Omschrijving probleem
Op mijn oude Imac G3 heb ik een HP printer gedeeld voor het netwerk.
Om deze toevoegen op mijn Windows laptop doe ik de volgende stappen:
1. Printer Toevoegen
2. Browsen
3. Pcnaam aanklikken (imac) en daarna de printer
4. Nu geeft hij aan dat er geen juiste drivers gevonden kunnen worden. Dat klopt, want Windows installeerd geen MacOS X drivers. Dus ik wijs ze handmatig aan.
5. Installatie voltooien.
Nu zie ik in het printeroverzicht de printer staan.. maar als status staat Access Denied - Could not connect to device.
!1 opmerking ik heb bij de eerste de vraag gekregen om een username en wachtwoord op te geven en om deze te bewaren. Hier heb ik een beheerder van de Imac ingevuld en toen op OK gedrukt. Dit schermpje heb ik nooit weer gekregen. Zelfs niet na het opnieuw starten van allebei computers (imac en laptop). En ook niet met een nieuw profiel op de laptop!
Netwerk layout
Mijn netwerk zit als volgt in elkaar.
- 3 clients via workgroups aan elkaar gekoppeld:
1. Windows 2000 prof (pufje)
2. Windows XP Home (laptop)
3. MacOS X 1.3 (imac)
- Fysiek netwerk
1. Wireless Router (Sitecom) (geen WEP of WPA.. geen proxy ..helemaal open voor deze situatie)
2. Pufje heeft een draadloze usb adapter
3. Laptop is een centrino apparaat
4. Imac is verbonden via een Ethernet naar Wirelles Adapater van Linksys. Deze heeft de volgende
instellingen
- DHCP van de sitecom
- Cloning mac adress mode staan aan
- Device benaming is het zelfde als de Imac (imac)
- Geen beveiligingen.
Op de Imac staan geen proxy instellingen ingesteld. Er staat 1 printer gedeeld en dat is de
PSC_2170_Series.
Oplossingen die ik zelf geprobeerd heb
1. Een gebruiker aanmaken onder Windows met de zelfde accountnaam en wachtwoord
2. Diverse malen een herstart gedaan van Windows en MacOS
3. Printer gedeinstalleerd onder MacOS en onder Windows.. daarna heringeinstalleerd en opnieuw
delen.
4. Het installeren op Pufje werkt ook niet en krijg hier ook de melding "access denied"
Mijn eigen conclusie
Onder MacOS moet ik nog wat instellen maar wat?
Op mijn oude Imac G3 heb ik een HP printer gedeeld voor het netwerk.
Om deze toevoegen op mijn Windows laptop doe ik de volgende stappen:
1. Printer Toevoegen
2. Browsen
3. Pcnaam aanklikken (imac) en daarna de printer
4. Nu geeft hij aan dat er geen juiste drivers gevonden kunnen worden. Dat klopt, want Windows installeerd geen MacOS X drivers. Dus ik wijs ze handmatig aan.
5. Installatie voltooien.
Nu zie ik in het printeroverzicht de printer staan.. maar als status staat Access Denied - Could not connect to device.
!1 opmerking ik heb bij de eerste de vraag gekregen om een username en wachtwoord op te geven en om deze te bewaren. Hier heb ik een beheerder van de Imac ingevuld en toen op OK gedrukt. Dit schermpje heb ik nooit weer gekregen. Zelfs niet na het opnieuw starten van allebei computers (imac en laptop). En ook niet met een nieuw profiel op de laptop!
Netwerk layout
Mijn netwerk zit als volgt in elkaar.
- 3 clients via workgroups aan elkaar gekoppeld:
1. Windows 2000 prof (pufje)
2. Windows XP Home (laptop)
3. MacOS X 1.3 (imac)
- Fysiek netwerk
1. Wireless Router (Sitecom) (geen WEP of WPA.. geen proxy ..helemaal open voor deze situatie)
2. Pufje heeft een draadloze usb adapter
3. Laptop is een centrino apparaat
4. Imac is verbonden via een Ethernet naar Wirelles Adapater van Linksys. Deze heeft de volgende
instellingen
- DHCP van de sitecom
- Cloning mac adress mode staan aan
- Device benaming is het zelfde als de Imac (imac)
- Geen beveiligingen.
Op de Imac staan geen proxy instellingen ingesteld. Er staat 1 printer gedeeld en dat is de
PSC_2170_Series.
Oplossingen die ik zelf geprobeerd heb
1. Een gebruiker aanmaken onder Windows met de zelfde accountnaam en wachtwoord
2. Diverse malen een herstart gedaan van Windows en MacOS
3. Printer gedeinstalleerd onder MacOS en onder Windows.. daarna heringeinstalleerd en opnieuw
delen.
4. Het installeren op Pufje werkt ook niet en krijg hier ook de melding "access denied"
Mijn eigen conclusie
Onder MacOS moet ik nog wat instellen maar wat?
[ Voor 7% gewijzigd door Falcon op 02-10-2005 13:10 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"