Zou de airflow in dit systeem goed zijn?

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,

Ik ben sinds kort op zoek naar mooie pc kasten waar ik gen tot bijna geen geluid uit hoor komen.. ik ben deze kast tegen gekomen: http://www.3rsys.com/engl....asp?navi=case&idx_num=13
Afbeeldingslocatie: http://www.3rsys.com/english/products/case/r102/r102_silver_b.jpg

Groot voordeel voor deze kast is dat er VOOR EN ACHTER een 120mm fan kan. Ik vraag mij nu het volgende af.. dit is wat ik erin wil zetten:
1 cpu (duhh)
1 mobo
1 FDD
1 Kleurenkaart
2x 250 GB HDD
1x 120 GB HDD
1x DVD Writer
1x CD Writer

Voor de cooling dit:

passieve VGA cooling (van thermaltake zonder fan natuurlijk... kan ook van een ander merk) Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/chipset/cl-g0003/cl-g0003.jpg
op de cpu dit giga blok en verder ZONDER fan... (zeker gewaagd ja ;) maar anders een 120mm fan op 7 volt): Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/ComboCool/cl-p0071SonicTower/cl-p0071.jpg

Voor de kabels dit:

allemaal rounded cables en de stroom stekkertjes krijgen allemaal tyrepjes om dat ook een beetje controleerbaar te houden

Voor de rest van de fans: 1 120mm fan aan de achterkand van de pc die zo hard draait als op dat moment nodig is en 1 120mm fan (op 7 of 12 volt) achter de hdd`s zodat er als het goed is een mooie airflow ontstaat die van de hdd`s naar de achterkant van de pc gaan door de coolribben can de cpu fan heen zodat die ook nog "frisjes" blijft. Op deze manier hoop ik maar 2 fans in me hele pc te hebben zonder de voeding.. die kan er 1 of 2 hebben.

En mijn vraag aan jullie: Denken jullie dat de temperatuur op deze manier met de geplaatste plaatjes van de kast en coolers nog goed genoeg blijft voor een stabiel systeem of word die de ene na de andere crash vanwege de hitte?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 21:55

FlyEragon

Alien Monkeys

Moet wel lukken, zoiezo is het moeilijk om iets concreets te zeggen omdat er teveel factoren zijn die meewegen.(plaatsing kast tegen muur of in hoekje bv, kamertemperatuur etc etc) Een en ander hangt ook af van wat voor cpu je erin zet.

• markg85
de cpu is nu nog een athlon xp 2000+ maar kan binnenkort wel eens een amd64 3200 worden :)

is er eigenlijk iemand die een vergelijkbaar iets heeft en hoeveel geluid maakt dat? en nog belangrijker.. hoe heet word dat?

Verwijderd

Het mooiste zou zijn als de out-take fan dicht bij je cpu zit, of als je een voeding hebt die dicht bij de cpu zijn lucht aanzuigt. Dan heb je geen extra fan nodig voor dat kleine koelblokje van je :+

Misschien moet je wel erg goed opletten dan dingen als je Harddisk, mosfets, Nb en Sb niet te warm worden.. er is op deze manier bijna geen airflow namelijk. Het zou toch jammer zijn als je HDD overlijdt door te hoge temperaturen .. (het zou niet de eerste zijn)

Edit: Ik snap niet helemaal waar ze die 120mm intake hebben gelaten...hij zuigt niet aan door een klein spleetje aan de onderkant ofzo toch ??

Edit 2: Na eens goed naar de site gekeken te hebben valt het me op dat alle dingetjes voor de in en out-take fans aan de achterkant zitten. Voor in de kast gaat de lucht ongeveer stil staan. Dat vinden HDD helemaal niet grappig. Zelfs Cd spelers en floppydrives kunnen dan warm worden.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 10:17 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 08:18
Denk dat het wel moet kunnen, maar is natuurlijk afhankelijk van hoe hard je fans draaien. Zorg in ieder geval voor kwalitatief goede fans, niet op bezuinigen in dit systeem ;) Laat maar weten als het draait, en wat je temps zijn!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

1 ding kan ik je nu al vertellen.

Die kast kan je met je pink optillen als die compleet leeg is, hij is lichter dan een Lian Li, en kwaliteit is niet te vinden in die kast.

Hij resoneert enorm, en zodra er een aantal hardeschijfen in hangen, dan is het helemaal een drama.

Ik raad je eerder een standaard lian li aan.

suc6

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
markg85 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:51:
de cpu is nu nog een athlon xp 2000+ maar kan binnenkort wel eens een amd64 3200 worden :)

is er eigenlijk iemand die een vergelijkbaar iets heeft en hoeveel geluid maakt dat? en nog belangrijker.. hoe heet word dat?
Ik heb de cpu koeler nog voor je liggen :) (zie mn sig)

-Ipv de Thermaltake zou ik de Zalman ZM80D-HP nemen
-Ipv deze kast een Kingwin of beter nog een LianLi :)

Instagram / YouTube

• markg85
@HENNEP Bedankt voor de tip :) ik ga ook is effe kijken naar de lian li kastjes :)

@ARAMDIN Waarom doe jij die cooler weg? valt het toch tegen? en voor die zalman aanrading.. TOPPIE :) zoalg het maar een passieve k.kaart cooling is vind ik het best :) ik stuur je ook effe een mailtje voor die sonic tower
Pagina: 1