PC reboot niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Probleem: Als ik Windows XP wil installeren krijg ik natuurlijk meteen na het booten van de cd dat leuke blauwe schermpje te zien dat ie vanalles aan het laden is. Hierna wordt de pc opgestart en zou normaal gesproken windows verder gaan met de installatie.
Dat doet ie dus bij mij niet. De lampjes op mijn mobo blijven branden en alle fans gaan uit om vervolgens ook niet meer aan te gaan. Moet dan de stroom er enige tijd vanaf halen en dan kan ik weer opnieuw opstarten.
Ik heb verschillende versies van Windows geprobeerd te installeren. Geen een deed het. Knoppix draaide wel normaal, dus ik ga er vanuit dat het een software probleem moet zijn.

Ik heb mijn bios op alle default settings gezet. en ander geheugen erin gedaan (ook andere banken). Ik heb een Windows 98 floppie gemaakt en partities aangemaakt.

specs:
AMD sepron 2600+
Asus A7v400-MX SE
512mb DDR
Maxtor 40GB
Nec 3540 DVD DL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Denk dat ik het probleem wel weet en dat is waarschijnlijk je processor. Zie http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V400-MX&langs=10 Hij ondersteund zo te zien alleen een Socket A for AMD Athlon XP/ Thoroughbred/Barton processors. En niet de semperon van jou.
En ja de site van asus is weer super want de support lijst doet het niet

[ Voor 20% gewijzigd door MasterMike op 02-10-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Zou wel erg vreemd zijn. Het gaat namelijk om deze pc. Staat kant en klaar met dit mobo en processor op de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Asus A7V400-MX (Compleet - RMA Partij)
Klinkt mij in de oren als een moederbord waar iets mee mis is, anders komt ie niet RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
LoeiOrdinair schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:44:
Zou wel erg vreemd zijn. Het gaat namelijk om deze pc. Staat kant en klaar met dit mobo en processor op de website...
Ja opzich wel vreemd maarja volgens mij moet de BIOS de semperon wel ondersteunen en dat kan ik nu niet nazien. Asus A7V400-MX (Compleet - RMA Partij) en ja wat dit nou zegt... :) Arr Roeltjuh typ niet zo snel :P En ja heb je net deze processor gekocht heeft hij al langere tijd goed gewerkt? Dus misschien is het ook wel verstandig is om vraagtekens te zetten bij je mobo. :*)

[ Voor 20% gewijzigd door MasterMike op 02-10-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Roeltjuh schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:51:
[...]

Klinkt mij in de oren als een moederbord waar iets mee mis is, anders komt ie niet RMA.
Dat snap ik. Maar de vorige werkte wel perfect (was alleen met een 2400+). Ik ga er vanuit dat deze goed functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Erg vreemd.... Als ik de setup wil starten van de win98 cd-rom valt de pc spontaan uit.... Denk dat de pc terug kan....
Pagina: 1