Fancontroller software

Pagina: 1
Acties:

• Stingree69
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-07 08:36
Wanted: Fancontroller software voor mijn regelbare powersupplyfan die nu als een gek in het rond gaat. Dit moet wel software zijn die bij opnieuw opstarten ook nog/opnieuw draait....

Groeten, René

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kan Speedfan is proberen: http://www.almico.com/speedfan.php

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je geeft niet aan om welke PSU het gaat en wat je zelf al hebt uitgezocht en/of gevonden en waarom dat evt. niet werkt. Schiet zo niet op.

ARME AOW’er

• Stingree69
Geprobeerd. Die moet ik echter iedere keer weer handmatig opstarten na een reboot. Of nie?
Het is trouwens een Asus barebone Terminator A7VT400. In de bios staat Qfan aan (neem aan dat dit daar iets mee te maken heeft) maar het maakt geen verschil of ik die nu aan of uit zet.

Groeten, René

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Q-Fan regelt de CPU-fan snelheid niet de PSU-fan snelheid. Ik zie overigens nergens staan dat de voeding regelbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 03-10-2005 09:45 ]

ARME AOW’er

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kan de speedfan exe in je startup folder zetten.
Dan wordt speedfan automatisch gestart wanneer je windows start.

• Stingree69
Guardian Angel schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:41: Ik zie overigens nergens staan dat de voeding regelbaar is.
Trust me on that one

Groeten, René

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kun je mij dan vertellen HOE je die voedingfan kunt regelen? Gaat dit handmatig met een knop aan de achterkant? Gaat dit softwarematig door bijgeleverde software? Of zit er soms een temperatuurgeregelde voedingfan in?

ARME AOW’er

• Stingree69
Als er een knop op zou zitten om em handmatig te regelen dan had ik geen probleem, nee het moet dus softwaregestuurd gebeuren. Ik weet dat ie met Speedfan geregeld kan worden, maar vroeg me af of er meer van dat soort programma's zijn, die wellicht supereenvoudig instelbaar zijn. Op ca. 50% blijft ie prima koel (het is maar een Sempron 2600 (Socket A) voor Internetgebruik, dus die wordt niet warm. Ik moet de tip aangaande speedfan nog uitproberen, zit nu op een andere locatie, het betreft namelijk de computer van mijn schoonouders, vandaar de wens 'supereenvoudig' want dit zijn basisgebruikers en het zou fijn zijn als ze het zelf kunnen regelen.

Groeten, René

• Stingree69
Wel, ik zit nu achter de bewuste PC.
Speedfan staat onder opstarten, maar elke reboot levert weer 100% fanspeed op. Het gaat hier om Speed02 in het hoofdscherm (readings). Hoe pas ik dit nu zo aan dat dit altijd zo blijft staan?

Groeten, René

Pagina: 1