[access] Knoppen zijn er wel maar niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Hallo,

Ik ben voor mijn stage bezig met een database, deze was nagenoeg klaar tot ik het volgende probleem tegen kwam.
ik heb in de onderste gedeelte van mijn formulier een paar knoppen staan. soms worden deze wel normaal weer gegeven en soms alleen het bovenste gedeelte van de knop, weet hier iemand een oplossing voor?
Afbeeldingslocatie: http://www.templet.nl/knoppen2.JPG
Ik heb verder alle eigenschappen bekeken en alle knoppen al een keer opnieuw aangemaakt.. maar dit werkt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door AB-Systems op 03-10-2005 08:30 ]

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Wel een gek probleem dit, maar dat wist je natuurlijk al ;)

Dit lijkt mij meer iets met drivers van je videokaart o.i.d. te maken hebben. Doet het probleem zich ook voor op andere computers?

Of staat er misschien een element boven dat er soms overheen valt?

• AB-Systems
Op andere computers ( en laptop's) komt het ook voor... verder valt er niks overheen... wel heb ik een soort van ' fout melding' gekregen dat de instellingen van object eigenschappen verkeerd waren.. maar er werd niet aangegeven welk object dit was.. heb de help er voor geraadpleegt maar kon niks nuttigs vinden.. verder heb ik de pas nieuw toegevoegde dingen nagekeken en die waren ook gewoon goed. net zoals de rest. Er vallen ook geen elementen overheen ofzo.. want als je er op klikt komen ze wel gewoon helemaal te voorschijn

[ Voor 14% gewijzigd door AB-Systems op 03-10-2005 09:58 ]

• TXC

TXC

Heb je "Compact and repair database" onder het menu "database utilities" al eens geprobeerd? Kun je misschien ook de exacte foutmelding posten die je kreeg?

Misschien kun je een database versie met alleen dat formulier (als het privacygevoelige gegevens zijn) online zetten zodat ik eens kan kijken?
want als je er op klikt komen ze wel gewoon helemaal te voorschijn
Is maar een gedachte, maar misschien kun je eens proberen "bij openen" van het formulier de knoppen te hiden en te unhiden.
Visual Basic:
1
2
  me.knop1.visible = false
  me.knop1.visible = true

[ Voor 35% gewijzigd door TXC op 03-10-2005 10:47 ]

• AB-Systems
Ik heb dat geprobeerd, maar herstellen werkt niet (heeft geen uitwerking erop.)

verder heb ik de database op www.templet.nl/database.zip geplaatst voor je. echter is hij wel helemaal leeg en zit er een wachtwoord op de database.. inlognaam: RBorst WW leeglaten!

verder is het zo dat je hem moet openen met de snelkoppeling die erinstaat.. echter moet je wel eerst de eigenschappen even aanpassen zodat hij weet waar de database staat en het password bestand enzo...

• onkl
  • Laatst online: 22:59
Zonder al te veel kennis van Access:
In Excel, dat lijkt er soms een beetje op, hebben Userforms en degelijke een .repaint actie.
Misschien kan je die een ergens in je code plakken?

• AB-Systems
Weet niet precies wat je bedoeld.. maar naar mijn idee is het gewoon ergens een fout in iets.. maar kan niks vinden.. en zou dus ook niet weten waar ik die code zou moeten plakken...

• TXC

TXC

verder heb ik de database op www.templet.nl/database.zip geplaatst voor je. echter is hij wel helemaal leeg en zit er een wachtwoord op de database.. inlognaam: RBorst WW leeglaten!
Ik ga er even naar kijken, kan wel even duren want ik ben officieel aan het werk ;)

Welke versie van Access gaat het hier trouwens om? Ik heb hier 2000 draaien. En doet het probleem zich op elk formulier voor of alleen op sommige/bepaalde?

[ Voor 22% gewijzigd door TXC op 03-10-2005 12:23 ]

• AB-Systems
het draaid momenteel op acces 2002.
alvast bedankt!

P.S. de ene keer zijn de knoppen wel weg, andere keer niet.. dus het is incidenteel.. maar wel irritant!

• TXC

TXC

Ik zag de versie al in het pad idd (office11).

In Access 2000 heb ik er geen last van, en ik vind geen fout in je applicatie. Misschien is er een artikel over op de Microsoft site? Wat je nog wel even kan proberen is zoals Oncl aangeeft het form repainten "bij openen". Dan plaats je onderstaande code onder het "bij openen" event:

Visual Basic:
1
  me.Repaint

Zorgt ervoor dat je besturingselementen geforceerd opnieuw worden geplaatst. Als dat het oplost heb je in ieder geval een work-around.

[ Voor 4% gewijzigd door TXC op 03-10-2005 12:39 ]

• AB-Systems
Helaas lost dit het probleem niet op.. zal eens gaan kijken bij microsoft, maar ben bang dat daar ook niks nuttigs uitkomt.. als jij al geen fout in de database tegenkomt.

iig bedankt!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ook hier geen enkel probleem.
Zo op het eerste gezicht lijkt access te verslikken in de beeldopbouw bij het achtergrondfiguur dat én gestretched moet worden (kader vullen) én naast elkaar moet worden afgebeeld. In het kader van het probleem localiseren kun je nog het volgende proberen:
- sloop de achtergrondfiguur (tijdelijk) uit je form
- haal het automatisch maximaliseren weg uit de form_open()
- zet picture tiling (fguren naast elkaar) uit.

Maar zoals eerder gezegd: het lijkt eerder een probleem met je videodrivers.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• AB-Systems
maar hetgeen wat ik raar vind, dit formulier heeft altijd gewerkt op de pc, en op diverse laptop's van collega's nou heb ik afgelopen week het veld emailleverancier toegevoegd, de knop EMAIL! email en het subform leveranciers. sinds dien heeft ie het ' probleem' vandaar dat ik vermoed dat het niet bij de pc ligt en bij de achtergrond plaatjes of iets dergelijks.

btw ( wat is picture tiling? en waar is dat te vinden? nog nooit van gehoord :? )

[ Voor 22% gewijzigd door AB-Systems op 03-10-2005 14:13 ]

• TXC

TXC

btw ( wat is picture tiling? en waar is dat te vinden? nog nooit van gehoord )
You can use the PictureTiling property to specify whether a background picture is tiled across the entire image control, Form window, form, or page of a report.
Is een eigenschap van je formulier, die instelt hoe je je wilt dat je achtergrondafbeelding wordt weergegeven. Niesje heeft de Nederlandse vertaling er zelfs bijgezet (naast elkaar).

Maar heb je die dingen geprobeer die Niesje aangeeft met de achtergrond?

• AB-Systems
Ja heb dit allemaal geprobeerd.. en heeft geen uitwerkingen gehad. het probleem komt nog steeds voor.

• AB-Systems
Is er niemand die dit probleem toevallig kent?
ik ben bij microsoft wezen zoeken, kwam hier uit op de update van office (SP3) maar die zit er al op dus weet niet wat er aan de hand kan zijn...

• TXC

TXC

Tja, zoals gezegd hebben Niesje en ik dit probleem niet met je applicatie. Dan wordt het lastig om te bepalen waar het aan ligt. Heb je al eens iets met de driver van je videokaart geprobeerd?

En deze suggestie?
sloop de achtergrondfiguur (tijdelijk) uit je form

• AB-Systems
tja weet ook niet wat het is ... heb er hier last van.
heb alles wat niesje gereplyd had gedaan.. maar helaas geen uitwerking :?

verder kan het (naar mijn idee) niet aan de video kaart liggen omdat het probleem op 3 (Totaal verschillende) machines voorkomt.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat me nog steeds niet duidelijk is: heb je het bij één specifiek formulier of bij allemaal? En waren de knoppen ook niet zichtbaar in een formulier zonder achtergrondfiguur? Heb jij het probleem ook met de gepostte, lege db?

In de categorie vaag & irritant komt het soms voor dat een formulierdefinitie corrupt raakt. Er zijn dan verschillende opties, gecombineerd met geregeld compact en repair:
- kopie van het formulier opslaan als, testen, origineel weggooien en kopie hernoemen
- de hele meuk importeren in een nieuwe db
- de hele meuk importeren in een nieuwe db, uitgezonderd corrupt formulier
- leeg formulier aanmaken en copy-paste controls en code
- en als zelfs dat niet helpt formulier van scratch af opnieuw opbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 04-10-2005 15:18 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• AB-Systems
Niesje schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:15:
Wat me nog steeds niet duidelijk is: heb je het bij één specifiek formulier of bij allemaal? En waren de knoppen ook niet zichtbaar in een formulier zonder achtergrondfiguur? Heb jij het probleem ook met de gepostte, lege db?
Heb het alleen bij formulier MELDINGEN, bij de rest komt het niet voor.
knoppen waren ook niet zichtbaar in form. zonder achtergrond plaatje. verder had k precies hetzelfde met mn geposte formulier, alleen was het daar nog iets leuker.. de knoppen werden op een andere plaats neergezet als ze normaal staan. als ik er op klikte dan kwam de ' normale' knop tevoorschijn op de plaats waar die hoort
Niesje schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:15:
In de categorie vaag & irritant komt het soms voor dat een formulierdefinitie corrupt raakt. Er zijn dan verschillende opties, gecombineerd met geregeld compact en repair:
- kopie van het formulier opslaan als, testen, origineel weggooien en kopie hernoemen
- de hele meuk importeren in een nieuwe db
- de hele meuk importeren in een nieuwe db, uitgezonderd corrupt formulier
- leeg formulier aanmaken en copy-paste controls en code
- en als zelfs dat niet helpt formulier van scratch af opnieuw opbouwen.
dit ga ik morgen proberen, heb nu geen mogelijkheid meer om met die database te werken.

iig bedankt tot zover!
Pagina: 1