Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fan zonder stekker aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 15 views sinds 30-01-2008

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb laatst een voeding er doorheen gebrand en heb daar nu de fan uit gehaalt.
Nou leek mij het leuk om een beetje te knutselen en zo een extra casefan te maken, ik heb nog wel wat stekkertjes van de oude voeding om het aan te sluiten. Het gaat hier om een DC 12v fan, heb em nog getest door 2 1.5v batterijen erop aan te sluiten, draait nog goed.
Nu komt het: ik moet een stekkertje erop zien te maken zodat hij ofwel op 5v ofwel 12v van mn huidige voeding krijgt zonder de boel te beschadigen :D! Ik heb alleen geen flauw idee waar ik op moet letten, of hoe ik moet beginnen, dus elke tip is welkom!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pak een molexstekker erbij. Geel = 12V, Rood = 5V, Zwart = 0 en klaar is rippance. :)

{signature}

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Regel een molex stekker (mannetje) en soldeer de rode draad van de fan aan de rode draad van de molex voor 5V of aan de gele voor 12V. Soldeer dan de zwarte draad aan een zwarte draad van de molex. Stukje tape errond en voila :)

(Er is ook een "truc" om de fan op 7V te laten draaien, zoek maar eens op GoT want ik ga nu slapen :O )

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Even handig om erbij te vermelden misschien: de fan heeft 1 zwarte draad en 1 rode draad :)

edit:
snelle reacties, ik denk dat ik nu wel uit de voeten kan!

[ Voor 30% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 03-10-2005 00:22 ]

• RobLemmens
  • Laatst online: 19-11 09:29
Admiral Freebee schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:20:
Regel een molex stekker (mannetje) en soldeer de rode draad van de fan aan de rode draad van de molex voor 5V of aan de gele voor 12V. Soldeer dan de zwarte draad aan een zwarte draad van de molex. Stukje tape errond en voila :)

(Er is ook een "truc" om de fan op 7V te laten draaien, zoek maar eens op GoT want ik ga nu slapen :O )
De truc is de fan op 5(rood) en 12(geel) te zetten, het potentiaal verschil is dan 7 volt.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

En dat is allemaal al lang uitgelegd: kijk eens in de faq hier en/of tik eens wat leuke woorden in de GoT search in. Volgende keer graag even zoeken, dat scheelt mij ook weer midden in de nacht nadenken over een sluitmessage ;)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.