[XP] Compressed volume maar geen NTFS compressie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil graag een compressed volume maken maar wil geen NTFS compressie gebruiken omdat dit erg buggy is (enorme fragmentatie doordat compressie achteraf gedaan wordt ontstaan er gaten die bij opvulling voor enorme problemen zorgen).

Is er een programma waarmee ik een volume kan maken op een schijf die goede compressie ondersteunen?

Doel is een externe 250GB harddisk synchroniseren met een interne disk die groter is.

• Fairy
  • Niet online
Kickques.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je danwel opzoekt bent naar een ander filesysteem (welke voor Windows erg schaars zijn), danwel naar een soort van transparent compressiemethode op filesysteem (een heel klein beetje zoals Windows dat doet met .ZIP files) :)

Iig - ik zie niet zo wat er mis is met NTFS Compressie zolang je het niet voor livedata en >2GB data wil gebruiken ? :)

• Fairy
  • Niet online
Het gaat om grote hoeveelheden data die toch redelijk eenvoudig te compressen is, maar NTFS compressie maakt hele erge fragmentaties en daarnaast is NTFS compressie niet echt geweldig qua compressie.

Verwijderd

compressie van ntfs is prima, het heeft nauwelijks impact op de processor en voor txt files haal je boven de 95% compressie. ik heb zelfs wel eens een hele c: partitie gecompressed gezien (ja dat waren prutsers) en wonder boven wonder merkte je dat nauwelijks.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 14:31
Fairy schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:16:
Het gaat om grote hoeveelheden data die toch redelijk eenvoudig te compressen is, maar NTFS compressie maakt hele erge fragmentaties en daarnaast is NTFS compressie niet echt geweldig qua compressie.
Is dan na het instellen van compressie het niet een optie om eens te defragmenteren?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een enkel topic over een enkel onderwerp is meer dan voldoende: Tool ala SyncBack maar dan met beste compressie

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.