[PHP] Socket verbinding per gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik zit een beetje met probleem waar ik een beetje in vast begin te lopen. Namelijk het volgende:

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een webinterface voor een EPP-server. Met EPP kunnen domeinen worden geregistreerd, verhuist, etc. Nu wordt er voor elke opgevraagde pagina op de webinterface een verbinding opgezet naar de EPP-server en wordt er ingelogd. Dan worden de commando's naar de server verstuurd en vervolgens wordt er weer uitgelogd op de server. Nu is dit niet erg efficient en ik zou graag willen dat als een gebruiker inlogt op de webinterface eenmaal een verbinding wordt gemaakt naar de EPP-server en daarop wordt inglogd. Daarna moet die verbinding open blijven zodat die procedure niet op elke pagina opnieuw hoeft te gebeuren. Dit zou dan moeten gebeuren voor elke gebruiker die is ingelogd op de webinterface.

Nu heb ik mogelijkheid bedacht om dit via IPC te doen. Wanneer een gebruiker inlogt op de webinterface wordt er een IPC message queue aangemaakt door een apart script. In dat script wordt dan ook de verbinding naar de EPP-server opgebouwd en opengehouden. Verder wordt er in dat script voortdurend gecontroleerd of er berichten in de IPC message queue staan en wanneer het een bericht ontvangt stuurt deze het door naar de EPP-server en vangt de response op. Tot zover kom ik nog, maar dan moet de response van de EPP-server worden teruggestuurd naar de webinterface, maar daar ik kan geen snelle oplossing voor bedenken, omdat het script, dat de IPC message queue afhandelt, een apart proces is.

Heeft iemand misschien een oplossing om dit voor elkaar te krijgen of heeft iemand een andere oplossing om per gebruiker een verbinding open te houden naar de EPP-server?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
je epp-connectie-object in de sessie stoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
joopst schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:57:
Een connectie is een resource, en resources kun je niet serializen. Misschien kun je wat doen met pfsockopen().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joopst schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:57:
Volgens mij is het niet mogelijk om resources (socket verbindingen, etc.) op te slaan in een sessie.
Een connectie is een resource, en resources kun je niet serializen. Misschien kun je wat doen met pfsockopen().
Dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik op elke pagina opnieuw moet inloggen op de server, en dat wou ik voorkomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
tjee, wat een vervelende beperking van die sessies.

een andere oplossing is dan idd een apart proces dat als tussen-server dient. Deze tussenserver managet de connecties naar je epp en deze houdt de state bij per user. Per webrequest maak je dan verbinding met je tussen-server om te kijken wat de state is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
GlowMouse schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:00:
[...]

pFsockOpen gaat niet werken, die werkt per process en heeft de kans zomaar dicht te gaan. Geen idee hoe EPP werkt, maar heb je niet iets aan de __sleep en __wakeup functies?
Pagina: 1