Toon posts:

Switch: laptop ruilen tegen iBook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
edited

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 19:17 ]

Verwijderd

Ik denk dat niemand zomaar zal willen ruilen. Tenzij een van de eerste Ibooks maar ik betwijfel het toch.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 15:23
Ik wil eigenlijk hetzelfde doen met mijn Dell 510m, echter is die van mij een Centrino met alles er op en eraan, en die van jou 'slechts' een celleron. Wat ik tot nu toe aan onderzoek begrepen heb is dat een Ibook veel waarder vaster is dan een normale laptop. Waarschijnlijk door het simpele feit dat een normale laptop na een half jaar al 'verouderd' is, daar waar een Ibook een veel langere levensduur heeft omdat er minder aan word 'geupgrade' (eg. er komt niet iedere dag een nieuwere/betere/snellere versie van uit).

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Icey schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:41:
Ik wil eigenlijk hetzelfde doen met mijn Dell 510m, echter is die van mij een Centrino met alles er op en eraan, en die van jou 'slechts' een celleron. Wat ik tot nu toe aan onderzoek begrepen heb is dat een Ibook veel waarder vaster is dan een normale laptop. Waarschijnlijk door het simpele feit dat een normale laptop na een half jaar al 'verouderd' is, daar waar een Ibook een veel langere levensduur heeft omdat er minder aan word 'geupgrade' (eg. er komt niet iedere dag een nieuwere/betere/snellere versie van uit).
Alle Apple's zijn tweedehands duurder dan even oude x86-pc's. Dit komt omdat het aanbod een stuk kleiner is (er zijn er minder, en de eigenaren willen er minder snel van af ;) )
Als je een indicatie wilt krijgen van wat een tweedehands iBook moet kosten kun je op www.tweedehandsmac.nl kijken. Voor de prijs van een tweedehands laptop kun je waarschijnlijk wel een vergelijkbare vinden op marktplaats.nl

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je notebook ruilen tegen een iBook gaat denk ik verdomd lastig. Andersom is het niet zo gek moeilijk (ik was mijn iBook binnen een week kwijt ofzo). Zeker gezien de specs van jouw notebook (celerons zijn verre van interessant) denk ik niet dat je dit gaat lukken. Sowieso zul je iemand tegen moeten komen die zijn apple weg doet en een x86 ervoor terug wil hebben en volgens mij zijn die nogal schaars.

voor wat de waarde van jouw notebook nog is kun je het beste even kijken in het grote "is dit nog wat waard topic".

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ja laptop verkopen en met bijbetaling een iBook kopen lijkt me het beste. Mensen die een iBook verkopen doen dat vaak omdat ze een nieuwere Apple willen, en zoals Terw_Dan al aangaf niet omdat ze een x86 willen. De markt voor tweedehands x86 laptops gecombineerd met die van tweedehands iBooks is een stuk groter dan de doorsnede van beide markten ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1