[80*80 Casefan] Sharkoon of Papst?

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 23:07
Ik wil een nieuwe 80*80 mm casefan kopen voor mijn Centurion 5, aangezien de font-fan aan de lawaaierige kant is.

Bij Alternate viel mijn oog op de Sharkoon Silent Eagle Fan 2000. Een erg hoge luchtverplaatsing bij slechts 18 dB. Volgens mij zijn dat erg goede specs. 8)

Ik vroeg me echter af of ik toch niet beter een Papst kan kopen. Papst is toch hét merk voor casekoeling (am I right?). Ik dacht dan aan deze koeler. Deze is wel €5 duurder en maakt 1 dB meer geluid. Maar hij heeft ook iets meer luchtverplaatsing.

Ik zit nu een beetje in dubio welke ik zal kiezen. Weegt die extra luchtverplaatsing van de Papst op tegen 1 dB meer geluid en €5? Wat raden jullie mij aan? :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 02-10-2005 15:33 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40

Thandor

SilverStreak

Ik zelf koop de 'stille' papst fans niet meer daar de meeste een licht tikkend geluid maken.
Wat casefans betreft koop ik liever de goedkope maar toch goede en stille Arctic Casefan TC :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Thandor schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:33:
Ik zelf koop de 'stille' papst fans niet meer daar de meeste een licht tikkend geluid maken.
Wat casefans betreft koop ik liever de goedkope maar toch goede en stille Arctic Casefan TC :)
De arctic Casefan TC is inderdaad een uitstekende keus :)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 21:50

dlmh

Lo-Fi

Kijk anders naar de Nexus casefans. Die zijn echt superstil (ja, zelfs nog stiller dan Papst, omdat die zo'n raar tikkend/pruttelend geluid maken). Ik heb zelf 4x 120mm fans in m'n kast en die produceren zelfs op 12V slechts 22.6 dB. Op 5V zijn deze echt onhoorbaar. De kleinere fans zijn op 12V zelfs nog stiller. Zijn o.a. te krijgen bij Azerty en Salland.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• MarcoC
Over welke Arctic hebben jullie het? Deze, deze of een andere? Die eerste heb ik namelijk al eens gekocht, maar die maakt teveel herrie. Bij die tweede staat er niet bij hoeveel dB geluidd ie maakt. :)

• MarcoC
SerialThrillaZ schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:37:
Kijk anders naar de Nexus casefans. Die zijn echt superstil (ja, zelfs nog stiller dan Papst, omdat die zo'n raar tikkend/pruttelend geluid maken). Ik heb zelf 4x 120mm fans in m'n kast en die produceren zelfs op 12V slechts 22.6 dB. Op 5V zijn deze echt onhoorbaar. De kleinere fans zijn op 12V zelfs nog stiller. Zijn o.a. te krijgen bij Azerty en Salland.
Oh daar had ik ook al naar gekeken ja. Maar ik koop liever gewoon bij Alternate dan via een webshop. :+
Pagina: 1