[WOL]: werkt niet alleen met magic packet maar ook met ping

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een MSI K7T266 Pro moederbord met een 3com (3c905cx-tx-m) netwerkkaart. Aangezien ik PCI 2.2 sloten heb, maak ik geen gebruik van het WOL kabeltje. Mijn PC staat achter een Windows 2003 Server die meerdere poorten naar mijn PC mapt (waaronder poort 9 udp, die ik voor WOL wil gebruiken).

Mijn probleem is dat mijn computer al opstart wanneer er een poort die gemapt is gepingt wordt. Mijn computer springt daarom regelmatig spontaan aan. Ik wil er nu dus voor zorgen dat mijn PC alleen aangaat wanneer hij een magic packet ontvangt. Ik maak op dit moment gebruik van de volgende instellingen:
Bios:
Wake Up On Ring/LAN: enabled
Wake Up On PME#: enabled

Instellingen NIC Advanced:
RWU ARP: Enable
RWU Magic Pkt: Enable
RWU Ping: Disable
Stdby RWU Magic Pkt: Enable
Stdby RWU Pattern: Disable

Instellingen NIC Power Management:
Allow the computer to turn off this device to save power (aangevinkt)
Allow this device to bring the computer out of standby (niet aangevinkt)
Wanneer ik in de Bios "Wake Up On PME#" disable, krijg ik mijn PC niet meer wakker met een Ping maar ook niet met een Magic Packet. Wanneer ik in de instellingen van de NIC "RWU ARP" disable, heb ik hetzelfde probleem.

Ik maak gebruik van www.dslreports.com/wakeup om een magic packet te versturen. Daarnaast maak ik voor mijn NIC gebruik van de 3com drivers (niet de standaard Windows drivers).

Is er iemand die weet hoe je deze netwerkkaart moet instellen dat hij alleen mijn computer wakker maakt wanneer de NIC een Magic Packet ontvangt?

[ Voor 7% gewijzigd door Paters op 02-10-2005 12:47 ]

Verwijderd

Als je "Wake Up On Ring/LAN" disabled wat gebeurt er dan?

• Paters
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd. Hij start dan niet meer op met ping en ook niet meer met een magic packet.

Volgens mij zijn die 3com kaartjes gewoon gaar. Mischien dat ik maar een intel nic moet kopen :(

• Paters
  • Niet online
Iemand nog suggesties hoe ik WOL op een 3c905cx-tx-m aan de praat krijg?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het werkt toch?

Je hebt alleen voor een dusdanig onzinnige toepassing gekozen door je MagPacket poortmapping dat je er nu meer last van hebt dan voordeel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Paters
  • Niet online
Ik weet echter niet zeker of het werkt. De computer gaat aan na het versturen van een Magic Packet. Echter gaat hij ook dan aan als ik de poort (of een andere gemapte poort) ping. Het kan dus zijn dat ik alleen Wake on Ping aan de praat heb gekregen. Mijn computer springt nu zeer vaak, zonder dat ik het wil, aan. Ik wil dus dat hij alleen aan gaat als hij een magic packet ontvangt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Haal die portmapping naar internet eraf en test het vanaf je server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 20:21

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

ik had ooit zoiets, het versturen van een magic packet over het internet is gewoon lastig, is er immers niet voor ontworpen, dat had ik opgelost door de computer die aan het internet hing een webserver tegeven, en deze (via php) een magik packet te laten versturen. Ohja, als je googled op wol.exe vind je het tooltje dat ik daarvoor gebruikte. is ook super handig om lokaal te testen of je wol wel goed werkt.

Daarnaast zijn er wat netwerk-fabrikanten die hun eigen definitie van magic packet hebben... hier moet je ook even naar kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Luxx op 09-10-2005 18:20 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1