Recentelijk heb ik een nieuwe computer gekocht met de volgende specificaties:
Moederbord: Gigabyte MB K8NE AMD (socket 754)
Processor: AMD Sempron 3000+ 64bits 128Kb (socket 754)
Geheugen: DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
Videokaart: VGA GeForce 6600 256Mb (PCI-Express)
CD/DVD: NEC 3540 DVD +/- Rewriter 16x + software (zwart)
Harde schijf: HDD 80Gb 7200rpm SATA 8Mb cache
Het volgende probleem doet zich voor: Op willekeurige momenten tijdens het lezen van CDroms reset de computer opeens. Hij deed het meerdere malen tijdens het installeren van WindowsXP, en ook tijdens installatie van verscheidene software. Soms gaat het een aantal CD's lang goed, en dan doet hij het 2x achter mekaar bij dezelfde CD. Er is geen BSOD, het is net alsof iemand de reset-knop ingedrukt heeft. Ik heb een hardware monitoring programma geinstalleerd, the CPU temperatuur is rond de 30 graden. Ook heb ik een memory-test gerund, en het geheugen is ook 100% ok.
Heeft iemand een idee wat hier het probleem zijn kan?
Edit: Het bios van het mobo heb ik geupdate naar de laatste versie (F5). Ik heb directx 9, en de laatste nforce en videokaartdrivers geinstalleerd.
Edit: voeding is een standaard Voeding 350 Watt ATX
Moederbord: Gigabyte MB K8NE AMD (socket 754)
Processor: AMD Sempron 3000+ 64bits 128Kb (socket 754)
Geheugen: DDRAM 512Mb PC3200 400MHz
Videokaart: VGA GeForce 6600 256Mb (PCI-Express)
CD/DVD: NEC 3540 DVD +/- Rewriter 16x + software (zwart)
Harde schijf: HDD 80Gb 7200rpm SATA 8Mb cache
Het volgende probleem doet zich voor: Op willekeurige momenten tijdens het lezen van CDroms reset de computer opeens. Hij deed het meerdere malen tijdens het installeren van WindowsXP, en ook tijdens installatie van verscheidene software. Soms gaat het een aantal CD's lang goed, en dan doet hij het 2x achter mekaar bij dezelfde CD. Er is geen BSOD, het is net alsof iemand de reset-knop ingedrukt heeft. Ik heb een hardware monitoring programma geinstalleerd, the CPU temperatuur is rond de 30 graden. Ook heb ik een memory-test gerund, en het geheugen is ook 100% ok.
Heeft iemand een idee wat hier het probleem zijn kan?
Edit: Het bios van het mobo heb ik geupdate naar de laatste versie (F5). Ik heb directx 9, en de laatste nforce en videokaartdrivers geinstalleerd.
Edit: voeding is een standaard Voeding 350 Watt ATX
[ Voor 11% gewijzigd door SCiENTiST op 02-10-2005 14:36 ]