Toon posts:

Alternatief voor mijn Northbridge-koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie een goede alternatief voor de Northbridge-koeler van de MSI K8N NEO4-F? Die standaard koeler voor de Northbridge chipset maakt echt een herrie. Ik vind het erg irritant en zoek daarom een goed alternatief ervoor hebben. Het liefst passieve koeler. Het probleem is dat er weinig ruimte is omdat de Northbridge net onder de rand van de videokaart zit. Een passieve koeler van Zalman is daarom geen optie. Zelf dacht ik aan een Fan Mate van Zalman waarmee je de snelheid van die fan kan regelen.

Wat hebben jullie in gedachte?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Zoek even op de A8N-sli + northbridge, hier zijn een aantal topics over langsgeschoten.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Fanmate is een prima alternatief. Let alleen op dat de temps niet te hoog worden, maar dat zal niet zo gauw gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Fan Mate 2 erop aangesloten en hij is nu echt veel stiller geworden. Ik ben alleen bang dat de mobo te warm wordt als ik die fan op zijn laagste toerental laat werken.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 01:23:
Ik heb de Fan Mate 2 erop aangesloten en hij is nu echt veel stiller geworden. Ik ben alleen bang dat de mobo te warm wordt als ik die fan op zijn laagste toerental laat werken.
laat motherboard monitor op de achtergrond draaien en hou de temps in de gaten....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Coolermaster heeft er een oplossing voor, genaamd de Bleu Ice 1

http://www.coolermaster-e...title=+SLC-S41+Blue%20Ice

Pricewatch: pricewatch: Cooler Master Blue Ice SLC-S41-U1

Dit icm de Fanmate moet wel ok werken denk ik :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
aramdin schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:02:
Coolermaster heeft er een oplossing voor, genaamd de Bleu Ice 1

http://www.coolermaster-e...title=+SLC-S41+Blue%20Ice

Pricewatch: pricewatch: Cooler Master Blue Ice SLC-S41-U1

Dit icm de Fanmate moet wel ok werken denk ik :)
De Coolermaster Bleu Ice 1 is voor mij geen optie aangezien hij niet past omdat de videokaart in de weg zit. Ik gebruik nu gewoon de Fan Mate 2 en laat die fan op zijn laagste toerental draaien. Ik vraag me alleen af wat een normale temperatuus is voor een moederbord. En welk programma is het best om de temperatuus van je moederbord te zien?
Pagina: 1