Toon posts:

Celeron graast onregelmatig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens mijn pc overclocked, maar nu heb ik een probleem : Is het mogenlijk een celeron 400mhz redenlijk te overclocken ?
Ik heb hem nu op 6,5*83 staan, dat zou ongeveer 540mhz moeten zijn maar mijn pc blijft maar 500 aangeven. Nu is het vage dat als ik hem op 7*75mhz (525) zet hij toch langzamer lijkt te gaan ook al geeft de pc in beide gevallen 500mhz aan :?

Ook gaat de }:0 met 8*83 duidenlijk sneller dan met 7*75... :?

Nu wil ik eigenlijk weten ofdat celerons uberhaupt redenlijk te overclocken zijn..

En weet iemand een progje waarmee je de snelheid van je processor kan uitlezen want dat wil ik ook wel graag weten...

Nu wil ik de }:0 natuurlijk zo snel mogenlijk laten grazen dus hulp is zeer welkom ! :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Dan vraag ik me af hoe je dat doet? Celerons zijn Multiplier locked :?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Op dinsdag 16 januari 2001 19:27 schreef Dualdude het volgende:
Dan vraag ik me af hoe je dat doet? Celerons zijn Multiplier locked :?
FSB misschien??

En Xorion, het is redelijk, zonder n...

Verwijderd

Celly I krijg je meestal tot rond de 550 MHz... Celly 300 loopt bijv. goed op 450 (in meeste gevallen) Celly 466 wil mestal niet verder dan fsb 75/83

Verwijderd

Topicstarter
Het zal best, hier ben ik nou niet echt wijzer van geworden.

Maar nu wil ik nog steeds graag weten ofdat er een programma is die de snelheid uitleest en een 2e vraag, is het mogenlijk de maximale processor snelheid van je moederbord aan te passen ?

deze is nu namenlijk 450mhz ook al heb ik al wel op 500mhz gedraaid .Maar dat is niet erg stabiel want na 7min internetten via het netwerk kapt mijn netwerk verbinding ermee altans windows kapt het netwerk af. :?

Maarja, is deze max processor snelheid te veranderen ? Ik heb een Chaintech 6BTM moederbord met een intel 82440BX 2 chip AGPset.

:?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Je multipleir kun je absoluut niet veranderen

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand die andere vragen even kunnen beantwoorden ?

bedankt :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 20:07 schreef Xorion het volgende:
Het zal best, hier ben ik nou niet echt wijzer van geworden.

Als celerons multiplier locked zijn, dan klopt dat niet echt, mijn Intel celeron 400mhz kan zeker wel overgeclocked worden mbv het aanpassen van de mutliplier en de bus snelheid, hij staat nu op 450, 6*75mhz.
dan geef je zelf dus al antwoord op je eigen vraag, niet. 6x66 = 400 (bijna). Die multipliers zijn bij intel niet te veranderen.
je zou bv het bios nog kunnen flashen, ofzoiets dergelijks.

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

nee idd, daarom ishet ook logischer dat hij met een bus van 83 sneller is dan met een bus van 75, want dan vermenigvuldig je de vaste multiplier met een hogere fsb = hogere snelheid, dus snellere koe....

Oh ja edit:

Ik kan mijn celly in de bios ook wel een hogere multiplier geven maar dan gebeurt er dus niets...... Kijk maar in sisoft of een ander brak proggie als je me niet gelooft...
als je dit vol blijft houden dan wordt je namelijk echt uitgelachen, want iedereen weet namelijk dat alle nieuwe intel chips (sommige p1's zelfs al) de multiplier gelocked is.....
Pagina: 1