Ik heb hier een iso bestand wat ik graag zou willen branden op cd, het is alleen een iso geschikt voor mac osx, als ik het dus wil branden met alcohol zegt hij dat je bepaalde waardes etc in moet stellen. omdat ik hier totaal niks mee kan heb ik de iso maar gewoon als bestand op de cd gebrand. Nu wil ik hem echter lezen op m'n mac, en natuurlijk kan hij er niks mee. Nu vroeg ik me af of er mischien ook "iso laad" programmatjes zijn net zoals alcohol 120% of deamon tools, waar je virtueel cd/dvd's mee kunt laden.
Disk Utility. Staat onder /Applications/Utilities.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als je een goede ISO hebt dan is ie ook prima te branden met bijvoorbeeld Nero of Alcohol 120%. Maar als je um als bestand hebt kun je es proberen hem even te kopieeren naar je HD en te hernoemen naar .dmg en dan gewoon te dubbelklikken.
Op Versiontracker.com is er ook een leuk tooltje dat in zich in je Finder menu nestelt. Op die fiets kan je vanuit de Finder ook ISO images branden..
Daar was ik vorige week bijvoorbeeld erg blij mee
-> BurnCMPlugin 1.0
De handleiding (voor zover die nodig is) is in het Frans, maar je komt er wel uit
Je hoeft alleen 1 bestandje naar je harde schijf te kopieren en daarna de Finder te herstarten. Daarna kan je met een RMB klik uit het context menuutje de optie "burn image" kiezen
Daar was ik vorige week bijvoorbeeld erg blij mee
-> BurnCMPlugin 1.0
De handleiding (voor zover die nodig is) is in het Frans, maar je komt er wel uit
Liege, liege, liegebeest!