Toon posts:

USB over het netwerk mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een soort van virtuele USB poort op me laptop aan te maken ?
Deze moet dan gekoppeld worden aan een USB poort op me pc.

Ik wil graag draadloos tv kunnen kijken op me laptop. :Y)
Freeware programma als het kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 17:16 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik neem aan dat je een usb tv-kaart aan je PC hebt hangen warvan je vanaf je laptop gebruik wilt maken?

Ik ben bang dat je niet zomaar gebuik kan maken van een apparaat wat op een andere pc aangesloten zit. Wat je wel kan doen is een bepaalde zender vanaf de pc streamen over het netwerk naar ja laptop. Maar dan kan je dus niet vanaf je laptop kunnen zappen.

Andere optie is om met remote admin of vnc of iets dergelijks je pc over te nemen met je laptop, weet alleen niet of dat snel genoeg is om lekker tv te kijken.

Een combinatie kan natuurlijk ook nog. Het videobeeld streamen vanaf je pc, en vnc of iets dergelijks gebruiken om te zappen.

Verder wil ik je er wel even op wijzen dat je belachelijk weinig info in je post hebt staan, en je ook niet echt blijk geeft van enig eigen initiatief, en beiden worden wel van je verlangt hier.
Mocht mij antwoord dus kant nog wal raken, dan is dat je eigen schuld :P

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2005 17:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Via VLC is het niet te doen en Windows Media Encoder heeft er niet veel zin in.
Verder zijn en wel een hoop shareware programma's te vinden maar ik zoek een freeware programma.

En om even op je reactie terug te komen, moet ik dan standaard zeggen "Ik heb al gezocht op google, ken niks vinden bla bla bla....." dit is toch vanzelf sprekend dat je dit eerst doet. 8)7

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:27:
En om even op je reactie terug te komen, moet ik dan standaard zeggen "Ik heb al gezocht op google, ken niks vinden bla bla bla....." dit is toch vanzelf sprekend dat je dit eerst doet. 8)7
je kunt toch wel zeggen wat je al gevonden hebt, en waarom het niet voldoet aan jouw wensen.

zoals Orion84 aangeeft zal je moeten zoeken naar een programma die vanaf je tv-kaart kan streamen, of je zal gewoon dat USB-tv kaartje moeten loskoppelen en aan je laptop hangen :?

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:27:
Via VLC is het niet te doen en Windows Media Encoder heeft er niet veel zin in.
Verder zijn en wel een hoop shareware programma's te vinden maar ik zoek een freeware programma.

Nee, maar het is nu totaal niet duidelijk wat je eigenlijk wilt. Schijnbaar heb ik goed gegokt. Maar je startpost is nogal een vaag verhaal. Verder is het best wel handig om gewoon wat gegevens te geven van je systemen, de betreffende apparaten en in dit geval wat voor netwerk je gebruikt.

[ Voor 48% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2005 17:31 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Op beide systemen draait WinXP en ik wil een Pinnacle USB tv kaart aan me pc hangen.
Op me laptop wil ik deze vervolgens als virtuele USB poort zien.

En dit met een freeware programma.
Ik heb nu alleen maar shareware programma's gevonden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:34:
En dit met een freeware programma.
Ik heb nu alleen maar shareware programma's gevonden.
Welke dan bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
USB@nywhere http://www.intellidriver.com/products_1.16.html

Exp USB Virtual Driver (EUSBVD) 2.0

Verwijderd

Schopje...weet iemand nog software zoals deze?
Pagina: 1