[Excel]Makkelijk personenlijst bijhouden?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo,
Ik heb hier een .xls bestand die ik graag om wil bouwen naar een bijhoudbare systeem. Het gaat om een schoolfeest en de hele school is uitgenodigd. Nou is mijn opdracht om de mensen die en kaartje hebben gekocht digitaal bij te houden. Mijn vraag is: bestaat er een programma waarin je zomaar een xls bestandje kan pleuren en dat dan je de mensen die betaald hebben kan afvinken?

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In een database kan het waarschijnlijk een stuk makkelijker, dus dan zou je alles naar Access kunnen kopieren. Je kunt dan een extra boolean (true/false) veld aanmaken waarin je bijhoudt of iemand betaald heeft.

Je kunt ook in Excel kunnen blijven werken: een extra kolom toevoegen en daar een 0 of een 1 inzetten al naar gelang iemand heeft betaald. Achteraf kun je dan zelfs nog sorteren om te kijken wie er allemaal nog niet betaald hebben.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb hier een .xls bestand die ik graag om wil bouwen naar een bijhoudbare systeem.
[.....]
Mijn vraag is: bestaat er een programma waarin je zomaar een xls bestandje kan pleuren en dat dan je de mensen die betaald hebben kan afvinken?
Als ik je goed begrijp: het zou me erg verbazen als een specifiek programma bestaat dat redelijk kant-en-klaar je lijst kan inlezen en interpreteren en waar je achteraf dus mee kunt vinken en weer rapporteren. Je ontkomt er inderdaad niet aan zelf iets te maken. En dat kan prima met de tools die je al hebt in Office.

Dat kan in Excel zelf simpel gemaakt worden: zet inderdaad een X of 1 in de kolom naast de naam en je bent er. Of wat mooier en "ingewikkelder" middels vinkjes. Of inderdaad nog mooier iets als Access of zelfs door een web frontend te maken met MySQL+PHP of met ASP.

Maar goed, dit past veel beter in Officesuites en -software maar aangezien dit in principe toch nogal basisgebruik van Excel/Access is, sluit ik hier ipv het te verplaatsen. Open evt. in OFF een nieuw topic als je vastloopt bij het aanpassen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.