Toon posts:

[WLAN] Wireless Netwerkkaart is ermee opgehouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een MSI Wireless netwerk pci-kaartje, met een Asus WL500g Router.
Ze deden het allebei al een half jaar perfect, tot vandaag.
Toen ik mijn pc aanzette kon ik ineens geen verbinding maken met de router, terwijl hij het netwerk wel vond. Ik wist niet wat er aan de hand was. Ik wou vandaag toch mijn pc gaan formatteren dus dat heb ik maar meteen gedaan. Maar nu doet hij het nog steeds niet! Ik heb alles geprobeerd, nieuwste drivers, bijgeleverde software of die van windows zelf, allebei werkt het niet.

Het ligt niet aan de router, deze doet het wel bij de andere pc's.
Bij ipconfig geeft hij de melding dat het medium ontkoppeld is.
Mijn onboard lan doet het verder wel gewoon.

Mijn netwerk is beveiligd doormiddel van een wep-key, maar ook zonder doet hij het niet.
Ik heb op dit forum vergelijkbare problemen gevonden, maar ik kon er geen oplossing voor vinden..

Ik hoop dat iemand me kan helpen....

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 23:38

Bob

Kan je de router zien bij beschikbare netwerken?
Zijn er firmware updates beschikbaar? Kwestie van het ding hardwarematig eens een schop te geven.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:44:
..........Toen ik mijn pc aanzette kon ik ineens geen verbinding maken met de router, terwijl hij het netwerk wel vond. ...
?????????

Je wireless kaartje doet niets of wel wat??

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de router, deze heb ik gereset, met beveiliging, zonder beveiliging. Windows ziet het netwerk bij beschikbare netwerken, maar kan geen verbinding maken. Het probleem ligt bij de kaart want bij ipconfig geeft hij de melding: Medium Ontkoppeld

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Voor de gein al vervangen en toen gekeken of hij het deed? Als dat het geval is, is gewoon je netwerkkaart naar z'n grootje.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 23:38

Bob

Als ipconfig zegt "medium ontkoppeld" kan het nog steeds softwarematig zijn hoor, bij wireless is het ontkoppeld zolang er geen actieve verbinding is.
Verander eens van kanaal, en probeer eens met een andere wireless pc of idd beter nog met een ander kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Bob_A schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:30:
Als ipconfig zegt "medium ontkoppeld" kan het nog steeds softwarematig zijn hoor, bij wireless is het ontkoppeld zolang er geen actieve verbinding is.
Verander eens van kanaal, en probeer eens met een andere wireless pc of idd beter nog met een ander kaartje.
Het probleem is dat ik geen ander kaartje heb, want in mijn pc passen allee 'low profile' pci kaarten...
Hoe moet ik van kanaal wissellen??

Verwijderd

Koop een USB versie. Gelijk van het low profile gezeur af ;)

Kanaal wisselen doe je in je router/AP. Waarschijnlijk bij wireless instellingen (doh) en dan bij channel instellingen (kanaal 1 tot en met 11 (of13)) geloof ik. Kijk anders met Net Stumbler ff of er in de buurt nog andere netwerken zitten op het zelfde kanaal als je nu hebt.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb verschillende channels geprobeerd, maar het heeft geen effect.

Ik wil niet meteen een nieuwe kopen, eerst eens kijken of hij echt kapot is...

Verwijderd

Je zegt dat je ze nu ongeveer een half jaar gebruikt. Je hebt dus gewoon garantie en ik zou gewoon terug gaan naar de winkel.

Verwijderd

misschien eentje van iemand lenen ? (USB dan)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:03:
Je zegt dat je ze nu ongeveer een half jaar gebruikt. Je hebt dus gewoon garantie en ik zou gewoon terug gaan naar de winkel.
Heb de hele computer 2dehands gekocht dus dat is lastig... maar op zich heb ik volgens mij nog wel garantie..

Maar kan niet geloven dat de netwerkkaart gewoon kapot is. De lampjes branden en windows herkende de kaart zonder problemen.

Verwijderd

Wat zou het anders kunnen zijn? Nieuwe installatie, andere pc's hebben wel verbinding.. misschien ander pci slot proberen? drivers opnieuw (nieuwere) installeren ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 00:15:
Wat zou het anders kunnen zijn? Nieuwe installatie, andere pc's hebben wel verbinding.. misschien ander pci slot proberen? drivers opnieuw (nieuwere) installeren ?
Tja ik denk dat je gelijk hebt... want ik heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd, en die al 2x opnieuw geinstalleerd.

Dus er zit niets anders op...
Pagina: 1