Moderating

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik weet dat dit het zoveelste bericht hierover is, maar ik moet dit wel even kwijt! :P

Ik krijg een beetje het idee dat de reacties op nieuws berichten gewoon gemodereerd worden door mensen die maar gewoon wat aanklikken.

Mijn bericht:
Reply @ VS willen internetbeheer niet bij VN leggen

Hier staat onder:
Beoordelingen: +1: Standaard niveau, +1: Inzichtvol, -1: Troll, -1: Overgewaardeerd, -1: Flamebait, +0,80: Gemodereerd, -0,67: Troll, Som: -0.87 / 7x
-1 Troll :X
"een troll is een persoon die slechts als doel heeft: het zaaien van onrust en het krijgen van reacties en aandacht."
-1 Overgewaardeerd 8)7
Hij stond toen op +1 Hoe overgewaardeerd kun je zijn?
-1 Flamebait |:(
"Flaming is het plaatsen van berichten op een discussieforum die met opzet aanvallend of beledigend zijn. Deze berichten worden flames genoemd en worden vaak geplaatst als antwoord op een zogenaamde flamebait."
-0,8 Gemodereerd :O
ge·mo·de·reerd (bn.)
1 gematigd => matig
ge·ma·tigd (bn.)
1 matig, niet tot uitersten vervallend

Hoe werkt dat met 0,80 en 0,67?

Kom op, als je mijn bericht leest is het misschien niet het beste bericht wat erin staat O-) , maar zo modereren zodat deze verdwijnt om deze redenen? Beetje vaag :)

Ik heb de search uiteraard ook gebruikt, en meer mensen hebben hier last van! Weinig aan te doen natuurlijk, maar misschien voelt iemand zich geroepen om een topic te openen zoals ehm... [Het troll & flamebait topic] :) Kunnen mensen ff afreageren... (Als zo'n topic er al is dan ehm... |:()

Maar mijn vraag is dus even wat de rest van de mens hier vinden van de kwaliteit van het moderaten van reacties opnieuwberichten!?

edit:

Ik heb inderdaad niks met m'n leven te doen om dit te posten, zit op werk en er gebeurd niks! (Internet helpdesk (Freeler)) En verveel me :D (Nou niet allemaal massaal gaan bellen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door vegterb op 02-10-2005 17:52 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Modereren kan in principe door iedereen gedaan worden, en het zal altijd onderhevig blijven aan persoonlijke meningen. Niemand is objectief, en als sommigen een mening niet delen, dan zullen ze die omlaag modereren. Daar zijn enkele maatregelen tegen verzonnen, maar niets is helemaal sluitend. :)

Dit heeft trouwens niets met Stuffis Generalis te maken, eerder met Tweakers.net Moddereter Forum. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dit hoort eigenlijk in: Tweakers.net Moddereter Forum

Mjah, ik vind het modderen van berichten wel een goed iets. Je ziet vaak wat goede en slechte berichten zijn omdat mensen ze beoordelen. Maar als je de pik op iemand hebt, kan je ook dmv overgewaardeerd dat bericht om laag halen.

In jouw geval vind ik die troll niet juist. Je plaatst geen troll, maar flamed wel een beetje.
Niets aan te doen in dit geval ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 02-10-2005 17:52 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:03

Dido

heforshe

Inderdaad, ik snapte al totaal niet waar het over ging 8)7

Dus move SG->/16

[ Voor 4% gewijzigd door Dido op 02-10-2005 17:54 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Oh, dat is inderdaad een betere plek 'tweakers.net Moddereter Forum' niet gezien (wist niet eens dat bestond trouwens... :? |:()

Flame ik? Nou ja, misschien een beetje O-)
Het is inderdaad gebonden aan de mening van personen! Ookal zal dat zo blijven natuurlijk, maar sommige berichten zijn naar mijn idee nuttelozer of er staat hetzelfde in als in mijn bericht en krijgen +3! Dat kan deels ook komen natuurlijk omdat 90% van de mensen die modereren alleen de berichten zien die nog op +1 staan.

Is het niet handiger om iemand maar 5 á 10 berichten/reacties per nieuwsbericht te laten modereren? Als ik er 50 moet modereren ben ik na 25 berichten niet consequent meer (ookal modereer ik vrijwel nooit (of bericht moet echt COMPLEET nutteloos zijn :)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:18

JHS

Splitting the thaum.

Wat een kinderen zijn het weer hè!
Vind ik nu eerlijk gezegd nu niet echt een constructieve opmerking ;) . En ook het grapje aan het eind schiet niet echt op. Bovendien draagt het in mijn ogen niet echt veel bij aan het topic, dus op zich zou ik 0 / -1 niet onterecht vinden... En als je zelf al inziet dat je flamed ;) .

En @ "-0,8 Gemodereerd :O", het was +0,80, maar dat terzijde, daar wordt mee bedoelt dat iemand er iets bij of af heeft gedaan zonder daar een tag aan te geven, en niet dat het gematigd zou zijn* :) .

En die 0,8 en 0,67 : een moderatie heeft minder invloed al naar gelang er meer tijd is verstreken. Dat wordt op deze manier dus geregeld :) .

@ Het idee om een maximum moderaties per thread in te zetten: volgens mij zou dat flink ten koste gaan aan het aantal moderaties, wat de objectiviteit zou schaden, de gedachte is dan hoe meer, hoe beter, en dat is voor een deel ook waard :) .

En ik ben het met je eens dat er wat postings te hoog staan, maargoed, de moderatietijd is ook nog niet om :) .

* Eigenlijk zit het iets ingewikkelder: stel de post staat op +0 . Persoon A ziet dat en modereert met -1 overgewaardeerd. Persoon B ziet dat nog de +0 en denkt, da's goed, 0: gemodereerd. Die wil heb dus op 0. Om dan die -1 te compenseren wordt daar +x,xx van gemaakt. Als persoon zijn ding nog ruim later invoerd dan persoon A, moet dat ook in aanmerking worden genomen

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
JHS schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:02:
[...]
Vind ik nu eerlijk gezegd nu niet echt een constructieve opmerking ;) . En ook het grapje aan het eind schiet niet echt op. Bovendien draagt het in mijn ogen niet echt veel bij aan het topic, dus op zich zou ik 0 / -1 niet onterecht vinden... En als je zelf al inziet dat je flamed ;) .

En @ "-0,8 Gemodereerd :O", het was +0,80, maar dat terzijde, daar wordt mee bedoelt dat iemand er iets bij of af heeft gedaan zonder daar een tag aan te geven, en niet dat het gematigd zou zijn* :) .

En die 0,8 en 0,67 : een moderatie heeft minder invloed al naar gelang er meer tijd is verstreken. Dat wordt op deze manier dus geregeld :) .

@ Het idee om een maximum moderaties per thread in te zetten: volgens mij zou dat flink ten koste gaan aan het aantal moderaties, wat de objectiviteit zou schaden, de gedachte is dan hoe meer, hoe beter, en dat is voor een deel ook waard :) .

En ik ben het met je eens dat er wat postings te hoog staan, maargoed, de moderatietijd is ook nog niet om :) .

* Eigenlijk zit het iets ingewikkelder: stel de post staat op +0 . Persoon A ziet dat en modereert met -1 overgewaardeerd. Persoon B ziet dat en denkt, da's goed, 0: gemodereerd. Die wil heb dus op 0. Om dan die -1 te compenseren wordt daar +x,xx van gemaakt. Als persoon zijn ding nog ruim later invoerd dan persoon A, moet dat ook in aanmerking worden genomen
Oké... Oké...
De eerste opmerking was een beetje uit frusratie, vrijheid van meningsuiting ;)
Die laatste is inderdaad wat eh... dom... Maar ja, schoot me te binnen! Sorry... O-)

Oké! Het begint te dagen, het is mij nu in ieder geval duidelijk hoe de moderate-punten werken!
Ik heb het licht gezien, het is me duidelijk en ik ben gekalmeerd :P

Ach ja, het blijft de mening van de kiezer... We hebben niet voor niets balkende als MP. (I know, Troll :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

vegterb schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:31:
Oké! Het begint te dagen, het is mij nu in ieder geval duidelijk hoe de moderate-punten werken!
Ik heb het licht gezien, het is me duidelijk en ik ben gekalmeerd :P

Ach ja, het blijft de mening van de kiezer... We hebben niet voor niets balkende als MP. (I know, Troll :+ )
Ten eerste ben ik blij dat het muntje zo al is gevallen, dat tweede stukje ben ik niet met je eens, ook een prof zal je post als een troll aanmerken. Dat gezien ei'k de kinderachtige minachtende manier van argumentatie aan de hand van overtrokken voorbeelden.

Sorry, je kan niet ongestraft mensen afzeiken, zeker als enige onderbouwing ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:13:
[...]

Ten eerste ben ik blij dat het muntje zo al is gevallen, dat tweede stukje ben ik niet met je eens, ook een prof zal je post als een troll aanmerken. Dat gezien ei'k de kinderachtige minachtende manier van argumentatie aan de hand van overtrokken voorbeelden.

Sorry, je kan niet ongestraft mensen afzeiken, zeker als enige onderbouwing ontbreekt.
offtopic:
WTF? :/
Voel je je nou aangevallen door mijn laatste reply hier of door mijn bericht als antwoord op het nieuwsbericht. Ten eerste is het zo dat mijn laatste reply een algemene opmerking was, dus niet op jou gericht, ookal heb je misschien (maar dat weet ik niet) mijn bericht omlaag gemodereerd.

En ongestraft mensen afzeiken? Waar haal je het vandaan dat ik mensen afzeik? Omdat ik zeg dat we niet voor niets balkende als MP hebben? Dat ik dat niet positief vind (balkenende) is mijn mening, daarnaast beweer ik helemaal niet dat mensen dom zijn, dat maak je er zelf van!

Ik zie niet helemaal waar je aanval ineens vandaan komt, bekijk het luchtig!

Indien je bedoeld dat ik mensen afzeik in mijn bericht mag je mij vertellen waar? Dat ik het kinderachtig vind van de VS? Ook een mening, dat ik fransen rare snuiters vind, ook een mening, dat duitsers lachen vind, nog een mening. Wordt het je al te veel? |:(

Ik zeik niet ineens 1 Miljard mensen af, ik vind het gewoon nergens op slaan hoe de mensen die dit besloten hebben dit behandelen. Een bericht: de VS kiest voor Bush. Klopt dan toch ook niet? Ik ben het gewoon niet eens met de keuzes die sommigen maken, wat mijn goed recht is.

Dus doe het rustig aan, hoe vaak hoor je niet mensen die amerikanen niet mogen? Omdat ze alleen aan zichzelf denken, zo nationalistisch zouden zijn, enz...

Dat een prof mijn bericht als troll kan markeren twijfel ik geen seconde aan, van geestelijk gehandicapte (of mag ik die niet noemen? Suggereer ik hier weer dat geestelijk gehandicapte de laagste vorm van intelligentie zijn in onze samenleving? :X) tot Bill Gates (En nee, suggereer niet dat hij de slimste man op aarde is, maar heeft toch een mooi bedrijfje weten op te zetten (ook dat 'mooi' is natuurlijk weer een mening die ik hier niet verder ga toelichten)).

Sorry, dat laatste moest ff :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoho, zo hard hoef je niet van stapel te lopen (alhoewel het inhoudelijk wel ontopic de nuance aantoont, of het gebrek daaraan).

Ik loop alleen op TMF rond als regulair, aangezien tot nu toe alleen anderen hun woordje hebben gedaan meende ik dat te moeten bevestigen zodat er iig enige consensus duidelijk is. Een 'mening' is een mening en hierzo praten we alleen over de waarde van een mening en niet over de inhoud van een mening. Wat jij van Balkie of de VS vind, gaat mij op TMF als professional niets aan en daar zal ik je dus ook niet op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19
Hoi vegter(s)b(aas),

Van iemand die graag provoceert zou ik niet verwachten dat ie zelf zo licht geraakt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:48

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is er bij moderaties niet ook al een systeem dat punten van iemand met een hoog karma zwaarder tellen dan die van iemand met een laag karma? Beetje vergelijkbaar met de pagerank van Google, zeg maar?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:07

botoo

💀 too old to die young

Nee Boss, dat is iets wat wel in de planning zit, maar de moderatiemolens draaien war dat betreft bijzonder langzaam.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:48

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zit het inderdaad net door te lezen, ik was in verwarring met de metamod die op onterechte moderaties beoordeeld.

Lijkt me ook best een pittig systeem om te implementeren, dus dat zal wel even duren!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:07:
Hoho, zo hard hoef je niet van stapel te lopen (alhoewel het inhoudelijk wel ontopic de nuance aantoont, of het gebrek daaraan).

Ik loop alleen op TMF rond als regulair, aangezien tot nu toe alleen anderen hun woordje hebben gedaan meende ik dat te moeten bevestigen zodat er iig enige consensus duidelijk is. Een 'mening' is een mening en hierzo praten we alleen over de waarde van een mening en niet over de inhoud van een mening. Wat jij van Balkie of de VS vind, gaat mij op TMF als professional niets aan en daar zal ik je dus ook niet op aanspreken.
:)
Oké, sorry.., maar ik vond dit gewoon een beetje ver gaan:
Dat gezien ei'k de kinderachtige minachtende manier van argumentatie aan de hand van overtrokken voorbeelden.

Ik snap ook wel dat er veel hetzelfde over gedacht wordt, maar vond de manier waarop je dat duidelijk maakte niet helemaal netjes.
bszzz schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:40:
Hoi vegter(s)b(aas),

Van iemand die graag provoceert zou ik niet verwachten dat ie zelf zo licht geraakt is....
Ik provoceer helemaal niet graag, maar zoals ik al zei... Vond zijn bericht gewoon wat ver gaan. Ik was er niet boos om o.i.d., maar wilde gewoon ff mijn standpunt duidelijk maken! :X

[ Voor 5% gewijzigd door vegterb op 04-10-2005 20:52 ]

Pagina: 1