Toon posts:

Exchange 5.5 public addressbook items weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai NT4.0 server sp4 + MS Exch 5.5 sp4 en nu zijn alle public adressbook items verloren gegaan. Is er een andere manier om dit te restoren dan alles weer inkloppen? Waar slaat Exchange 5.5 deze gegevens op?

Ik heb een backup van de individual mailboxes en public folders. Deze is gemaakt met ArcServe 2000 + Exchange agent.

Verwijderd

het is te hopen dat je je dir.edb ook gebackupt hebt, zo niet, moet je inderdaad alles weer handmatig invoeren (of je moet toevallig een directory export gedaan hebben).

Je weet dat NT 4 SP4 erg oud is, dat NT niet meer ondersteund wordt en dat support voor 5.5 aan het eind van het jaar ophoudt?

Verwijderd

Topicstarter
Kwijtgeraakt bij een testmigratie naar 2003 :(
Het is overigens sp6 ik was in de war met w2k

De distributielijsten / mailgroepen zijn ook weg..
En dir.edb staat i.i.g. niet op de laatste backup :'(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 20:06 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:48:
Kwijtgeraakt bij een testmigratie naar 2003 :(
Het is overigens sp6 ik was in de war met w2k

De distributielijsten / mailgroepen zijn ook weg..
En dir.edb staat i.i.g. niet op de laatste backup :'(
Ik denk dat Wilhelmstroker de pub.edb bedoelde ;)

dat is je publieke datastore.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En je dir.edb is je Exchange directory van Exchange 5.5 (die was in NT4 nog los van je AD enzo :P ) - dus als je geen dir.edb hebt wordt het tijd om te gaan typen denk ik :+

Verwijderd

CyberJ schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:31:
[...]

Ik denk dat Wilhelmstroker de pub.edb bedoelde ;)

dat is je publieke datastore.
Hij heeft het over adresgegevens, dir.edb dus :)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
er moet een functie zijn om de dir.edb van 5.5 weer te genereren...

Uit google groups: "f you do not have the dir.edb, you'd still need to install Exchange, but you'd have to run the DS/IS consistency adjustor to create directory entries after you get the information store started. "

meer info over DS/IS consistency adjustor:
http://www.windowsitpro.c...cleID/4962/4962.html?Ad=1

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• -TAZZ-
  • Laatst online: 20-08 19:36

-TAZZ-

X

Inderdaad. Niet te moeilijk doen.

Directory is opnieuw te genereren dmv de Consistancy adjuster.
Voor iedere postbus in de Information Store die niet in de directory staat wordt een nieuwe entry aangemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door -TAZZ- op 06-10-2005 10:39 . Reden: dubbelpost ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iedereen verzocht de bekende adressen en groepen aan me te mailen en heb een dag zitten typen. Resultaat is dat het adressenbestand nu opgeschoond is van oude zooi. Iedereen blij!

Verwijderd

Move PNS > SA

• -TAZZ-
  • Laatst online: 20-08 19:36

-TAZZ-

X

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 02:05:
Ik heb iedereen verzocht de bekende adressen en groepen aan me te mailen en heb een dag zitten typen. Resultaat is dat het adressenbestand nu opgeschoond is van oude zooi. Iedereen blij!
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan ??!! ;) ;)
Wat gebeurt er nu met postbussen die wat minder bekend zijn?? Die staan niet in je directory maar wel in de maildatabase!! En hopelijk komt de alias in je nieuwe directory overeen met de bestaande directory in je maildatabase. Kortom, succes de komende periode.

Nu de storing is 'opgelost' kijk eens naar de Consistancy adjuster. Kun je een 100% gevulde adressenlijst leveren aan je collega's. In ieder geval scheelt het de volgende keer een hoop tikwerk.
Pagina: 1