Toon posts:

Operating system probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Sins vandaag kom ik niet meer in windows xp. Als ik mijn laptop aan zet krijg ik de fout melding:

PXE-E61: Media test failure, check cable

en daarna: Operating system not found.

Ik heb geprobeert windows xp opnieuw te herstellen maar dan zegt die dat hij geen vastenschijf kan vinden. Ik weet niet wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen. Zou iemand me kunnen helpen? Alvast super bedankt!

ernst

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w

Al gezocht met behulp van Google? Daarnaast kom je via de search ook het een en ander tegen :)

[ Voor 78% gewijzigd door Rone op 02-10-2005 14:37 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
jah, kan zijn dat me harde schijf kapot is ofzo iets heb ik gelezen. maar is me allemaal beetje onduidelijk (ben niet zo goed met laptops).

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:45

Haan

dotnetter

Heb je voor de grap al eens die letterlijke foutmelding in Google geplakt?

Ik wel, en je bent lang niet de eerste die dit is tegen gekomen, en de oorzaak is waarschijnlijk dat je hdd kapot is (vandaar de melding 'Operating system not found', en kan je Windows niet meer installeren) en probeert je laptop vervolgens van het netwerk te booten. Maar dat lukt natuurlijk niet, dus vandaar die eerste melding.

Ik ben dus bang dat je op zoek moet gaan naar een nieuwe harddisk..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

PXE slaat op netwerk boot. Dat die mislukt lijkt me niet zo'n probleem. Dat ie vervolgens geen OS kan vinden zal dan dus komen doordat je schijf stuk is, de bestanden die erop staan beschadigd zijn, of er in het BIOS is ingesteld dat hij niet van de schijf moet booten.

je kan eens met een knoppix cd proberen te booten, en kijken of je je schijf dan wel kunt benaderen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik zoon knoppix cd vinden? :o
Pagina: 1