[XP] Autorun uitschakelen, bijv. geen autostart PowerDVD*

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 15:20

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik vind het niet erg dat windows een requester toont met wat ik allemaal wel niet kan doen met een net geinserteerde schijf.
Wat ik veel lastiger vind is dat PowerDVD autmagisch mijn DVD image begint af te spelen op het moment dat ik er een mount (of een DVD in de drive doe).
Ik wil weer gewoon dat hij weer eerst VRAAGT wat ik wil en niet zo eigengereid uit zichzelf wat begint op te starten.

Hoe zet ik dit uit? (Engelse XP)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Normaliter krijg je toch zo'n bevestiging scherm.
Als je nou klikt op 'niets doen' , en dan het vinkje van 'altijd deze ...' aanvinkt, dan zou hij niet moeten terugkomen.

Daarom moet moet je even de eigenschappen van je cdrom bekijken:
Eigenschappen cdrom -> automatisch afspelen.

Daar kan je opties aan/uitschakelen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 02-10-2005 19:39 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
Naar configuration gaan in PowerDVD daarna Player Settings tab daaronder staat Player Options en dan
Play automatically upon inserting disc uitvinken.

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 09:11
Je kunt ook als je je drive dicht hebt gedaan direct op de rechter-shift toets drukken. R-shift voor ongeveer 15sec ingedrukt houden of kijken totdat je drive ledje uit is.

Hier mee zou het ook moeten werken.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 15:20

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Normaliter krijg je toch zo'n bevestiging scherm
Ja, normaliter, maar nu dus niet en DAT is nou het probleem.
Naar configuration gaan in PowerDVD daarna Player Settings tab daaronder staat Player Options en dan "Play automatically upon inserting disc" uitvinken
Tadaa: dat stond dus al uit.
Je kunt ook als je je drive dicht hebt gedaan direct op de rechter-shift toets drukken. R-shift voor ongeveer 15sec ingedrukt houden of kijken totdat je drive ledje uit is.
Dat is geen optie omdat ik op de bank zit en mijn image mount vanaf mijn X-card met TVedia.

: ik wou voordat ik de .reg file ging importeren nog even kijken of PowerDVD het nog steeds deed.
En nee, probleem is weg. Het lijkt er op alsof een bitje eerst meldde dat PowerDVD wou dat hij opstarte. Echter toen ik het config scherm naar voren haalde corrigeerde hij dat bitje weer en nu blijft hij weg. Thanks dudes.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Start/run/gpedit.msc en dan naar user-config > system, daar staat ook een optie om autoplay uit te schakelen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de topictitel. Zou je daar de volgende keer zelf even aan willen denken?

Verder moet je met de tip van Iva_Bigone een eind kunnen komen. Je kan overigens ook de opties nog aanpassen die in dat menu voorkomen :)
http://msdn.microsoft.com.../11/autoplay/default.aspx
http://www.softpedia.com/...ders/AutoRun-Wizard.shtml

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

in explorer naar de eigenschappen van je cd-rom gaan, tabje autoplay en daar bij alle mogelijke opties 'take no action' selecteren

offtopic, idd, sorry outerspace, maar je icon leidt ook teveel af :9 :p

[ Voor 31% gewijzigd door Chubbchubb op 02-10-2005 22:43 ]