Toon posts:

[exchange03] gebruiker kan opeens geen mail ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ong. een jaar een windows 2003 sbs server draaien met daarop exchange 2003. De mail heeft voor ong. 30 gebruikers altijd goed gewerkt tot op vandeaag. Opeens kan 1 gebruiker geen mail meer ontvagen, als je de mail naar deze gebruiker stuurt dan komt deze gewoon niet aan, maar de verzender krijgt geen foutmelding. Ook de postmaster krijgt deze mail niet.

De gebruiker kan wel mail versturen en de rest van de gebruikers werken wel goed.

Wat kan evt. het probleem hiervan zijn en hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 13:18 ]

Verwijderd

Wat zegt message tracking? Logging al omhoog gezet en gekeken of er meldingen in je event log staan?

Verwijderd

Topicstarter
de message tracking zegt dat de mail gewoon goed bezorgt wordt in de goede mailbox, er staan geen fouten in de logboeken

Verwijderd

Als je eens kijkt naar de hoeveelheid items die in zijn mailbox staan. (Via Exchange System Manager)
Vervolgens stuur je een mailtje naar de gebruiker en kijk vervolgens weer naar de hoeveelheid items die in zijn mailbox staan.
Is deze dan hoger geworden?

Indien ja :
- Bekijk zijn mailbox eens met OWA, is het dan wel zichtbaar?
- Zit er geen (display)filter op zijn Inbox?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:35:
Als je eens kijkt naar de hoeveelheid items die in zijn mailbox staan. (Via Exchange System Manager)
Vervolgens stuur je een mailtje naar de gebruiker en kijk vervolgens weer naar de hoeveelheid items die in zijn mailbox staan.
Is deze dan hoger geworden?

Indien ja :
- Bekijk zijn mailbox eens met OWA, is het dan wel zichtbaar?
- Zit er geen (display)filter op zijn Inbox?
Dit getal is niet hoger geworden.

Ik bekijk ziujn mailbox al met OWA en de enige filter die erop zit is imf en deze zet de ongewenste mail gewoon onder de ongewenste mail folder en daar staat deze niet bij.

Ik heb de smtp service en router al gereboot.
Ik ga nu de hele sevrer rebooten.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lijkt nu opgelost... maar hoe het komt is voor mij een heel groot vraagteken
Pagina: 1