Toon posts:

Computer loopt vast door netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vreemd probleem.

PC.
Moederboard Zida (tomato) 5SVA rev. 1.4.
Processor Pentium 1 233 Mhz mmx

Deze had ik al een tijd draaiende met windows 2000 SP1 NL

Nu wilde ik deze gaan gebruik als webserver, met Apache PHP, MYSQL en Mambo.

Alvorens dit te doen leek het me verstandig de meest actuele versie er op te zetten.
Dit was Win 2000 prof. SP4 RU1. (engelstalig), dus helemaal opnieuw er op gezet.
Halverwege het installeren liep hij vast, ik heb toen componenten zoals geluidskaart verwijderd, steeds stuk voor stuk. Uiteindelijk bij het verwijderenvan de ethernetkaart RTL8319C verliep de installatie goed.
Nadat alles werkte wilde ik deze Realtek instaleren en liep hij weer vast.
Andere kaart gekocht bleek ook een RTL8319C chip in te zitten liep ook vast. (Sitecom)

UIteindelijk besloten WIN XP SP2 er op te zetten, precies hetzelfde.
In veilige mode met netwerkondersteuning werkt hij wel.

Kan iemand mij helpen zodat ik de oorzaak kan vinden.
Is er ergens een log bestand waarin ik kan zien wat de oorzaak is of heeft iemand al een vermoeden.
Voorlopig wil ik Win XP SP2 er op laten draaien.

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt, Johan

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat loopt in dat geval vast? En BTW XP op een P1? Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met P1's, altijd maar vastlopen. Denk dat het teveel is voor het oude beestje. Koop gewoon tweedehands een P3 voor een schappelijk prijsje, daar heb je meer aan denk ik ;).

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Misschien kan je eens een updated driver proberen in plaats van de standaard.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mogelijk loop je tegen PCI compatibility issues aan - de nieuwere Realtek chips eisen PCI 2.2, wat zeker niet door zo'n oud bord geleverd gaat worden. Sowieso is een Realtek een slechte keus voor zo'n oud systeem, want ze zijn gruwelijk CPU afhankelijk.

Neem liever een goede niet-CPU afhankelijke chips, een 3Com, Intel of DEC ofzo (2e hands voor EUR 5 of minder te krijgen) - bovendien nemen die genoegen met PCI 2.1

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:36:
Wat loopt in dat geval vast? En BTW XP op een P1? Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met P1's, altijd maar vastlopen. Denk dat het teveel is voor het oude beestje. Koop gewoon tweedehands een P3 voor een schappelijk prijsje, daar heb je meer aan denk ik ;).
Op Win 2000 deed hij het altijd prima.

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:23:
Mogelijk loop je tegen PCI compatibility issues aan - de nieuwere Realtek chips eisen PCI 2.2, wat zeker niet door zo'n oud bord geleverd gaat worden. Sowieso is een Realtek een slechte keus voor zo'n oud systeem, want ze zijn gruwelijk CPU afhankelijk.

Neem liever een goede niet-CPU afhankelijke chips, een 3Com, Intel of DEC ofzo (2e hands voor EUR 5 of minder te krijgen) - bovendien nemen die genoegen met PCI 2.1
Oke ga ik dat eens proberen, bedankt voor de tip.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:55:
[...]

Oke ga ik dat eens proberen, bedankt voor de tip.
de realtek8319c (volgensmij moet het 8139c zijn hoor) is de c versie en die MOET het doen op een pci2.1 slotje. Hier heeft dat altijd gewerkt. Ik kan zelfs de d versie (pci2.2) in een oude pc drukken en dan doet ie net zo mooi :P. maar dat is dan met suse niet met windhoos......

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1