Toon posts:

TVOUT kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen en merci om da hier al es te lezen.
Ik zit al een tijd met het probleem dat het beeld op mijn TV scherm kleurloos is. En ja sorry, ik heb al tientallen FAQ's gelezen en ik raak er nog niet uit. Want het grote verschil is dat ik het beeld (en geluid)signaal draadloos doorstuur naar mijn TV

Om veel uitleg te sparen van hoe het is aangesloten: volgens mij is er niets mis met mijn aansluitingen, want voor ik in WinXP kom heb ik kleur op mijn tv. Daarmee bedoel ik die laadbalk met die vlag van Windows is in kleur. Dan kom ik op het login scherm, en is alles grijs wit.

Nu, door die FAQ's te lezen heb ik al veel liggen prutsen met instellingen en andere programmas dan nView en TvTool. Als ik mijn formaat video uitvoer instel op S-Video (nView), dan heb ik een mooi beeld zonder kleur op mijn tv. Als ik het instel op Samengestelde Video-out dan blijft mijn tvscherm volledig zwart.

Ik ben echt ten einde raad, en zonder hulp zal ik wsl de oplossing nooit vinden.
Daarom hoop ik op jullie!

Dank bij voorbaat
Tom

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:22

Jimbolino

troep.com

nog iets dieper in de instellingen duiken en je komt bij een optie:

NTSC of PAL

ff op PAL zetten, eventueel rebooten, en het werkt :)
staat volgens mij in elke faq, maar ok

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:27
Om wat voor kaart gaat het hier overigens? :)

Verwijderd

Topicstarter
Danku voor de replies manne!

Instelling staan op PAL
Nu heb ik SCART op TV in die RGB SCART gestoken en ik heb kleur tot wanneer ik op het windows 'kies de gebruiker' inlog scherm kom. Daarna valt TV precies uit, en is beeld volledig zwart

Grafische kaart is: ASUS 6600GT TOP

Danku

Verwijderd

resolutie is anders bij je gebruiker dan bij het tv beeld

Verwijderd

Topicstarter
ja juist, de resolutie was anders
maar nu heb ik ze aangepast en dat verandert niets
Danku

Verwijderd

Jij ook bedankt voor het stellen van de vragen zodat wij deze lekker kunnen beantwoorden op onze zondag... 8)7

Wat heb je zelf gevonden? start hem eens opnieuw op zonder monitor stekker in je PC en natuurlijk wel je svhs/rca stekker whatever je gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt dan, maar het beeld blijft grijs.
Wat dus wilt zeggen dat het eerste beeld van mijn moederbordkaart en het beeld van windows XP vlag met laadbalk in kleur is, en het login scherm wordt grijs wit. :(

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, zogauw ik in windows kom (dus de drivers geladen worden) hep ik zwart wit beeld. Kaart: 7800GT, tv out via s-video naar scart, ja ik heb de faq gelezen, ja ik heb m op PAL staan en ja het heeft gewerkt met erg oude drivers (72.14). Nu al verschillende divers geprobeerd maar ik blijf problemen houden, 1000x thnx voor degene met de oplossing.

Verwijderd

Svideo daar zit het probleem,.

probeer eens een Composite kabeltje of een verloopje van Svideo=>Composiet
en meestal heb je dan wel kleur want het kan zijn dat je TV geen goed Svideo Signaal ondersteund
er kan ook nog iets met de driversettings verkeerd staan maar dat moet je maar ff uitzoeken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 19:17 ]

Verwijderd

wat voor tv? ondersteunt hij svhs? kan je dat in een menu kiezen?

Anders moet je bij de settings van je computer composiet kiezen (ook al heb je hem met je svbhs kabel aangesloten). Dan telt hij gewoon de signalen op.

Even voor de duidelijkheid

svhs: chrominantie en luminantie gescheiden signalen, tv moet dit ondersteunen om dit signaal op te kunnen pakken.

comp: niet gescheiden. tv ondersteunt dit altijd als hij scart aansluiting heeft.

Verwijderd

Zoals ik al schreef werkt het prima totdat ik nieuwere drivers installeer, dus met de tv is niks aan de hand. Als ik de uitgang op composite zet heb ik geen beeld.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-08 17:48
Installeer eens de laatste drivers. Zorg ervoor dat je de huidige eerst verwijderd. Verse instellingen, dus minder problemen. Als het daarmee niet werkt, gewoon even met de instellingen spelen tot het werkt. Ik weet zeker dat het in de drivers zit, aangezien er wel kleur wordt verzonden voor het laden van de drivers. Ter ondersteuning: krijg je in veilige modus ook gewoon kleur?

Verwijderd

Topicstarter
Baca, danku voor de steun :p
ik heb exact hetzelfde probleem
als ik composiet instel heb ik geen beeld meer. En ja mijn tv onderstuend dat.

Da laatste drivers doen heel mijn pc flippen (Nvidia 77 en 78)
Waardoor ik geen filmkes meer kan afspelen zonder mijn 3D acceleraties bijna volledig uit te schakelen.
(avanced options van beeldscherm en troubleshoot)
Dit is dus niet echt een optie :s

Thnx

Verwijderd

The__Virus schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:05:
Installeer eens de laatste drivers. Zorg ervoor dat je de huidige eerst verwijderd. Verse instellingen, dus minder problemen. Als het daarmee niet werkt, gewoon even met de instellingen spelen tot het werkt. Ik weet zeker dat het in de drivers zit, aangezien er wel kleur wordt verzonden voor het laden van de drivers. Ter ondersteuning: krijg je in veilige modus ook gewoon kleur?
Ik denk ook dat het een driver probleem is. Mijn probleem is, welke nieuwe drivers werken? Ik heb de 81.01, 81.05 en nu de 81.82 geinstalleerd (eerst uiteraard de oude geuninstalled) en steeds het probleem. Oude drivers werken dus wel maar dan loopt battlefield 2 niet meer. IN veilige modus heb ik inderdaad kleur. In de instellingen valt niet veel meer te testen in mijn ogen. Ik heb composite/ s video geprobeerd, B/PAL, G/PAL etc.alles zonder resultaat.

Verwijderd

Nou, ik heb nog verschillende dingen geprobeerd, zonder succes. Niemand met de gouden tip?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:31:
Dag iedereen en merci om da hier al es te lezen.
Ik zit al een tijd met het probleem dat het beeld op mijn TV scherm kleurloos is. En ja sorry, ik heb al tientallen FAQ's gelezen en ik raak er nog niet uit. Want het grote verschil is dat ik het beeld (en geluid)signaal draadloos doorstuur naar mijn TV

Om veel uitleg te sparen van hoe het is aangesloten: volgens mij is er niets mis met mijn aansluitingen, want voor ik in WinXP kom heb ik kleur op mijn tv. Daarmee bedoel ik die laadbalk met die vlag van Windows is in kleur. Dan kom ik op het login scherm, en is alles grijs wit.

Nu, door die FAQ's te lezen heb ik al veel liggen prutsen met instellingen en andere programmas dan nView en TvTool. Als ik mijn formaat video uitvoer instel op S-Video (nView), dan heb ik een mooi beeld zonder kleur op mijn tv. Als ik het instel op Samengestelde Video-out dan blijft mijn tvscherm volledig zwart.

Ik ben echt ten einde raad, en zonder hulp zal ik wsl de oplossing nooit vinden.
Daarom hoop ik op jullie!

Dank bij voorbaat
Tom
Een paar ideetjes/vraagjes.
Heeft jouw tv een S-Video kanaal (bedoel niet een aansluiting).
voorbeeld: op mijn TV zitten 2 scart aansluitingen achter een een composiet aan de zijkant.
Ik heb de TV uit kabel (S-video) via een adapter op scart 2 aan gesloten.
Kijk ik op video kanaal 2 krijg ik beroert beeld (met een oudere kaart idd zelfs zwart wit) maar mijn TV heeft ook nog een S-Video kanaal daarop krijg ik prima beeld.

Ander idee.
Je zei dat dat je ook als instelling samengestelt(composiet) had geprobeert, heb je toen ook een composiet kabel gebruikt i.p.v. een S-Video kabel?
Dat is zeg maar een tulp kabel van betere kwalitijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn TV heeft 3 SCARTS vanachter, waarvan er bij een staan S-VHS met een pijl naar de tweede SCART. Op mijn TV zelf zet ik het dan ook op de post AV2 (en er is ook een AV2/S: wat ik dank dat dus Super is) maar ngo werkt het niet.

In mijn videokaart steekt een S-Video aansluiting maar dat gaat naar een 'bakje' dat het signaal draadloos doorzend, en in dat bakje is die kabel een tulp (zon gele stekker)

Maar ik denk echt niet dat het aan de bekabeling of tv ligt, want het Windows laad scherm is nog altij in kleur.

Thnx. (Ja, kben ne lastige e)

Update: Ierjuist een nieuwe drivers geprobeert. Altijd mooi PC opnieuw afgesloten als windows erom vroeg. Zonder drivers, en dan zit windows op een resolutie van 640*480 (of toch iets klein) heb ik kleur op mijn tv (altijd). Probleem is da mijn max resolutie dan maar 800*600 is. Niet echt een optie dus. En alsek tvout wil gebruiken elke keer drivers weer uninstalle en weer installe zie ik ook niet als oplossing. Ik installeer goei drivers weer opnieuw, en wat blijkt, ik heb kleur. Ik zet resolutie omhoog en daar gaat de kleur. Zelfs als ik resolutie weer op die lage breng.

Vraag is nu, wa voor drivers kan ik allemaal testen op een Nvidia (Geforce 6) kaart ?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 12:12 ]

Verwijderd

Het is toch frappant dat we beide precies hetzelfde hebben, zonder drivers heb ik ook kleur, probeer eens de 72.14 drivers, als het goed is, heb je dan kleur en kan je de resolutie aanpassen. Het probleem bij is dan dat ik Battlefield 2 niet fatsoenlijk kan spelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:41:
Ja, mijn TV heeft 3 SCARTS vanachter, waarvan er bij een staan S-VHS met een pijl naar de tweede SCART. Op mijn TV zelf zet ik het dan ook op de post AV2 (en er is ook een AV2/S: wat ik dank dat dus Super is) maar ngo werkt het niet.

In mijn videokaart steekt een S-Video aansluiting maar dat gaat naar een 'bakje' dat het signaal draadloos doorzend, en in dat bakje is die kabel een tulp (zon gele stekker)

Maar ik denk echt niet dat het aan de bekabeling of tv ligt, want het Windows laad scherm is nog altij in kleur.

Thnx. (Ja, kben ne lastige e)

Update: Ierjuist een nieuwe drivers geprobeert. Altijd mooi PC opnieuw afgesloten als windows erom vroeg. Zonder drivers, en dan zit windows op een resolutie van 640*480 (of toch iets klein) heb ik kleur op mijn tv (altijd). Probleem is da mijn max resolutie dan maar 800*600 is. Niet echt een optie dus. En alsek tvout wil gebruiken elke keer drivers weer uninstalle en weer installe zie ik ook niet als oplossing. Ik installeer goei drivers weer opnieuw, en wat blijkt, ik heb kleur. Ik zet resolutie omhoog en daar gaat de kleur. Zelfs als ik resolutie weer op die lage breng.

Vraag is nu, wa voor drivers kan ik allemaal testen op een Nvidia (Geforce 6) kaart ?
Als ik het goed lees gebruik je een zender van PC naar TV, leuk detail om te melden .
Probeer eens zonder, het kan natuurlijk zijn dat er iets het signaal stoort.
(ok, verklaart natuurlijk niet waarom je zonder drivers wel kleur hebt 8)7 )

Verwijderd

Ik heb ook een draadloze verbinding naar mijn tv, maar dat is dus niet echt belangrijk omdat het een driver probleem is, wel weer een overeenkomst, combinatie nieuwe drivers-draadloos misschien het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zo gedacht eens naar Nvidia zelf te mailen.
Maar slim als ze zijn, heb ik nergens een manier van contacteren gevonden :s

Verwijderd

Zo, ik heb nog dingen geprobeerd, en kom tot het volgende nou.
Als ik de scart vanuit de pc direct in de tv stop (dus niet in de draadloze zender), heb ik gewoon kleur. (scart staat op tv input), als ik nou de scart in de zender stop heb ik geen beeld op de tv, ik moet de scart omzetten op tv output, en dan heb ik dus zwart wit beeld. Hier loop ik dus vast, iemand nog een idee?

Dit is de draadloze tv zender
http://www.consumer.phili...BBILZ1J0RMRESHQFHKFSEKI5P

Verwijderd

vind ik niet zo heel gek. dat draadloze geval kan alleen rca verzenden?

Verwijderd

Ja maar zoals ik al eerder vermelde heeft het met oude (72.14) drivers gewerkt, en werkt het in veilige modus ook.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Hoe sluit je de pc op het bakkie aan? Met een svideo plug? (dus 4 pinnetjes?) of met 1 gele?
In het geval van een svideo plug, zet er eens een converter naar een composiet en dan weer 1 naar svideo tussen. Tis misschien omslachtig, maar zo forceer je composiet op de kabel.
Misschien dat het helpt.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Dat wilde ik inderdaad als volgende proberen, ik zal het vanavond eens testen, als ik hem nu op composite zet, is het beeld weg. Maar ik blijf het irritant en wazig vinden dat het gewerkt heeft en na de driver update niet

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 11:56 ]

Verwijderd

Zo ik heb een s-video >composite stekkertje erin gedaan, drivers opnieuw geinstalleerd en ja hoor het werkt nu, bedankt voor alle tips en de_ditte, ik zou zeggen probeer dit ook eens het zal bij jou hetzelfde probleem zijn. Het enige wat ik me nu nog afvraag is waarom het met oude drivers wel werkte via de S video, zou het zo zijn dat deze drivers het composite signaal via de s video stuurde?

Verwijderd

Topicstarter
Excuseert u mij, dacht al even dat topic geen reply's meer kreeg.

Maar ik snap jullie 'geleerde' taal niet zo goed. Dus uit mijn pc komt een Svideo stekker (4pinnen) dat naar Composiet gaat in mijn draadloos-zend-bakje.
En wat moet ik veranderen ? :s

Ja ni iedereen is eve slim e ;)

Danku

Verwijderd

je koopt n verloopstekker s video -> composite, je koopt n composite kabel, die gaat in de scart die naar de zender gaat en je stelt in je driversettings je tv out op composite, dan zou het moeten werken ( ik heb de driver opnieuw geinstalleerd, de 81.05 drivers), je krijgt dan een wizard om je tv out settings in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Help :) 8)7

Maar er zit helemaal geen SCART in die zender.

Mijn aansluiting is dus:
In zowel zender als ontvanger zitten 3 kabels, geel (beeld-composiet) en dan zwart en rood van geluid.
Aan de zijde van de tv komen die 3 samen op een SCART.

Nu weet ik niet goed wa ik moet veranderen.
}:O

Verwijderd

Wat is je aansluiting naar de pc dan voor het beeld?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:01:
Help :) 8)7

Maar er zit helemaal geen SCART in die zender.

Mijn aansluiting is dus:
In zowel zender als ontvanger zitten 3 kabels, geel (beeld-composiet) en dan zwart en rood van geluid.
Aan de zijde van de tv komen die 3 samen op een SCART.

Nu weet ik niet goed wa ik moet veranderen.
}:O
niet zo heel moeilijk, er zitten 3 tulp aan sluitingen achter op de zender en ontvanger.
Geel : composiet(ook wel coax genoemt) video.
rood: audio
wit :audio

Dus VGA -> TV-Out -> S-video naar composiet converter -> Composiet kabel (gebruik kwalitijd) -> Zender -> Ontvanger -> Compositiet kabel -> Scart adapter -> TV

zou hem moeten zijn.

update:
Ik zie net dat dit idd jou opstelling is 8)7
Ik denk toch aan een driver instelling, kan je met de drivers aangeven wat voor kabel hij moet gebruiken?
normaal detecteert de kaart de tv en de kabel, met die zender er tussen kan dat niet.
met Nvidia kan je zeggen Force TV detection. kies composiet kabel, PAL enz. dat zou moeten werken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 23:11 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Ik worstel ook al jaren met hetzelfde probleem, de enige kaart die bij mij kleur geeft als tv out is mijn geforce 2 mx400 omdat deze nog een composiet uit heeft. Alle nieuwe kaarten hebben vrijwel alleen maar svhs en als ik die aansluit via een scart (ik heb geen svhs ingang op de tv) dan krijg ik zwart wit. Als ik een convertor stekkertje aansluit zie ik helemaal niks meer dus dat laat ik ook maar achterwege.

Verwijderd

Heb je in je driver settings je uitgang ook op composite gezet? Autodetect wil het nog wel eens niet doen, ik zou zeggen probeer het nog eens met de composite en nieuwe drivers (met de nieuwe krijg je meteen een tv out wizard als je ze installeerd).

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 11:11

Kortfragje

......

Bij advanced properties --> nview display settings --> advanced properties (van tv) --> video signal ipv autodetect op composite en je hebt beeld in kleur via je S-Video --> Scart kabel

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje om zelf niet oneindig te moeten blijven zoeken.
Welke scart moet ik nu eigenlijk gebruiken ?
bij scart 1 staat: RGB (en daar krijgt mijn windows boot scherm kleur bij: zie eerder)
bij scart 2 staat: SVHS (daar heb ik nog nooit kleur kunne op krijgen)

Het is maar dat er anders veel te veel combinaties mogelijk zijn om uit te proberen. Danku

Want bij zowel scart 1 als 2 heb ik geen beeld (zwart scherm) als ik op composiet (samengestelde video-uit) zet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 18:23 ]

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 11:11

Kortfragje

......

Heb je een asus 6600 GT ?

Daar had ik het ook bij, kaart was defect, ook zwart als ik em op composite zette, nadat ie omgeruild was geen problemen meer gehad....

In principe zou je op composite op allebei beeld met kleur moeten hebben,...

[ Voor 20% gewijzigd door Kortfragje op 16-10-2005 15:14 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, idd heb asus 6600 GT
Direct even mailen naar winkel waar ie vandaan komt...
Thnx

Verwijderd

Topicstarter
Mjah,
beetje laat, maar voor wie het nog kan helpen:

Mijn probleem opgelost door (denk ik) BIOS van mijn 3d kaart up te daten.
Werk nu op drivers 81.87 (deze hebben wel andere problemen veroorzaakt maar swoit dat staat al in andere topic)

Den titte: problem creator

Verwijderd

hier staat een oplossing die ik zelf ook voor dit probleem heb gebruikt : tv-out zwart-wit door forceware drivers

geen geklooi met drivers of BIOS, gewoon simpel 2 draadjes :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:15 ]

Verwijderd

Ik ben even vluchtig door de thread heen gevlogen, dus als deze oplossing al is aangedragen: excuses!

Ik heb eergisteren precies hetzelfde gehad. Ik had ergens gelezen dat het erg praktisch is om "force TV detection" aan te vinken. Aangezien mijn TV met svideo kapot is, moet ik tegenwoordig als ik een film wil kijken mijn hele pc verplaatsen naar de woonkamer. "Force TV detection" scheen handig te zijn als je vaak van PC naar TV switched. Dus ik dacht ik probeer het eens. Nou, alles scheen perfect te werken. Tot ik echt in windows terecht kom. Alles zwart/wit! "Force TV" uitgeschakeld: Alles weer kleur! Dus misschien staat die functie wel aan bij jou.

Ik hoop dat je er wat aan hebt...

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:41:
[...]

Als je de reolutie van je pc-scherm omhoog gooit dan verdwijnt je kleur? Of begrijp ik je verkeerd en zet je je resolutie van je tv hoger dan 800x600? Als dit het geval is moet je dat zeker niet doen. Voor je tv is meestal 800x600 genoeg (veel tv's kunne ook niet hoger)

Ook kun je best niet een cloon nemen van je scherm, omdat de resoluties dan ook wel eens in de mist kunnen gaan (eigen ervaring)

En ten laatste soms ondersteund de scart geen s-vhs, alhoewel ik niet denk dat dit bij jou van toepassing is omdat je soms wel kleur hebt, maar probeer eens van een andere aansluiting, geen scart dus. Het is het proberen waard zou ik zo zeggen.

Verwijderd

mijn oplossing werkt denk ik wel bij hem (zie 3 posts hierboven). Ik had namelijk ook eerst kleur maar dat verdween als je iets veranderde of gewoon vanzelf na een paar minuten. ik zou zeggen probeer mijn oplossing eens.:)
Pagina: 1