Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Klein vennootschapje beginnen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en een medestudent hebben een idee rondom het bouwen van ergonomische computers. Ik wil er nog niet te veel over kwijt aangezien ik het zelf wel een aardig goed concept is. Het is overigens niet een compleet nieuw concept.

Maar het probleem is hoe kunnen we het beste zo risicoloos iets beginnen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ga even langs de KVK, die is daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maarja het gaat om desksystemen, pc in een desk

op zich vrij uniek maar ik vraag me af of er een goede markt voor is, zou het aan slaan en niet stagneren?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En dat moeten wij weten?
Doe een gericht marktonderzoek als je antwoord op die vraag wilt, ga bij bedrijven langs, etc.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ondernemen is trouwens nooit zonder risico, anders zoek je toch een bedrijf die jouw prachtidee wilt kopen? dan loop je geen risico.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik ken de details niet, maar desksystemen maak je meestal niet op een zolderkamertje. Er zullen dus wat investeringen gedaan moeten worden. Met een gedegen bedrijfsplan onderzoek je deze facetten en bepaal je de koers.

Bij de KVK kunnen ze je helpen bij het opstellen van zo'n businessplan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:50:
[...]
Serieus, dit is een enorme manko: je kunt niet en ondernemer zijn en al vanaf de start weinig risico willen lopen. En ik kan daarover meepraten, want dat heb ik zelf gedaan.

Als je succesvol wil ondernemen, moet je dat doen vanuit een bijna heilig geloof dat wat jij doet precies is wat de markt nodig heeft en met dat geloof en de energie die je dat geeft moet je dor alle obstakels heenbeuken die je tegenkomt. Ik zeg niet dat je onrealistisch moet zijn, maar je geloof moet zo sterk zijn dat je de risico's die bij ondernemen horen omarmt, omdat ze het verschil maken tussen zij die weleens wat bedacht hebben en zij die er een succes van maken.

Kortom: ondernemen draait om risico nemen ... doe dat met mate, maar doe het juist wel. Risico mijden is de doodsteek voor een onderneming, zeker voor een nieuwe.

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Wat voor financieel risico loop je uberhaupt als student?
Werk lekker aan je product. Pas als er echt serieuze orders binnenkomen (zeg meer dan 1000 euro per maand) of bedrijven gaan echt vragen om nette BTW facturen (en die BTW wordt meer dan 1300 euro per jaar na aftrek) dan stap je naar KvK (en de belastingdienst).

Je wilt voorkomen dat je straks ook nog eens veel tijd in een vennootschapscontract, boekhouding en aangiften hebt gestopt als blijkt dat het idee doodbloedt na een jaar en nog geen duizend euro omzet.
Voorlopig wel alle bonnetjes in een schoenendoos en even bijhouden wie wat uitgeeft en ontvangt.

Stel een Non Disclosure Agreement op die je laat ondertekenen als je je idee ergens presenteert.

Succes!

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Mijn advies (vanuit de praktijk):

- Bedenk goed wie je potentiele klanten zijn, en voor hoeveel je de waren wenst te verkopen zodat je kostendekkend, beter nog met winst je waren slijt.

- Zoek een aantal bedrijven uit waaraan je denkt dat het potentiele klanten zijn voor jouw idee-product

- Kijk of je je waar verkocht krijgt. Als het echt goed is, kun je verkopen, bijvoorbeeld op basis van een intentieverklaring van het bedrijf dat deze x van jouw producten gaat kopen.

- Wanneer je bijvoorbeeld 5 van dit soort opdrachten hebt gescoord kun je daadwerkelijk gaan produceren. Doordat je reeds verkopen kunt aantonen heb je een redelijke financiele zekerheid (let op, je hebt ook de bijbehorende verplichtingen!) zodat je zelfs voor financiering door een bank in aanmerking kunt komen.

Veel succes.

Vandaag geen signature

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 03:16

Lordy79

Vastberaden

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:50:
Ik en een medestudent hebben een idee rondom het bouwen van ergonomische computers. Ik wil er nog niet te veel over kwijt aangezien ik het zelf wel een aardig goed concept is. Het is overigens niet een compleet nieuw concept.

Het is heel simpel. Voordat jij de eerste factuur de deur uit stuurt, zul je kosten maken. Dit kunnen materiaalkosten zijn, of afschrijvingen van investeringen. De truuk is dus om zo weinig mogelijk kosten te maken. Elke cent kosten die je maakt, loop je risico, zo hier nog geen winst tegenover staat.

Nu is de vraag dus: hoe maak je zo weinig mogelijk kosten?

Dat doe je door op papier te zetten wat de minimum vereisten zijn om je eerste product te vervaardigen en te verkopen. Want met alleen vervaardigen ben je er natuurlijk nog niet.

Dan kun je zien of jij en je medestudent al zaken hebben die je kosteloos kunnen gebruiken om het product te vervaardigen en/of te verkopen. Bijvoorbeeld: als je iets groots moet vervoeren, kun je misschien een auto lenen van iemand (Als je geen auto hebt) ipv een auto te huren. Ander voorbeeld: als je een computer hebt, hoef je natuurlijk geen investering in een computer te doen om deze te kunnen gebruiken.

Advies is: kosten zo laag mogelijk houden en niet meer kosten maken dan je kunt dragen. Net zoals je niet meer geld moet gebruiken om te beleggen, dan dat je kunt verliezen. Anders moet je er gewoon niet aan beginnen. (tenzij je weer een rijke oom of tante ofzo hebt die dat risico in jouw plaats wil dragen :P )

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1