Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:50:
Ik en een medestudent hebben een idee rondom het bouwen van ergonomische computers. Ik wil er nog niet te veel over kwijt aangezien ik het zelf wel een aardig goed concept is. Het is overigens niet een compleet nieuw concept.
Maar het probleem is hoe kunnen we het beste zo risicoloos iets beginnen?
Het is heel simpel. Voordat jij de eerste factuur de deur uit stuurt, zul je kosten maken. Dit kunnen materiaalkosten zijn, of afschrijvingen van investeringen. De truuk is dus om zo weinig mogelijk kosten te maken. Elke cent kosten die je maakt, loop je risico, zo hier nog geen winst tegenover staat.
Nu is de vraag dus: hoe maak je zo weinig mogelijk kosten?
Dat doe je door op papier te zetten wat de minimum vereisten zijn om je eerste product te vervaardigen
en te verkopen. Want met alleen vervaardigen ben je er natuurlijk nog niet.
Dan kun je zien of jij en je medestudent al zaken hebben die je kosteloos kunnen gebruiken om het product te vervaardigen en/of te verkopen. Bijvoorbeeld: als je iets groots moet vervoeren, kun je misschien een auto lenen van iemand (Als je geen auto hebt) ipv een auto te huren. Ander voorbeeld: als je een computer hebt, hoef je natuurlijk geen investering in een computer te doen om deze te kunnen gebruiken.
Advies is: kosten zo laag mogelijk houden en niet meer kosten maken dan je kunt dragen. Net zoals je niet meer geld moet gebruiken om te beleggen, dan dat je kunt verliezen. Anders moet je er gewoon niet aan beginnen. (tenzij je weer een rijke oom of tante ofzo hebt die dat risico in jouw plaats wil dragen

)