Internet via PC "doorlussen"

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-04 13:14
mijn situatie is als volgt:

internet komt huis binnen, gaat naar router, deze verdeeld het internet over een 4 aantal pc's. tot zover gaat het goed. Nou is er op mijn kamer een laptop bijgekomen, deze kan omdat alle lan poorten van de router in gebruik zijn niet over internet beschikken... maar, mijn pc draait winXPsp2 en ik heb de mogelijkheid nog een UTP kabel in mijn pc te doen. Nou ving mijn oor eens op dat je dan via mijn pc internet kan "geven" aan de laptop. Ik ben al een beetje wezen puzzelen met verbindingsbrug alleen het wil maar niet lukken, misschien verkeerde kabel ik weet het niet...

wie kan mij vertellen wat ik moet doen en wat ik fout doe....

op de laptop staat ook winXP

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Wellicht is het gemakkelijker als je gewoon een hub of switch koopt, dan hoeft je pc ook niet aan te staan als je met je laptop wil internetten.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 14:08

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Dit kun je bereiken door:
- 2 netwerkkaarten in je PC te hangen (totaal)
- een pakket als Winroute, Sygate of Wingate (of iets anders in die richting) te installeren
- een netwerkkabel komt vanaf de router je pc binnen de 1e netwerkkaart in
- een netwerkkabel gaat je pc uit (2e netwerkkaart) de laptop in.

Persoonlijk vind ik dit een omslachtige oplossing.
Misschien is het net zo makkelijk om een 2e hands switch/hubje te regelen, of nieuw zelfs, zo duur zijn ze niet meer. Daar hang je dan gewoon je kabel die je kamer binnenkomt in, en eentje naar je pc en eentje naar je laptop. Much easier, hoeft je PC ook neit aan te staan als je met je laptop wil internetten.

Of eventueel zelfs een Access Pointje en een Wifi kaartje in je laptop, maar nu raken we off-topic ;)

Succes.

Verwijderd

Dat kan vrij simpel door gebruik te maken van de internet-delen faciliteit die Windows XP je biedt, hoe dit in te stellen kan je hier vinden

Maar het is gewoonweg makkelijker om voor twee tientjes even een switchje erbij te kopen en daar gewoon je laptop bij in te prikken. Sowieso werkt dit handiger om bestanden te delen en eventuele poorten te forwarden :)

edit: pfft, doe eens niet zo snel typen, ik moest links zoeken :/ :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 19:21 ]

• skaars
klopt is het ook, alleen wat niet in het verhaal stond is dat de laptop tijdelijk aanwezig is. En mijn PC staat zo goed als dag en nacht aan, dus dat kan het probleem niet zijn.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01

Aapje

Opel-beun
Simpel.. Zit zelfs een wizzard voor in XP....

• 2 Netwerk kaartjes in 1 PC
• Crosslink kabel hebben
• Netwerkbrug in XP opzetten (op de PC met 2 NIC's)

Gewoon zorgen dat je de default gateway etc goed ingesteld hebt...

Zoveel werk is 't niet (personelijk zouk dit eerder doen dan een fiets pakken en een goedkope switch kopen :+)

• skaars
oke bedank allemaal! _/-\o_

ik ga weer ff rotzooien, kijken of het lukt...

EDIT:

werkt als een trein..

[ Voor 19% gewijzigd door skaars op 02-10-2005 22:38 ]

Pagina: 1