Internet op vakantie? (2)

Pagina: 1
Acties:

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Voorafje:
Na wat zoek werk hier, ben ik gestuit op Internet op vakantie? maar om me gerelateerde vraag daar nou neer te zetten in een topic van 2 jaar oud met alweeer nieuwere technieken enzo, zie ik niet zo zitten :)

Mijn vraag:
Ik ga over een maand voor lange tijd naar Thailand, neem zowiezo mijn laptop mee (zit ingebouwd modem in en heb verders nog een vrij pcmia slotje), ik koop daar een Thaise simkaart (voor ons nederlanders haast gratis daar, net als de belminuutjes) voor in mijn telefoon zodat ik binnen Thailand goedkoop naar andere daar kan bellen.
Verder koop ik nog internet dial-up kaartje daar voor 10 of 20 uur.

Samengevat wat ik zowiezo dan al heb:
- Laptop + modem + vrij pcmia slot
- Inbeltoegang met surfminuten
- Thaise simkaart

Wat heb ik nu nog meer nodig om te kunnen internetten op een eenvoudige manier ZONDER gebruik te maken van gprs, dat is daar namelijk niet overal goed te bereiken, mobiel bellen echter gewoon wel :S

dus ik denk nu zelf zoiets als, ik pak me telefoon met thaise simkaart erin, ik heb die aangesloten op mijn laptop op een of andere manier (heb immers nog pcmia slot vrij), ik bel in met mijn telefoontje naar een Thaise internetprovider, voor username + password in, en zie staan 'connected' en vergolgens start ik mijn Internet Explorer en ik kan met 1-3kb/sec surfen ofzo ? Snelheid boeit niet zo, ben immers op vakantie deels, maar wil soms even weblog bijhouden etc, en emailtjes bijhouden. Internet Cafe is geen optie, ondanks dat je wel inde jungle kan bellen met gsm, zijn daar vanwege het weinige aantal toeristen in dat gebied GEEN internetcafe's.

Anyway, gaat het zo gemakkelijk als ik voor ogen heb?
Ik ga pas over een maand vertrekken, dus wil nu alvast alle eventuele extra spullen aanschaffen om daar verder geen problemen te krijgen ermee.
Wie kan me beetje helpen of tips geven? Zodat ik niet iets over het hoofd zie..
Alvast erg bedankt voor het lezen van deze lange post :D

Groetjes,

Hansje

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 18:46

Nss

The Dude Abides

Lijkt me handig als je eerst in Nederland test of het werkt, dus laptop icm gsm telefoon. Als dat eenmaal goed werkt, weet je iig dat op dat vlak weinig mis kan gaan.

Verwijderd

tomnuss schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:35:
Lijkt me handig als je eerst in Nederland test of het werkt, dus laptop icm gsm telefoon. Als dat eenmaal goed werkt, weet je iig dat op dat vlak weinig mis kan gaan.
Bedoel je internet via je gsm ?

Dan zou je per gprs moeten werken. Voor zover ik weet inbellen vanaf een GSM naar 56k6 is ontzettend traag. De gsm kan niet meer dan 9600BPS aan data verwerken.

Kijken of je ook een accesspoint kan vinden daar?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 10:43
<snip>
Anyway, gaat het zo gemakkelijk als ik voor ogen heb?
Ik ga pas over een maand vertrekken, dus wil nu alvast alle eventuele extra spullen aanschaffen om daar verder geen problemen te krijgen ermee.
Wie kan me beetje helpen of tips geven? Zodat ik niet iets over het hoofd zie..
Alvast erg bedankt voor het lezen van deze lange post :D
Op zich wel. Met gsm haal je max 14k4. Afhankelijk van 't type gsm kan je met IR al succes hebben alhoewel een datakabel wel zo makkelijk is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

In spoedgevallen doe ik dit in NL ook nog wel is. Laptop en telefoon verbinden dmv bluetooth. Vervolgens op laptop gewoon inbellen op gratis zonnet account. Snelheid is ongeveer 8kb/s en dat is vaak meer dan genoeg.

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15
Ik ben afgelopen Augustus in Thailand geweest. Ook een One2Call simkaart van AIS gekocht. GPRS dekking was overal prima.

Echter had GPRS soms wel kuren. Na enkele minuten of 1 MB werd je er soms uitgegooid. Je kwam er dan vaak niet meer op. Geen idee wat de oorzaak daarvan was.

Het was inderdaad super goedkoop.

Internetcafes genoeg trouwens daar!

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:51

weebl

YARR!

Mijn vader gebruikte zijn telefoon en laptop met IrDA om te internetten als we op vakantie waren in italie. Ging niet echt heel erg rap, maar het werkte wel.

offtopic:
is ie maar mee opgehouden toen ie thuis de rekening kreeg

Verwijderd

tja via je gsm internetten schijnt echt bizar traag te zijn.

probeer een hotspot te vinden daarzo. via je gsm kan als noodoplossing wel goed zijn, test dit wel ff , en iid een plaastelijke sim-kaart kan vaak goedkoper zijn.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2025
OP de laptop-gm manier had ik deze zomer 1100 euro op de vodafone rekening..
:X

- Maar je maakt wel wat mee! -

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ben je niet af en toe in een hotel of guesthouse? Dan kun je gewoon je ingebouwde modem van je laptop gebruiken. Verder zijn er op veel plaatsen ook wel internet cafe's. Waar ga je precies heen als ik vragen mag?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Wat in 'ontwikkelde' ontwikkelingslanden (:Y)) erg populair is zijn internetcafe's... Het enige verschil met je eigen laptop is dat een pc van een internetcafe niet gejat kan worden in het buitenland (ah, en nog wat rare extra tekentjes op je keyboard)... Echt dat kost je ook geen drol, maar is wel zo veilig...

• gratiz
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:17:
tja via je gsm internetten schijnt echt bizar traag te zijn.

probeer een hotspot te vinden daarzo. via je gsm kan als noodoplossing wel goed zijn, test dit wel ff , en iid een plaastelijke sim-kaart kan vaak goedkoper zijn.
Hotspots heb ik niet kunnen vinden.
Deviator79 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:17:
OP de laptop-gm manier had ik deze zomer 1100 euro op de vodafone rekening..
:X
Tja...je weet dat je per MB betaald...

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:43
ik ben 2 jaar geleden ook in thailand geweest, maar zelfs in de meest afgelegen dorpjes hebben ze internet! of je moet echt een week in de jungle doorbrengen....

Freelance Drupal Developer

Verwijderd

Pannenkoekkie schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:21:
Wat in 'ontwikkelde' ontwikkelingslanden (:Y)) erg populair is zijn internetcafe's... Het enige verschil met je eigen laptop is dat een pc van een internetcafe niet gejat kan worden in het buitenland (ah, en nog wat rare extra tekentjes op je keyboard)... Echt dat kost je ook geen drol, maar is wel zo veilig...
Met al die malware wat op de gemiddelde inetcafe pc staat zou ik dat eigenlijk verre van veilig noemen.

Verwijderd

gratiz schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:22:
[...]

Hotspots heb ik niet kunnen vinden.
tja niet alle hotspots zijn in kaart gebracht, zoals je wel begrijpt zijn er vast vele private spots te vinden in de buurt, mja dat is een gok.

• gratiz
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:40:
[...]

tja niet alle hotspots zijn in kaart gebracht, zoals je wel begrijpt zijn er vast vele private spots te vinden in de buurt, mja dat is een gok.
Misschien wel, maar ik ben in 3 weken op enorm veel plekken geweest, maar ik heb geen enkele hotspot kunnen spotten. Dus ook niet private.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:34:
[...]

Met al die malware wat op de gemiddelde inetcafe pc staat zou ik dat eigenlijk verre van veilig noemen.
Heb zelf in Egypte ervaring opgedaan met 3 verschillende I-net-cafe's, geen problemen mee ondervonden... Die lui gebruikten zelfs HitmanPro _/-\o_

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
gsm verbinding komt op 500+ ms uit, zodra je een pagina opend schiet dit boven de 2000ms. Dit in combinatie met de beperkte bandbreedte (downloaden van 1MB ging met 1KB/ps) maakt het bijna ondoenelijk om te internetten naar mijn mening.

Plaatjes uitzetten e.d. helpt zeer zeker wel, maar het kan soms nog 2 min duren voordat je een pagina te pakken hebt (de fp van t.net)

Ik heb het ook eens via gprs geprobeerd wat al een heel stuk beter was maargoed dat heb je daar dus blijkbaar niet.

Je kan het altijd zelf proberen, het heeft namelijk wel iets : Midden op de A12 lekker zitten irc-en :+

Maar ik denk toch dat het internetcafe heilig is :P

Eve char: Warock <TEST>

• Hansje22
tomnuss schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:35:
daarom wil ik alvast alles weten zodat ik het idd thuis kan proberen met bijv gratis zonnet ofzo :)

• Hansje22
sh4d0wman schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:20:
Ben je niet af en toe in een hotel of guesthouse? Dan kun je gewoon je ingebouwde modem van je laptop gebruiken. Verder zijn er op veel plaatsen ook wel internet cafe's. Waar ga je precies heen als ik vragen mag?
ik ga naar een dorpje in de omgeving van Phu Wiang (regio: Khon Kaen). (ivm familie)
Geloof me, daar heb je geen internet cafe's en de mensen kijken je aan alsof je van Mars komt,
is geen toeristisch gebied, end e mensen zijn dr vaak nog zelfs tv-loos :/
Pagina: 1