Toon posts:

Chello Internet (via router) valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Chello Internet (via router) valt soms weg. Sluit de router (edimax 6104) buiten dan en sluit je pc-netwerkkaart rechtstreeks aan op het modem dan herstelt het internet zich.
Sluit je daarna weer alles via je router aan dan heb je de kans dat alles weer uren goed functioneerd.
Alles heeft altijd perfect gewerkt maar sinds ik een Thomson modem heb is het slecht gesteld met mijn internet. Chello zegt dat ze geen routers ondersteunen. Ondanks dat verhaal gebruik ik de router al jaren. Sinds een paar weken heb ik een nieuw Thomson modem. Dat funtioneerde 2 weken redelijk goed . Daarna geeft het dus in combinatie met de router problemen. Het modem blijft wel gewoon on air. Het netwerk via de router blijft on air.....echter het internet valt weg.
Er is al veel over geschreven maar alles heb ik geprobeerd. Een andere kabel , een andere router, echter geen zulaas ...Zou het kunnen liggen aan een niet stabiel UPC antenne signaal.....wie weet raad ?

Huug

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Thomson, ik heb ook een Thomson en herken je probleem. Heb je toevallig een P2P programma aan staan wat veel connecties maakt?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb ik ook af en toe. Verbinding valt weg, dat duurt 3 seconden en dan werkt het weer.

ARME AOW’er

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 02:49
Wat voor modem had je eerst ?
Als je eerst een COM21 had (10Mbit LAN) en nu eentje die op 100Mbit linkt met de router dan zou ik een andere kabel tussen router en modem proberen als je dat nog niet hebt gedaan.
Als je de router kunt wijsmaken op max. 10Mbit te connecten (op de WAN-aansluiting) kun je dat natuurlijk ook proberen.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
loopt een hele discussie op een ander forum over de thomson modems.... juist over het probleem wat jij beschrijft..
zoek daar maar even op thomson in het forum en huiver ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Jaywalker op 02-10-2005 23:15 . Reden: kleine toevoeging ]

Koffie!!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb het ook met een e-tech router... heb er ooit ook een topic over geopent, maar niemand die iets zei... heb een moterola modem

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08 14:20
Ik heb dit probleem ook, ik heb een sitecom broadband router. Voorheen een alcatel modem die chello heeft laten vervangen door een Thomson. Bij het gebruik van p2p proggies valt de verbinding idd eerder weg maar ook met het gebruik van FTP-proggies. Hoe meer dataverkeer hoe sneller de modem eruit klapt. Dit is erg storend en bij chello doen ze daar niks aan. :'(

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik heb dat ook gehad ja.

Thompson modem icm met een sweex router. Met bitcomet knalde de verbinding vaak voor even eruit als ik meer dan 2 torrents aan had staan.
Nu ik mijn router heb vervangen (ergenic wireless+4port lan) is het probleem zo goed als weg.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 10:04

DeluxZ

Livin' the good life

Fairy schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:46:
Thomson, ik heb ook een Thomson en herken je probleem. Heb je toevallig een P2P programma aan staan wat veel connecties maakt?
Ik heb precies hetzelfde..En als ik via internet iemand een website wil laten zien @ webserver thuis knalt het internet er ook vaak uit. Terwijl er maar 1 connectie is vanaf hem 8)7 Met P2P heb ik er eigenlijk geen last van. Ook gewoon met internetten. Gamen etc gaat allemaal goed.

Als ik mijn stekkertjes van modem en router eruit haal. Even 10 seconden wachten van modem erin wachten tot 3 lampjes branden en dan van router erin. En hij krijgt weer automatisch IP uitgedeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen PnP programma's draaien........
je kunt er veel over lezen maar het blijft moeilijk en onduidelijk.
met mijn com 21/terayon modem had ik deze problemen never nooit. Het is begonnen bij de Thompson modem.
Een kennis kreeg als vervanger voor zijn Terrayon een Motorola. Hij vertelt mij dat ie nog nooit problemen van deze aard heeft gehad.
Huug

Verwijderd

Topicstarter
EerGisteren avond, 3 uurtjes op het internet zonder probleem via mijn Edimax router.
Opmerkelijk is wel dat op dat moment geen enkele andere pc binnen mijn netwerk op internet zat

Opvallend. Misschien zit 'm daarin. Zou Chello om deze manier misschien het router gebruik trachten te ontmoedigen ??

Wat denken jullie daarvan
Huug

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 10:39 ]

Pagina: 1