Toon posts:

hoe twee Draadloze Netwerken aan elkaar koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1 Accespoint waar een modem aan hangt en ik heb boven op mij kamer een draadloze router nu wil ik deze 2 aan elkaar koppelen zodat ik boven ook internet heb

mijn accespoint :

E-tech Model:WLAP03

mijn draadloze router :

LinkSyS BEFW11S4

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:41:
ik heb 1 Accespoint waar een modem aan hangt en ik heb boven op mij kamer een draadloze router nu wil ik deze 2 aan elkaar koppelen zodat ik boven ook internet heb

mijn accespoint :

E-tech Model:WLAP03

mijn draadloze router :

LinkSyS BEFW11S4
router zit tog al in een Access Point?? dus die wireless router lijkt mij overbodig

Verwijderd

als het goed is zit er gewoon een uplink poortje op je E-tech ACP (meestal laatste poort) dauw daar gewoon een cat5 kabeltje in met een RJ45 connector (gewoon UTP kabeltje dus) cross geloof ik en stop die in de WAN ingang van je linksys even je linksys configureren (je moet hem dus in het netwerk hangen van de e-tech) en dan moet je als het goed is gewoon inet hebbe ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:45:
[...]

router zit tog al in een Access Point?? dus die wireless router lijkt mij overbodig
nee want het gaat zo beneden = MODEM\Router--> Accespoint >>>|<<< Draadloze Router = mijn kamer

En daar wil ik dus internet

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:47:
als het goed is zit er gewoon een uplink poortje op je E-tech ACP (meestal laatste poort) dauw daar gewoon een cat5 kabeltje in met een RJ45 connector (gewoon UTP kabeltje dus) cross geloof ik en stop die in de WAN ingang van je linksys even je linksys configureren (je moet hem dus in het netwerk hangen van de e-tech) en dan moet je als het goed is gewoon inet hebbe ;)
Ze moeten draadloos met elkaar werken de accespoint moet dus niet op de router

• Robbrs8
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 09:54
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:47:
[...]

nee want het gaat zo beneden = MODEM\Router--> Accespoint >>>|<<< Draadloze Router = mijn kamer

En daar wil ik dus internet
Bridging is de oplossing! Maar ik weet niet of deze AP's bridging ondersteunen....

Maar misschien een gekke vraag: waarom bouw je geen wlan nic in je pc, en daarmee gebruik je direct het wlan signaal van je AP?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het opgelost de linksys ondersteunde geen bridge nu heb ik de linksys ipv de etech aangesloten veel beter signaal dus hij pakt de nic nu ook dus accespoint onnodig :D probleem dus op gelost dus kun je zien dat je beter iets meer geld kan uitgeven voor bijv. een linksys dan zon goedkoop etech dingetje

• Robbrs8
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 09:54
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:01:
ik heb het opgelost de linksys ondersteunde geen bridge nu heb ik de linksys ipv de etech aangesloten veel beter signaal dus hij pakt de nic nu ook dus accespoint onnodig :D probleem dus op gelost dus kun je zien dat je beter iets meer geld kan uitgeven voor bijv. een linksys dan zon goedkoop etech dingetje
Zo zie je, nooit te moeilijk denken!
Meer routers in je netwerk maakt het er niet sneller op.

Verwijderd

En dan nog; wij zijn geen helpdesk. Je mag best zelf dingen uitzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.