Toon posts:

PC reboot na 15 tot 20 minuten niets doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik zit de laatste dagen met een verschrikkelijk irritant probleem. Wat is er aan de hand: mijn pc reboot als ik hem 15 tot 20 minuten aan laat staan zonder aan de muis te zitten. Dit is erg lastig want ik download best veel snachts, en dat gaat nu dus niet lukken. Het vreemde in deze is dat ik wel uren op internet kan zitten, msn, beetje tekstverwerken enzo, ook kan ik makkelijk een uur Battlefield 2 spelen zonder enige problemen, hij reboot dus puur als hij zeg maar 20 minuutjes gewoon aanstaat en aan het downloaden is.

Maar nu komt het: ik heb een Asus A8N-SLI mobo waarvan de Northbridge fan niet meer draait. Woensdag komt er van Asus NL een niewe. Ook heb ik een niewe SATA schijf van Maxtor, war nu dus Windows opstaat. De eerste dag en nacht na een verse Windows installatie ( ik heb er nu 3 achter de rug ) zijn er geen problemen. IK ga dan weer Battlefield 2 spelen, en na anderhalf uur freezed de pc, geen spontane reboot, maar een freeze. Kan enkel maar resetten. En vanaf dat moment kan ik de pc niet meer 15 tot 20 minuutjes zeg maar even alleen laten. Ik het logboek staat geen foutmelding maar ik krijg dan wel een BSOD, waarvan ik helaas niet heb kunnen lezen wat de melding was. Het was iig iets met MACHINE STOP of iets dergelijks.

Zou dit nou allemaal te maken hebben m et de defecte Nortbridge fan, of moet ik vrezen dat het een geheugen of cpu probleem is? Zou vreemd zijn, want ik kan de hele dag msn ne als ik wil of internetten, en pas na anderhalf uur houdt BF 2 er mee op.

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 14:32 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Gave inhoud van je topic!
heb je echt een probleem of is dit een "grapje"

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ja, vraag me nou ook af wat de bedoeling hier van is 8)7 Denk niet echt dat de admins van GoT het leuk vinden dat je kickt binnen 24 uur daar is het knopje edit voor uitgevonden. En er zijn meerdere problemen bekend met de Maxtor schijven en dit Mobo. Wat heb je uberhaubt zelf al gedaan..? Want als je wilt weten of je geheugen stuk is kun je even een memtest doen http://www.memtest.org/. En ja post je voedings waardes eens. En tog is toch echt wel toch. Wil niet je hele post afkraken maar je hebt nog maar vrij weinig zelf ondernomen.

[ Voor 106% gewijzigd door MasterMike op 02-10-2005 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat memtest betreft: kan ik niet uitvoeren omdat ik geen floppy-drive heb. Wel heb ik een oudere memtest versie kunnen draaien. Aangezien ik 4 reepjes van 512mb, moest ik 2 memtesten tegelijk uitvoeren en ieder 854mb laten checken, dat is wat memtest mij vertelde. Nou ja goed, 2 uur laten draaien, geen errors. Heb ook getest met elke keer 1 reepje geheugen erin, maar elke keer hetzelfde resultaat Lijkt mij tog vrij stug dat alle vier de reepjes in 1 keer kapot zijn. Eerste dag en nacht gaat prima, constant aan de pc, Battlefield 2 spelen, na anderhalf uur freeze. Opniew opstarten, Bitcomet aan, nergens aankomen, na 15/20 minuten reboot. Zet ik Bitcomet aan en ben ik ondertussen bezig op de pc, kan ie uren doorgaan.

Voedingswaardes: +5v 4.92v
+12v 11.65v dat is laag, ik weet het

Dit is echt no-name voeding. 400Watt zat bij een X-Gear kast.

In feite zijn de problemen begonnen na de in gebruik name van die niewe Maxtor schijf. Wat ik ga proberen is Windows op mijn andere schijf te installeren, is weliswaar ook een maxtor, maar Diamond max 9, en dan maar weer even kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 15:29 ]

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Soms helpt het om

code:
1
chkdsk /r /f
uit te voeren, dit heeft mij wel vaker geholpen met "plots herstartende computers". Die controleert een vijftal dingen en kan deze fixen, mits gevonden. Give it a try.

Vormkracht10

Verwijderd

Uploader26, wil je niet je topic binnen 24 uur kicken en als je de laatste bent die in het topic reageert je post editten in plaats van een nieuwe post maken? Ik heb even een paar posts van je verwijderd.
Heb je verder de BSOD FAQ gelezen? Op de website van memtest kan je ook iso's downloaden om een bootable cd rom te maken. Welk OS gaat het hier om? Geef dat nog even aan zodat ik je topic titel even kan aanpassen zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor deze late reactie. Ik zat net even mijn posts door te nemen en kwam deze tegen. Het probleem is inmiddels al een tijdje verholpen. Het bleek een brakke HD te zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows gebruik je nu?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1