Ik heb een MSI K7T266 Pro moederbord met een 3com (3c905cx-tx-m) netwerkkaart. Aangezien ik PCI 2.2 sloten heb, maak ik geen gebruik van het WOL kabeltje. Mijn PC staat achter een Windows 2003 Server die meerdere poorten naar mijn PC mapt (waaronder poort 9 udp, die ik voor WOL wil gebruiken).
Mijn probleem is dat mijn computer al opstart wanneer er een poort die gemapt is gepingt wordt. Mijn computer springt daarom regelmatig spontaan aan. Ik wil er nu dus voor zorgen dat mijn PC alleen aangaat wanneer hij een magic packet ontvangt. Ik maak op dit moment gebruik van de volgende instellingen:
Ik maak gebruik van www.dslreports.com/wakeup om een magic packet te versturen. Daarnaast maak ik voor mijn NIC gebruik van de 3com drivers (niet de standaard Windows drivers).
Is er iemand die weet hoe je deze netwerkkaart moet instellen dat hij alleen mijn computer wakker maakt wanneer de NIC een Magic Packet ontvangt?
Mijn probleem is dat mijn computer al opstart wanneer er een poort die gemapt is gepingt wordt. Mijn computer springt daarom regelmatig spontaan aan. Ik wil er nu dus voor zorgen dat mijn PC alleen aangaat wanneer hij een magic packet ontvangt. Ik maak op dit moment gebruik van de volgende instellingen:
Wanneer ik in de Bios "Wake Up On PME#" disable, krijg ik mijn PC niet meer wakker met een Ping maar ook niet met een Magic Packet. Wanneer ik in de instellingen van de NIC "RWU ARP" disable, heb ik hetzelfde probleem.Bios:
Wake Up On Ring/LAN: enabled
Wake Up On PME#: enabled
Instellingen NIC Advanced:
RWU ARP: Enable
RWU Magic Pkt: Enable
RWU Ping: Disable
Stdby RWU Magic Pkt: Enable
Stdby RWU Pattern: Disable
Instellingen NIC Power Management:
Allow the computer to turn off this device to save power (aangevinkt)
Allow this device to bring the computer out of standby (niet aangevinkt)
Ik maak gebruik van www.dslreports.com/wakeup om een magic packet te versturen. Daarnaast maak ik voor mijn NIC gebruik van de 3com drivers (niet de standaard Windows drivers).
Is er iemand die weet hoe je deze netwerkkaart moet instellen dat hij alleen mijn computer wakker maakt wanneer de NIC een Magic Packet ontvangt?
[ Voor 7% gewijzigd door Paters op 02-10-2005 12:47 ]