[Netscape 8] Tabblad perikelen

Pagina: 1
Acties:

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Het is voor sommigen misschien iets onbenulligs en vallend in de categorie "nou en?, waar maak je je druk om?", maar ik heb 2 vragen over dan wel probleempjes met de tabbladen van Netscape 8.

1. Na installatie en een "first launch" van Netscape 8 (om preciezer te zijn, Netscape 8.0.3.3), verschijnen er 3 tabbladen - Tab 1 | Tab 2 | Tab 3 - op m'n scherm (binnen het Netscape venster dus). Kijk ik bij de instellingen dan zie ik echter dat alleen Tab(blad) 1 en Tab 2 als Homepages/Startpagina's "by default" zijn vastgelegd. Waar komt Tab 3 vandaan bij het opstarten? In m'n Netscape opstart-snelkoppeling staat alleen de map vermeld waarin Netscape bij mij staat opgeslagen, zónder daarbij verder een URL opstart-adres.

2. Een beetje aansluitend op vraag 1. Wanneer die 3 default-tabbladen worden geopend bij het opstarten van Netscape, dan wordt altijd die rechter 3e tabblad (die "mysterieuze" extra tabblad uit vraag 1) zichtbaar. Maar wanneer ikzelf handmatig 3 URL's als Homepages/Startpagina's via de instellingen vastleg, dan treedt steevast altijd de meest linkere tabblad naar de voorgrond (ik krijg dus op dat moment altijd die linkere tabblad als eerste op m'n scherm te zien terwijl binnen hetzelfde Netscape venster de andere twee tabs op de achtergrond worden opgebouwd). Mijn vraag: kan ik bij instellingen/opties iets wijzigen zodat je bijv. juist de middelste tabblad of anders de meest rechtere tabblad als eerste ziet na het opstarten van Netscape, terwijl tegelijk die andere twee tabs gewoon op de achtergrond worden geladen? Zo JA, wat moet ik dan veranderen?

[ Voor 58% gewijzigd door Thexder op 21-12-2005 16:22 ]

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik probeer 't nog één keertje, omdat ik toch eigenlijk wel graag wil weten of iemand antwoord heeft op mijn 2 hiervoor gestelde vragen over Netscape voor Win XP. Wie o wie?

[ Voor 14% gewijzigd door Thexder op 03-10-2005 09:58 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
1. Is het laatstgeopende tabblad niet toevallig een popup die in een tab geopend wordt? Ik ken Netscape 8 gelukkig niet goed (ik heb het heeeel even getest en afwijzende reviews gelezen), dus zeker weten doe ik het niet.

2. Niet dat ik weet. Gewoon het tabblad dat jij actief wil hebben op de meest linkse plaats zetten en klaar ben je.