24 or NTFS_FILE_SYSTEM Error Messages

Lees vooral deze laatste pagina goed door :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het klooien, maar ik heb er nu weer een andere foutcode bij:
stop 0x0000007e

dus heb nu:
stop 0x0000007e
stop 0x00000024

Er staan een aantal verklaringen op de M$-site, maar heb echt geen idee wat ik moet doen.
Harddisk is nieuw, geheugen is nieuw en inmiddels is de diskdrive ook weer vernieuwd. De diskdrive was er spontaan mee gekapt, net zoals de overleden HDD.

Erg wazig allemaal,

Iemand een idee/tip>? Zit er aan te denken om een nieuwe mobo/cpu t ekopen

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
hou er rekening mee, dat ook iets nieuw, kapot kan zijn hé...

in ieder geval, de foutboodschappen wijzen in de richting van de hdd, dus waarom die eens niet proberen testen in een ander systeem, of proberen met een andere hdd in uw systeem? (zonder de sata hdd erin...)

misschien kan je ook eens proberen de laatste drivers enzo te downloaden voor je mb, kan ook wel wat schelen.

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je chkdsk /r al gerund, zoals op de microsoft pagina gevonden door r00n wordt voorgesteld? Verder kan je ook een testprogrammaatje van de leverancier van je harde schijf runnen, om te kijken of er iets mis is.

Je zegt ook dat meer dingen het spontaan begeven, misschien dat er wat mis is met je voeding. Wat voor iets heb je daar voor? Ook omdat je tijdens zware belasting problemen krijgt.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nog een keer memtest 86 gedraaid en met de splinternieuwe module die ik absoluut anti-statisch heb geassembleerd, geeft hij WEDEROM FOUTEN!!

test 7* - 1003.3 MB, 529.5 MB, 626.8 MB, 959.0 MB <-- failures

Geheugen:
Kingston ValueRam 1024 MB, PC2700, 333 MHz, 2,5 (KVR333X64C25/1G)

-
*test 7 = [Random number sequence]

This test writes a series of random numbers into memory. By resetting the seed for the random number the same sequence of number can be created for a reference. The initial pattern is checked and then complemented and checked again on the next pass. However, unlike the moving inversions test writing and checking can only be done in the forward direction.
--

Mijn systeem is een:
Asus P4s8x
Geheugen 1024 MB Kingston Pc2700
1X SATA WD 320GB
1X IDE WD 160 GB
1X DVD+/-RW NEC 16x
1x LiteOn 52x CDRW
1x DVD-Rom NEC 16x
Kast: Antec SLK3700BQE Zwart, 350 Watt, 1 X 120mm (SLK3700BQE)

Ik vind het op het moment steeds waziger worden.
Een klein detail is dat de problemen zijn begonnen sinds dat ik het systeem overgebouwd heb van een chieftec kast naar bovenstaande antec kast.

Sinds het overbouwen zijn de volgende problemen in chronologische volgorde op gaan treden:
1. Windows spontane reboot: actie -> memtest -> conclusie -> memory kapot
2. memory vervangen door bovenstaande module
3. Harddisk gecrasht doet niets meer: actie -> nieuwe hdd
4. Floppy drive plotseling kapot : actie -> nieuwe fdd
5. Bij sisoft treedt er een BSOD op
6. Krijg STOPcodes 0x0->7E en 0x0->24
7. Memtest -> memory weer fouten

WAT KAN HET NU ZIJN??
Mobo?, Case?, Power?

Nog een opmerking
In de antec kast zat in het midden van de plaat waar het moederbord op komt, een kleine dichte koperen pen (net zo groot als de koperen bevestigingsdoppies), wat was daar de functie van, naar mijn mening veroorzaakt die alleen maar kortsluiting met de kast toch?

HELP ME.... :)

Groeten

Vincent

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
probeer eens een minimumopstelling buiten de kast. Misschien heb je wel ergens een contact tussen mb & kast dat een kortsluiting veroorzaakt... Zo weinig mogelijk erin, en stuk voor stuk proberen zou ik zo zeggen...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:56:Nog een opmerking
In de antec kast zat in het midden van de plaat waar het moederbord op komt, een kleine dichte koperen pen (net zo groot als de koperen bevestigingsdoppies), wat was daar de functie van, naar mijn mening veroorzaakt die alleen maar kortsluiting met de kast toch?
Als het goed is steekt dat pinnetje door een gaatje in het moederbord heen. If so, is er niets aan de hand :)

Controleer de voeding ook even. Duik het BIOS in en check de voltagelijnen.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :: Voeding :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor voeding heb je? En hoelang heb je dat geheugen getest?

Verwijderd

Topicstarter
De geheugentest heb ik van morgen gestart voordat ik naar mijn werk ging. De test draait nu nog steeds. maar toen ik na een half uur testen ging kijken gaf hij bovenstaande memory fouten.

Heb een 350w voeding die bij de kast standaard ingebouwd is. Kast is net nieuw
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=93703 <-- deze kast heb ik.

Voor merk zou ik strax ff moeten kijken

• Thandor

Thandor

SilverStreak

In die Antec kast zit een Antec voeding ;).
Controleer de voltage lijnen eens. Als de voltages ver afwijken dan is of de voeding stuk en/of de uitlezing verkeerd.

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bevat veel informatie en tips. Neem de troubleshooter dus een keer door :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:00:
De geheugentest heb ik van morgen gestart voordat ik naar mijn werk ging. De test draait nu nog steeds. maar toen ik na een half uur testen ging kijken gaf hij bovenstaande memory fouten.
Ik begrijp je antwoord niet helemaal? Hoe lang heb je de test nou gedraaid? En gaf deze fouten? Zo niet, dan is mijn vraag wat het CPU voltage is en verhoog deze desnoods eens een klein beetje.

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 06-10-2005 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
De memtest heeft in totaal 10 uur gedraaid en had 270 fouten gevonden, niet echt extreem veel, maar wel te veel.

PC crashte gisteravond nog een aantal x met diverse andere stopcodes.
Heb een backup van gegevens gemaakt, partities verwijderd en pc naar leverancier gebracht,
ik denk dat er iets met mobo of voeding mis is.

Ps. het verhogen van de core voltage leek wel iets te helpen qua stabiliteit, had hem opgekrikt van 1,525 naar 1,575. Hierdoor liep hij niet meer om de 5 minuten maar om het half uur vast met een bsod.

Ik hoop dat ze bij de leverancier de boel even goed testen, ik heb zelf niet genoeg materiaal in huis (geen mobo / voeding) en ben er met gemak ook wel een x zat van.

bedankt voor reacties en ik post nog wel even wat het nu was

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:50:
De memtest heeft in totaal 10 uur gedraaid en had 270 fouten gevonden, niet echt extreem veel, maar wel te veel.
Één fout is al teveel.
PC crashte gisteravond nog een aantal x met diverse andere stopcodes.
Heb een backup van gegevens gemaakt, partities verwijderd en pc naar leverancier gebracht,
ik denk dat er iets met mobo of voeding mis is.
Moederbord, voeding, combinatie van geheugen en moederbord.
Ps. het verhogen van de core voltage leek wel iets te helpen qua stabiliteit, had hem opgekrikt van 1,525 naar 1,575. Hierdoor liep hij niet meer om de 5 minuten maar om het half uur vast met een bsod.
Dan kan het aan de voeding liggen die niet genoeg sap heeft of het moederbord is defect waardoor de vCore standaard te laag is.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is nu eindelijk opgelost. Moederbord bleek defect te zijn. Heb nu een asus p4p800 en probleem is opgelost.

Helaas is bij het RMA gebeuren de SATA connector van me nieuwe 320GB WD HDD afgebroken en doettie het nu niet meer:(
Pagina: 1