Probleem is dat ik geen drivers heb voor de ethernet controller, en ik heb ook geen idee welk merk + type het is. Als ik nu een UTP kabel in mn pc klik heb ik geen internet verbinding. Ik moet nu dus een kabeltje gebruiken dat de UTP omzet naar USB, en als ik deze dan in de USB poort klik heb ik wel verbinding. Ik heb gehoord dat dit de boel nogal kan vertragen, en dat ik dus beter gewoon de UTP rechtstreekt in mijn pc moet prikken, maar dit lukt dus niet. Iemand een idee hoe ik de ethernet controller aan de praat krijg??
Je zou de kast kunnen opschroeven, en kijken wat voor netwerkkaart erop zit. Of je zou op de factuur kunnen kijken. En anders zou je ook zoveel mogelijk gegevens kunnen geven met betrekking tot wat voor systeem het is.
zou ik met aida32 kunnen achterhalen wat voor een netwerk kaart het is?? En waaronder moet ik dan kijken?
Laat Unknown Device Identifier er eens op los
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
yow! dit programma werkt. Nu nog een driver vinden voor:
Intel Corporation 82801DB LAN Controller with 8256ET/EZ (CNR) PHY (ICH4 B0 step)
ofzo iets. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden? google schiet niet echt op met audio drivers en modem drivers (?)
Intel Corporation 82801DB LAN Controller with 8256ET/EZ (CNR) PHY (ICH4 B0 step)
ofzo iets. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden? google schiet niet echt op met audio drivers en modem drivers (?)
Verwijderd
Intel? lijkt me nogal logisch hoorstimpy-NL schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:34:
yow! dit programma werkt. Nu nog een driver vinden voor:
tja je zou toch denken aan de intel website
Als het een on-board ding is: ff de driver-install van je mobo draaien.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Verwijderd
Waarschijnlijk kan je op de homepage van het merk van je moederbord (of je PC) vinden wat je zoekt.
http://downloadfinder.int...spx?lang=eng&Prod_nm=8256
Kun je hier misschien uit kiezen he, had je zelf ook kunnen vinden toch?
En anders je MOBO-type aangeven zou ook makkelijk zijn, we hoeven toch niet alles te vragen
Kun je hier misschien uit kiezen he, had je zelf ook kunnen vinden toch?
En anders je MOBO-type aangeven zou ook makkelijk zijn, we hoeven toch niet alles te vragen
[ Voor 24% gewijzigd door Lolhozer op 02-10-2005 18:53 ]
Waarom? Omdat het kan!!
Het is dus lijkt me een onboard netwerk controller. Zoek ff op welk moederbord je hebt, dat zoekt een stuk makkelijker op de site van intel.
Hmm, met dat tweede serie nummer kom je dus schijnbaar wel op iets zinnigs uit
Had alleen dat 82801DB nummer geprobeerd en kon zo snel id ook niks vinden.
Hmm, met dat tweede serie nummer kom je dus schijnbaar wel op iets zinnigs uit
Had alleen dat 82801DB nummer geprobeerd en kon zo snel id ook niks vinden.
[ Voor 37% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2005 18:57 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
edit: zie post van Lolhozer, die was me voor
[ Voor 109% gewijzigd door 0siris op 02-10-2005 18:54 ]
ach...in een volgend leven lach je er om!
in zo'n geval ros ik meestal de kast open, kaart eruit, FCC id overnemen, in google rossen en je hebt ongeveer instant de juiste driver te pakken
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Verrek, dat is ook een goede. Nooit over nagedacht dat dat FCC-ID daarvoor bruikbaar zou kunnen zijn!
Check de chipset, waarschijnlijk een Intel 815, chipset drivers downloaden en waarschijnlijk ben je dan wel klaar.
gegevens van aida32:
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 63-3400-001169-00101111-040201-845GE/PE$16580000A6580IMS V3.4 111402
Moederbordnaam MSI 845PE Max/Neo (MS-6580)
Moederbord chipset: Intel brookdale i845PE
iemand enig idee waar ik nou op moet zoeken??
edit: ik installeer nu 'Intel® Chipset Software Installation Utility'. Deze zou gescikt zijn voor mijn chipset. Eens kijken wat deze zal doen
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 63-3400-001169-00101111-040201-845GE/PE$16580000A6580IMS V3.4 111402
Moederbordnaam MSI 845PE Max/Neo (MS-6580)
Moederbord chipset: Intel brookdale i845PE
iemand enig idee waar ik nou op moet zoeken??
edit: ik installeer nu 'Intel® Chipset Software Installation Utility'. Deze zou gescikt zijn voor mijn chipset. Eens kijken wat deze zal doen
[ Voor 87% gewijzigd door stimpyMGS op 02-10-2005 21:03 ]
Verwijderd
Dus wat maak je hieruit op? jawel! het is een MSI moederbord.... het is namelijk alleen voor zeer geavanceerde GoTters om Google te mogen gebruiken en uit te komen op http://www.msi-computer.nl/
de rest ga je echt maar zelf uitzoeken!
Helemaal mee eens zie deze link http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=364&kind=1Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:58:
Dus wat maak je hieruit op? jawel! het is een MSI moederbord.... het is namelijk alleen voor zeer geavanceerde GoTters om Google te mogen gebruiken en uit te komen op http://www.msi-computer.nl/
Of moeten we je nog helpen met de installatie ervan
zow, rustig maar
check mijn vorige post maar, ik heb hem nog ge-edit. Ik heb nu dus, zoals ik net al zei, een Intel® Chipset Software Installation Utility ofzo iets gedownload. Ik zal kijken wat het doet.
en over die site wat ik net kreeg: als ik naar products/moederbord ga krijg ik een 'kan pagina niet weergeven' foutmelding. (sommige GoT'ers hier hebben wel errug weinig geduld
)
edit: ik heb net Intel® Chipset Software Installation Utility geïnstalleerd, hielp niks. Ik ga voor de zekerheid nog maar een herstart doen.
check mijn vorige post maar, ik heb hem nog ge-edit. Ik heb nu dus, zoals ik net al zei, een Intel® Chipset Software Installation Utility ofzo iets gedownload. Ik zal kijken wat het doet.
en over die site wat ik net kreeg: als ik naar products/moederbord ga krijg ik een 'kan pagina niet weergeven' foutmelding. (sommige GoT'ers hier hebben wel errug weinig geduld
edit: ik heb net Intel® Chipset Software Installation Utility geïnstalleerd, hielp niks. Ik ga voor de zekerheid nog maar een herstart doen.
[ Voor 49% gewijzigd door stimpyMGS op 02-10-2005 21:09 ]
Met zulke simpele vragen kun je dat verwachten..
Verwijderd
Waar haal je die nou weer vandaan? er staat hierboven nog wel een deeplink naar die juiste driversstimpy-NL schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:52:
Hint: Intel 82562 PRO 10/100 & 82540 PRO GB LAN Drivers
Vanaf stap 5, dat je weet welke netwerkchip er op het moederbord zit, vanaf dan zou je het zelf moeten kunnen.
Ik zal nog even een stukje uit de FAQ knippen voor je
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt en je dit in je topicstart duidelijk laat merken
om jullie er ff op te wijzen hoe ongeduldig een gemiddelde GoT'er kan zijn:
edit: Ik heb eindelijk de drivers gevonden
Ik zit dit bericht nu te typen met een UTP kabel zonder dat stomme kabeltje ertussen.
btw die 'Intel 82562 PRO 10/100 & 82540 PRO GB LAN Drivers' was de verkeerde, ik moest dus een andere hebben, maargoed.
dan zegt iemand dit:Had alleen dat 82801DB nummer geprobeerd en kon zo snel id ook niks vinden.
Ik dus meteen kijken welke chipset ik had, toen de drivers daar van gedownload, en dan krijg ik weer zo'n reactie:Check de chipset, waarschijnlijk een Intel 815, chipset drivers downloaden en waarschijnlijk ben je dan wel klaar.
en die MSI site geeft ook alleen maar errorsWaar haal je dat nou weer vandaan?
edit: Ik heb eindelijk de drivers gevonden
Ik zit dit bericht nu te typen met een UTP kabel zonder dat stomme kabeltje ertussen.
btw die 'Intel 82562 PRO 10/100 & 82540 PRO GB LAN Drivers' was de verkeerde, ik moest dus een andere hebben, maargoed.
dit verwacht ik ook helemaal niet, alhoewel sommige GoT'ers dat dus wel denken. Ik probeer altijd eerst zelf dingen uit te vinden voordat ik het ga vragen. Helaas voor jullie (misschien?) heb ik niet 64382923 computer opleiding gevolgd, en heb ik niet die kennis die jullie allemaal hebben, vandaar dat ik ook een lid ben van dit forumGathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt en je dit in je topicstart duidelijk laat merken
[ Voor 54% gewijzigd door stimpyMGS op 02-10-2005 21:34 ]
Verwijderd
Het helpt te lezen waarvan je lid wordt voordat je er lid van wordt.stimpy-NL schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:16:
<KNIP> dit verwacht ik ook helemaal niet, alhoewel sommige GoT'ers dat dus wel denken. Ik probeer altijd eerst zelf dingen uit te vinden voordat ik het ga vragen. Helaas voor jullie (misschien?) heb ik niet 64382923 computer opleiding gevolgd, en heb ik niet die kennis die jullie allemaal hebben, vandaar dat ik ook een lid ben van dit forum
Als je dat had gedaan had deze vraag waarschijnlijk nooit op GoT gestaan, maar bij BeginnersWeb.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 22:11 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()