Ik heb 2 computers aan een UTP-nerwerk hangen. De kabel is een crosslinkkabel, met 2 SMC9432TX kaartjes. Het probleem dat ik wel eens tegenkom is dat mijn computer niet automatisch af wil sluiten als de andere PC uitstaat. Zo kom ik wel eens vaker wat problemen tegen. Kan dit aan de crosslinkkabel liggen?
Verwijderd
Ligt eraan of je programma's draait die dingen met de andere pc doen. Maar zo niet dan ligt het niet echt aan de crosslink kabel.
Ik zou het echt even in de software zoeken.
Ik zou het echt even in de software zoeken.
Verwijderd
heb je wel op beide kaarten de goede settings? (100 Mbit full deplex of 10Mbit full duplex)
Je hebt dan waarschijnlijk iets open staan op je andere PC. Als de netwerkverbinding dan opeens weg is kan windows wel eens in de war raken. Het heet in ieder geval nix met die crosscable te maken.
Nee, heeft niets met de crosscable te maken!
Als je een hub met gewone utp had gehad, was het waarschijnlijk nog gebeurd.
Als je een hub met gewone utp had gehad, was het waarschijnlijk nog gebeurd.
In het ergste geval zorgt die crosslink ervoor dat je computer wat langzaam is bij het opstarten... Niet af willen sluiten heeft er idd nix mee van doen.
Ik dacht dat het iets met een time-out te maken had. Bij het opstarten stuurt de computer zowiezo een pakket het netwerk op om gegevens te verzamelen van het netwerk. Als je een hub er tussen plant, dan krijg je die direct weer terug, als je een crosslinkkabel hebt, en de andere pc is uit, dan komt hij nooit terug. En dan duurt het 30 seconden (of hoe je dit ook hebt ingesteld) voordat de timeout komt. Misschien dat dit wat voor problemen zorgt?
Pagina: 1