Windows niet laten crashen

Pagina: 1
Acties:

• Cafe_delmar
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-03 12:07

Cafe_delmar

Hold my beer!

Topicstarter
Is het mogelijk om windows niet te laten crashen naar dat het moederbord vervangen is ?

MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik neem aan dat je met Windows, Windows XP bedoeld. En met crashen het feit dat windows niet fatsoenlijk op wil starten. En het moederbord is waarschijnlijk vervangen door een ander merk/type?

In dat geval is daar weinig aan te doen. Windows XP boot niet op een ander moederbord dan waarop het geinstalleerd was.

Mocht een van mijn aannames onjuist zijn, dan is dat een direct gevolg van het feit dat je startpost nogal aan de magere kant is.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 02-10-2005 15:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Elk persoon met computer kennis zal je nu aanraden een herinstall te doen. Ander moederbord is gewoon een te grote wijziging die XP om zeep kan helpen. Denk maar aan andere drivers, instellingen etc. XP zou maar zo nog elke keer kunnen zoeken naar een ding op dat oude moederboard, waardoor die de hele pc laat hangen.

Mijn advies is dus gewoon een re-install van je windows

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Orion84 heeft groot gelijk ;)

de kans dat je windows het doet is even groot als de uitgebreidheid van je startpost.
maw: welk moederbord vervang je door welk moederbord, welke windows versie, etc etc

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Windows boot wel met een ander moederbord. Mijn eigen install doet het bijv prima nadat ik de plank verwisseld heb.

Wat je kunt proberen is om Windows te repairen m.b.v. de boot CD.

Maar een re-install op een schone schijf is voor veel gebruikers eigenlijk nog het beste. Vergeet dan niet meteen SP2 en alle andere updates. Doe je dit niet, of wacht je hiermee, dan ben kun je binnen 10 minuten opnieuw beginnen.

Verwijderd

Hangt er van af, als je een moederbord erin zet, wat met hetzelfde merk chipset is uitgerust als de oude (Via kt400 -> Via kt800, nforce2 -> nforce3/4) boot de pc meestal goed. Dan is het een kwestie van drivers installeren en klaar!.

Zelf al eens gedaan met KT333 naar KT400 en Gigabyte 7n400-L naar Abit NF7-S2 :)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
Alleen als de chipset/processor familie hetzelfde blijft heb je vrij grote kans dat het gewoon werkt.
Anders kun je ook een zogenaamde "Repair install" uitvoeren.
(Dit werkt niet met zgn OEM versies!)

http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm
Pagina: 1