Toon posts:

[XP] Installatie IIS loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al de volledige namiddag IIS te installeren en de installatie loopt telkens vast.
Ik heb al altijd IIS op m'n pc, maar ik heb XP opnieuw geïnstalleerd, en nu moet ik dus IIS ook opnieuw installeren.
De installatie verloopt normaal tot ik op een bepaald ogenblik volgende foutmelding krijg:

Afbeeldingslocatie: http://x2.putfile.com/10/27410234567.jpg

Ik heb hier al alle optie gekozen, ze doen allemaal hetzelfde:

Dan loopt de installatie verder, en plots loopt de installatie vast, en gebeurt er niets meer

Afbeeldingslocatie: http://x2.putfile.com/10/27410253828.jpg

Ik moet dringend aan een paar asp-websites werken, en ik vind nergens een oplossing...
Iemand dit al eens tegengekomen? Iemand een idee wat ik moet doen om dit op te lossen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou beginnen met alle oude dirs deleten die door je mislukte setup zijn achtergebleven en eerst een chkdsk over je schijf te laten lopen.
Heb je ook overwogen om een unattended IIS5.1 setup te proberen en de parameters aan te passen?
Staat in de MSKB.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens alles proberen te herinstalleren, alle mappen die ik ken gewist, maar het probleem blijft.
Welke folders moet ik juist deleten?

Als ik de installatie lang genoeg laat staan (lees een paar uur) dan lukt het precies wel om door de installatie te geraken, maar als ik dan de console open van IIS, dan kan ik dara niets doen, er staat geen default website, ik kan geen website toevoegen... en ik kan ook niet surfen naar de localhost of 127.0.0.1

Ik vind hier dus nergens iets over op het net, iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eigenlijk niet of ik m'n vraag in het juiste forum heb gepost...

Is er echt niemand die hetzelfde probleem heeft gehad? Kan er hier niets aan gedaan worden?
Ik probeer IIS te installeren op een Windows XP service pack 2 machine...

Zit er niets anders op dan m'n computer (opnieuw) te herinstalleren? Of kent er iemand een alternatief om asp webpagina's lokaal te testen?

Kan er iemand wat meer uitleg geven over de metabase, daar waar de fout zich voordoet?

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

IIS problemen resulteren meestal in een herinstall van windows. Ik heb daar ook problemen mee gehad ivm ASP.NET . ik heb ALLES geprobeerd, en nog niet werken. Enkel reinstall hielp :(

SvennieG

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De metabase is zeg maar de registry van IIS - is geloof ik te vinden onder %Systemroot%\System32\inetsrv\ - staat er in je eventlog niet toevallig iets? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
IS Windows geheel up to date? Metabase ken je toch wel? Dat is de database van IIS. [google=iis metabase]

Misschien zou je http://www.microsoft.com/...1AFBD5922E&displaylang=en eens opnieuw kunnen installeren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze morgen eens geprobeerd om IIS te installeren in veilige modus, en dit werkte zonder problemen! De installatie was na 5 minuten afgelopen, en correct geinstalleerd. Maar als ik dan windows normaal opstarte dan kreeg ik een foutmelding wanneer ik de iis console probeerde te starten (ik zal vanavond eens een screenshot posten, module kan niet geladen worden of zoiets). Het moet dus liggen aan iets dat ik geinstalleerd heb of gedaan heb...

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, dan service pack 2 (vanop apparte cd) dan alle updates van windows zelf. Ook alle drivers (videokaart,...) activesync voor pda... enkele games :+ en nu dus IIS (had dit beter direct gedaan) niks speciaal dus...

Ik heb een vermoeden dat IIS niet de juiste rechten heeft op het registry of op die metabase, maar ik ben gewoon aangelogd als administrator :/ iemand een idee wat er hier zou kunnen misgaan?

Ik zal vanavond proberen die Data Access Components eens opnieuw te installeren, eens kijken of dit verandering brengt...

Verwijderd

Topicstarter
Niets heeft dus geholpen, een herinstallatie van xp was de enigste oplossing.. |:(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar welke foutmeldingen kreeg je nou dan? Zo is er nastuurlijk nooit te achterhalen wat er nou fout ging ? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1