Toon posts:

Alle data kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zat gisteren op mijn laptop te werken en nadat hij wat zware dingen moest doen liep hij vast, daarna heb ik de aan/uit knop ingehouden zodat hij uitging en daarna heb ik hem opnieuw aangezet maar toen was het dat hij alleen maar opnieuw op ging starten(ik denk aan een bleu screen).

Daarna heb ik in de repair console van windows fixboot ingevoerd en dat was met succes gedaan dus ik opnieuw starten en toen gaf hij dit aan:

NTLDR is Missing
Press any key to restart

Dus ik nog een paar keer geprobeerd maar hij bleef dit maar aangeven, dus ik ben gaan zoeken op internet en zag staan dat je dan de bestanden van nt loader moet kopieeren dat heb ik dus ook gedaan maar hij bleef dezelfde fout aangeven.

Nu heb ik inmiddels een externe case kunnen regelen en daarmee heb ik nu de schijf van mijn laptop aangekoppelt op de pc, nu is het probleem dat als ik op de schijf ga kijken en niks meer staat van windows of wat dan ook de enigste dingen die er staan zijn een paar bestanden die je niet kan openen van 0 en 1 kb, ook de ntloader en ntdetect staat erop. Hij geeft ook aan dat de schijf maar 10 mb is inplaats van 60GB

Ik heb ook al geprobeerd om via partitionmagic erin te komen maar dat lukt ook niet hij geeft daar trouwens wel aan dat hij 60 GB is en hij geeft ook aan dat het een FAT schijf is.

Weet iemand hier nog een oplossing voor of kan ik dit gewoon vergeten, ik zou er namelijk echt van balen als ik alles kwijt zou zijn, er staan namelijk belangrijke dingen op voor school die ik nergens anders nog heb.

Alvast bedankt

De laptop en computer draaien allebei op XP

Verwijderd

Zolang de schijf nog draait kun je met GetDataBack in veel gevallen nog heel veel data terughalen.

http://www.runtime.org/

Met de demoversie kun je iig kijken of er nog iets op staat

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

R-Studio heb ik zelf goede ervaringen mee.

Probeer anders ook eens /fixmbr

Je hebt alleen helaas geen NTFS dus fixmbr zou wel eens niet kunnen werken, anders had je hier hoogstwaarschijnlijk alle data mee terug kunnen halen.

[ Voor 80% gewijzigd door Fairy op 02-10-2005 17:42 ]

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 22:53
Vervelend :(

GetDataBack werkt inderdaad goed, heb ik ook al een aantal keer data mee terug gekregen, verder is het natuurlijk het handigst als je gewoon een image maakt van je laptop eens per week... dan zet je hem binnen 10 min terug :)

Verwijderd

R Studio is ook een heel lekker programma. Ik denk dat je MBR of je NTFS Tabel defect/corrupt is. Probeer onder recovery console eens fixmbr ;)

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is een externe 2.5" "kastje" kopen waar je je laptop schijf in kunt hangen, dan kun je in ieder geval goed booten vanaf je pc en de hdd benaderen vanaf een werkende windows versie. Dit heeft mij al een paar keer geholpen, GetDataBack is ook een mogelijkheid, Fileinspector schijnt erg goed te zijn en ook nog eens gratis voor zover ik weet.

succes!

PS. Ik zie bij Computerland ook een verloopstuk in de lijst staan, misschien werkt dat ook goed, is iets goedkoper dan mijn oplossing hierboven
http://www.computerland.n...?page=producten&catid=392

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Echt super bedankt voor jullie reacties en ik ben nu bezig met getdataback, die loopt er nu overheen.

En voor de backups was ik mee bezig dat wil ik op een andere pc doen maar daar was ik nu al te laat mee :'(

maar ik ga kijken of dit gaat lukken.

Meerdere reacties zijn altijd welkom :)

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Porbeer eerst even je windows te repareren.

Door naar de repair console te gaan die op je windows cd staat.
voer daar "chkdsk /p /r" uit.

Dan zou het probleem over moeten zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:53:
Wat je ook kunt doen is een externe 2.5" "kastje" kopen waar je je laptop schijf in kunt hangen, dan kun je in ieder geval goed booten vanaf je pc en de hdd benaderen vanaf een werkende windows versie. Dit heeft mij al een paar keer geholpen.
Dit heb ik ook maar dat heb ik mischien niet helemaal duidelijk uitgelegd. alleen dan zie ik dus die rare bestandjes maar zie mijn reactie hierboven ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:55:
[...]

Dit heb ik ook maar dat heb ik mischien niet helemaal duidelijk uitgelegd. alleen dan zie ik dus die rare bestandjes maar zie mijn reactie hierboven ;)
ah ok, ik was beetje laat met posten, stonden opeens 3 post bij, maar goed, mooi dat het loopt

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je nou een veilige kopie hebt, probeer dan eens de disk terug te hangen en dan met de recovery console een fixmbr te draaien, vette kans dat ie het ineens weer doet, mogelijk is je pc gecrashed tijdens het aanpassen van de MBR, als je dan de kopie terugzet is alles weer koek en ei, mits je NTFS gebruikt.

Als je geen NTFS gebruikt, sterkte...

Leer voor de volgende keer: NTFS gebruiken, BACKUPS MAKEN.
Pagina: 1