Toon posts:

WMV-Codec voor 6230

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik een codec zou kunnen downloaden voor m'n Nokia 6230 zodat ik gewoon WMV, en avi-bestanden enzo kan afspelen op m'n tel. Is hier überhaupt een codec voor?

[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 02-10-2005 17:39 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
denk dat je heeel lang kan gaan zoeken ;) over het algemeen zitten dat soort dingen in de firmware ingebakke, kan je mobiel het nu niet, zal ie t nooit kunnen ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 10:53

Myedvyed

Ofzo

Voor de 6230 zul je zoiets niet snel vinden, aangezien hier geen Symbian software op mogelijk is, maar alleen Java. Java leent zich wat minder goed voor een dergelijke toepassing.

Voor de Series 60 Symbian telefoons (b.v. 7650, N-Gage, 6600, 6630, 6680, 6681, etc.) zijn er wel verschillende codecs en afspeelprogramma's (b.v. SmartMovie werkt met XviD) te krijgen, maar een WMV codec heb ik nog niet gezien.

De enige optie die je dus hebt is alles omzetten in 3gp bestanden. Sowieso zou je AVI's al moeten bewerken om ze kleiner te maken voor op je telefoon (tenzij je onnodig veel geheugenruimte wil verspillen aan een groot beeld dat toch verkleind moet worden), dus zoveel meer moeite zal het niet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Myedvyed op 02-10-2005 16:19 ]