overhaedprojector naar video projector

Pagina: 1
Acties:

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 11:34
kan je van een overhaed projector een video projector maken???

ik het dit al eens gezien in het forum van casemodding en electronika bij "zetelmodd in progress"

maar hoe moet je daar aan beginnen ??

alvast bedankt O-)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:43
Ja, kan, scoor een 12-14" TFT scherm, sloop de backlight eraf, plaats t paneel op je OHP en klaar ;)

Wat heb je zelf al gezocht? Er zijn meerdere fora speciaal aan gewijd ( www.diyprojector.nl bv) en hier @ GoT loopt ook een heel topic erover.

Verwijderd

lees het op het internet?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

idd, maar als je het licht uit de overhead sloopt is de backlight ook goed geloof ik...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
De backlight is niet genoeg hoor... Dan krijg je nooit een mooi helder beeld op je muur

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Tomshardware heeft een leuk artikel... http://www20.tomshardware...0041113/projector-01.html

Hou er rekening mee, simpelweg je scherm erop leggen gaat niet werken. Je zult hem een cm moeten verhogen met bijv. piepschuim, en ertussen met een fannetje koele lucht rondblazen. Anders word je scherm te warm en krijg je vlekken. Ook iets om rekening mee te houden, 250w overhead is niet voldoende, kijk naar 400w voor een goed beeld.

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-07 11:34
moet ik dan (als ik het goed begrijp) een lcd scherm opendoen en op een overhead projector leggen

maar hoe moet je het dan doen???

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Toevallig gisteren een 400watter in elkaar geschroeft en er enorm plezier van gehad.

Waar het op neerkomt: Je haalt een tft scherm uit elkaar, wat je overhoud is een stukje electonica en een heel dun (zwart) velletje. Die leg je op de overhead op de bovenstaande manier.
Pagina: 1