Toon posts:

Opnameregeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben verplan om geluiden ingame te gaan recorden met Soundforge 8.0 :)
Ik heb een hele tutorial etc etc ...... ervoor gelezen. Maar ik kom tegen een probleem aan te lopen. Ik moet namelijk in de Volumeregeling -> Eigenschappen -> Opnemen daar moet ik Stereo mix aanvinken (Ik heb namelijk ook overal gehoort dat dit het beste klinkt) maar ik heb geen stereo mix erbij staan alleen het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~berlijn/geluidskaart.jpg

Me Geluidskaart is een:

Creative SB Live! 5.1 Digital (SB0220) Sound Card PCI

En ik heb gewoon de Driver van de CD geinstaleert :)

PS: Ik heb me Headset (Sennheiser PC150) op de geluidskaart aangesloten.

Weet iemand een manier hoe ik Stereo mix erbij kan krijgen zodat ik daarmee kan recorden ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 13:34 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik denk dat je Wave/MP3 moet kiezen. En anders "wat men hoort" hoewel ik dat een vreemde naam vind ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kuhlie schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:36:
Ik denk dat je Wave/MP3 moet kiezen. En anders "wat men hoort" hoewel ik dat een vreemde naam vind ;)
Ik heb het al met Wave/MP3 geprobeert maar dan klinkt het net alsof het met de Microfoon in de verte gerecord is (een beetje verragt klinkt het :P)

En met "Wat men hoort" klinkt alles heel zacht

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 13:43 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Toch zijn dat je opties :) (wave of wat men hoort)

Probeer eventueel andere drivers (kxproject bijvoorbeeld)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:49:
Toch zijn dat je opties :) (wave of wat men hoort)

Probeer eventueel andere drivers (kxproject bijvoorbeeld)
Ik heb net met "wat men hoort" gedaan en het klinkt wel aardig goed :D Dus ik denk dat ik het zo erbij laat :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 14:24

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:51:
[...]

Ik heb net met "wat men hoort" gedaan en het klinkt wel aardig goed :D Dus ik denk dat ik het zo erbij laat :)
"Wat men hoort" neemt denk ik exact de instellingen over van "afspelen". Dat is misschien niet wat je wilt, ivm storing/overspraak met microfoon, cd-line in, audio in en andere stoorzenders...?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
VisaRider schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:57:
[...]

"Wat men hoort" neemt denk ik exact de instellingen over van "afspelen". Dat is misschien niet wat je wilt, ivm storing/overspraak met microfoon, cd-line in, audio in en andere stoorzenders...?
Het belangrijkste vind ik gewoon dat ik de geluiden ingame kan recorden en dat het aardig goed klinkt, en dat heb ik met "Wat men hoort" en ik heb geen last van storing iets of dergelijk...

Maar ik dag dat Stereo mix verplicht was omdat, dat in de tutorial stond ;)

Maarja bedankt allemaal voor de snelle hulp!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

"Wat men hoort" ís bij Creative volgens mij Stereo mix. Alles wat je normaal hoort wordt dan ook opgenomen.

Als je slechts van één bron iets op wilt nemen is het beter die bron te selecteren, dan heb je inderdaad minder kans op storende elementen (aux/cd/line-in die niet gemute staat en ruist, geluidjes van andere programma's als je iets van bijv. mic/line-in opneemt, etc).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1