Toon posts:

XP systeem crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een probleem, en ik gebruik windows XP.
Als ik mijn computer aanzet en dan een half uur computer. Dan hoor ik opeens een
soort van wellicht vastlopen van een harde schijf, wellicht is het de harde schijf. Als ik dit geluid gehoord heb dan loopt het systeem vast, alhoewel vast. Ik kan nog dingen doen maar het duurt heel lang, mijn muis blijft haperen gaat dan weer verder. Start ik het startmenu dan blijft deze openstaan en doet verder niets meer. Daarna reboot ik.
De eerste 30 min heb ik nergens last van, daarna begint het.

Wellicht weten jullie hier meer van?

Verwijderd

waarschijnlijk heb je te maken met een koelings probleem,
een extra case fan plaatsen al geprobeerd?

specs?, faq gelezen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik weer. Ik heb het probleem net weer gehad.
Als ik hem opnieuw opstart dan detecteerd hij geen harde schijven.
Hij start dan helemaal niet meer op, ik moet dan 30 min wachten.

Extra koeling....niet geprobeerd..want ik heb er sinds gisteren pas last van.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03 09:14
Het klinkt inderdaad als een probleem met je hardeschijven.

Dit kan goed voortkomen uit koeling, probeer eens wat stof weg te blazen.
Kijken of al je kabels nog goed vastzitten, en dan met de hand voelen wat er erg warm word als je pc vertraagd en dat geluid begint te geven.

Check points
/Hard disk temps.
/Ide controller temps.
/Ide kabels aandrukken.
/Stroom naar hardeschijven controlleren.

Het zou natuurlijk ook je stroomtoevoer kunnen zijn, maar dat zou je met mbm kunnen bekijken (ook voor de temparatuur van je schijven).

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 13:21
Lijkt me slim als je alvast wat data backupped voordat het gaat roken, hoe oud is je harde schijf en wat voor merk/type is het?
Vooral kabels controlleren (IDE of S-ATA?)

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:00:
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een probleem, en ik gebruik windows XP.
Als ik mijn computer aanzet en dan een half uur computer. Dan hoor ik opeens een
soort van wellicht vastlopen van een harde schijf, wellicht is het de harde schijf. Als ik dit geluid gehoord heb dan loopt het systeem vast, alhoewel vast.
Hoe bedoel je "vastlopen van een harde schijf"? Al gekeken in OM FAQ / Beleid ? Daar staan verschillende diagnose tools voor je HD.
Ik kan nog dingen doen maar het duurt heel lang, mijn muis blijft haperen gaat dan weer verder. Start ik het startmenu dan blijft deze openstaan en doet verder niets meer. Daarna reboot ik.
De eerste 30 min heb ik nergens last van, daarna begint het.

Wellicht weten jullie hier meer van?
Het klinkt hier alsof een proces erg veel processorkracht trekt, niet alsof je HD problemen hebt. Kijk eens in het taakbeheer (ctrl-alt-del drukken) en dan bij "Processen". Staat hier een proces op 90-100 procent processor vermogen? Zo ja, dan licht het aan dit proces. Heb je al je logbestanden (Eventlogs e.d.) nagekeken of je daar vreemde dingen in kan vinden?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1