[XP] Service "Workstation" blijft hangen bij startup

Pagina: 1
Acties:

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03 05:44
(jarig!)
Mijn PC (IBM T41) start vrij snel op, zoals je kan zien op de screenshot van bootvis. Totdat de workstation service opgestart wordt... Die prul heeft dan in services.msc meer dan een halve minuut lang de status "starting" en weerhoudt een hele resem services ervan ook op te starten. Ook bootvis had er last van, kan je ook zien op de screen.
Ik heb al vanalles geprobeerd, hoofdzakelijk oplossingen (lapmiddelen) van problemen die erop leken en dus in google tevoorschijn kwamen.
Het probleem doet zich (denk ik) voor sinds ik op mijn kot aan het wireless heb gehangen, en btw ook wat last had met "sharing en security"; ik moest nl met mmc.exe mijn shares instellen...
Ik ga dadelijk eens op virussen scannen, maar ik ben vrij zeker dat er geen opzitten (ken mijn processes ong vanbuiten)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
Al een fresh install gedaan of geprobeerd te starten zonder wireless-kaart?

Verwijderd

misschien helpt het om nog een keer de laatste SP eroverheen te gooien?

Je kunt bij de services ook zien of ie dependent is van andere services, misschien dat je daar wat wijzer van wordt.

• Bob
(jarig!)
Aan wireless kaart (onboard btw) zou het niet mogen liggen, vroeger ging het perfect met wireless. Thuis is de wireless trouwens altijd disabled, wegens nergens een onbeveiligd acces point :)
Depencies: niks...
Verse install zal prolly helpen, maareuh, da's een beetje een lamme oplossing he

[ Voor 17% gewijzigd door Bob op 02-10-2005 20:50 ]

• Bob
(jarig!)
Zucht
Het lijkt erop dat het probleem zich niet meer voordoet... Ik heb nochtans niets meer geprobeerd, dus wslk ligt het gewoon aan het crappy OS genaamd winXP.