Kan iemand mij het verschil tussen de verschillende soorten geheugens die nu op de markt zijn uitleggen?
pc100 = standaard SDRAM geheugen. Deze loopt op 100 MHz
pc100 ECC = weet ik ook niet precies, is iets beter als pc100
pc133 = werkt op 133 MHz, vooral voor nieuwere mamaborden geschikt
pc400/pc700/pc800 = zelfde verhaal als pc133, is wel een stukkie (zacht uitgedrukt) duurder.
pc100 ECC = weet ik ook niet precies, is iets beter als pc100
pc133 = werkt op 133 MHz, vooral voor nieuwere mamaborden geschikt
pc400/pc700/pc800 = zelfde verhaal als pc133, is wel een stukkie (zacht uitgedrukt) duurder.
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Verwijderd
ECC= Error Correcting Code.
Dat wil zeggen dat er gecontroleerd wordt of wat naar het geheugen geschreven wordt er ook echt staat. Mocht er een bit omvallen dan wordt dit dus gecorrigeerd. Voor de thuisgebruiker is dit nauwelijks interessant aangezien die het verschil tussen Windows en een omgevallen bit niet kan herkennen. Voor servers is het echter wel nuttig. Overigens moet het mobo het ondersteunen.
Dat wil zeggen dat er gecontroleerd wordt of wat naar het geheugen geschreven wordt er ook echt staat. Mocht er een bit omvallen dan wordt dit dus gecorrigeerd. Voor de thuisgebruiker is dit nauwelijks interessant aangezien die het verschil tussen Windows en een omgevallen bit niet kan herkennen. Voor servers is het echter wel nuttig. Overigens moet het mobo het ondersteunen.
Ik heb een AMD K7 600MHz en een Asus K7V. Ik wil 128Mb geheugen, welk geheug kan ik dan het beste pakken?
Verwijderd
Ligt eraan of je in de nabije toekomst over wil op 133Mhz.
Je zou 100 Mhz geheugen kunnen kopen. Als het prijsverschil met 133 Mhz klein is zou ik gaan voor 133Mhz.
Geen ECC zoals ik al aan gaf is dat voor de thuisgebruiker oninterest (is ook een heel stuk duurder).
Je zou 100 Mhz geheugen kunnen kopen. Als het prijsverschil met 133 Mhz klein is zou ik gaan voor 133Mhz.
Geen ECC zoals ik al aan gaf is dat voor de thuisgebruiker oninterest (is ook een heel stuk duurder).