[3D] Exporteren naar 3DS in 3D MAX

Pagina: 1
Acties:

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Ik heb hier een leuke .max file voor me (3Ds Max 7) die ik al een tijdje probeer te exporteren naar 3DS. Ik weet het, dat 3ds is eigenlijk nogal verouderd maar het is de enige mogelijkheid om mijn ontwerp in Swift 3d te krijgen (toch?). Vervolgens wil ik met dat programma een Flash animatie maken van mijn 3ds Max 7 ontwerp. Het wil niet echt lukken, ik moet wel zeggen, ik ben echt een 3D amateur.

Wanneer ik mijn ontwerp exporteer vanuit 3ds max en vervolgens in Swift importeer krijg ik een grauw beeld te zien, het ontwerp heeft z'n kleuren verloren. Ook als ik het .3ds bestand weer in 3ds Max importeer krijg ik een zwart wit beeld.

Hoe krijg ik die kleuren mee? Moet ik importeren naar swift via een ander bestandformaat? Moet ik een ander programma hebben? Doe ik iets verkeerd?

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ja kan in max ook exporteren naar swift/flash, dat heb ik iig wel es gedaan. Probeer dat eens

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42
volgens mij houd het .3ds bestand alleen de vorm in, en niet de materials...

verder kun je met 3dsmax ook meteen exporteren naar shockwave geloof ik, misschien dat je daar iets aan hebt ? moet je m exporteren naar .W3D

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
XLerator schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:59:
Ja kan in max ook exporteren naar swift/flash, dat heb ik iig wel es gedaan. Probeer dat eens
Zou je me dat kunnen uitleggen want dat is me nog niet gelukt. Ik heb in de exportlijst van 3ds Max gebladerd maar daar staat geen optie om te exporteren naar swift/flash. Ik heb de standalone versie van swift (zou het daaraan liggen?)
DaNiEl KuNsT schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:01:
volgens mij houd het .3ds bestand alleen de vorm in, en niet de materials...

verder kun je met 3dsmax ook meteen exporteren naar shockwave geloof ik, misschien dat je daar iets aan hebt ? moet je m exporteren naar .W3D
Dat hij niet de materials exporteerd is een goede reden inderdaad, dat zal hem zijn.

Ik heb geprobeerd te exporteren naar Shockwave maar daar kan Swift niet mee overweg.

Ik zal even toelichten wat ik precies wil doen. Misschien kan het ook anders. Ik wil namelijk een animatie maken in flash van mijn ontwerp. Het gaat om een Drag-animatie. Je kent ze wel, waarbij je een product van alle mogelijke kanten kan bekijken zoals de QTVR van apple, dit is dan met quicktime maar ik wil graag een flash animatie. Volgens mij kan dit in Swift, iemand die weet hoe het ook anders kan?

Ik vond net trouwens dit:
Swift 3D will import any colors or textures associated with your 3DS file. For textures to be imported, those textures
must exist in the same folder as the 3DS file.

[ Voor 62% gewijzigd door Josh op 02-10-2005 15:35 ]

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 09:41
GsJosh schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:07:
[...]

Zou je me dat kunnen uitleggen want dat is me nog niet gelukt. Ik heb in de exportlijst van 3ds Max gebladerd maar daar staat geen optie om te exporteren naar swift/flash. Ik heb de standalone versie van swift (zou het daaraan liggen?)
Je hebt dan een speciale plugin voor 3dsmax nodig (en niet de standalone). Deze heet ook Swift. Je kan dan van binnenuit 3dsmax met Swift renderen en daarna exporteren naar .swf/.ai/.sft.

Volgens mij gaat 't renderen dan ook wat mooier, je hebt dan geen last van dat gare .3ds formaat :) en kan je lekker meshsmoothen/subdividen zonder last te hebben van triangles.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
En die plugin moet ik los kopen van de standalone versie. Lijkt me zo raar dat ik nu de standalone versie heb dat ik de plugin niet kan gebruiken :?. Zit die plugin er niet bij?
Pagina: 1